Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat CRF 1000 / CRF 1100 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 27.09.2017, 22:41   #11
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,579
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 25 min 52 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał kristoch Zobacz post
W kontekście wycierania powłoki takie pytanie mam do szanownego grona:
Czy wytarta powłoka w lagach może objawiać się zwiększonym tarciem statycznym - tzn. trzeba większej siły by wprawić amortyzator w ruch niż siły potrzebnej do utrzymania tego ruchu (nie chcę tu się doktoryzować ale chodzi mi o siłę tarcia statycznego vs dynamicznego).
Od jakiegoś czasu mam wrażenie jakbym coraz bardziej odczuwał na kierownicy łagodne pofalowanie asfaltu przy szybszej jeździe. Mam na myśli drogi o bardzo dobrej nawierzchni, które wcześniej uznawałem za równe jak stół, a teraz coraz bardziej czuję i widzę jak cały przód moto się porusza minimalnie góra/dół. Na nierównej drodze amortyzator działa ok i tego zjawiska nie widać. Opony zmienione i jest minimalnie lepiej.
Przebieg 28 kkm ale może za dużo czytam na forach i się czepiam zamiast jeździć. Przegląd lag dopiero po sezonie zrobię.
Ktoś, coś? Czy to tylko moja wyobraźnia?
Takie zjawisko zaobserwowałem gdy coś było krzywe w zawieszeniu i rury pracowały nie liniowo, przy zużyciu goleni efekt może być podobny jeżeli powstanie nierównomierność powierzchni. Tarcie statyczne teoretycznie powinno być minimalne a wręcz niezauważalne. Odnośnie pracy Twojego zawieszenia to może na początek sprawdź jakie masz nastawy.

A wracając do tematu to moim zdaniem skoro następuje wytarcie goleni to należy jak najszybciej coś z tym zrobić bo po większym przebiegu tylko wymiana goleni .
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Numery serwisowe tarcz i klocków panzer0873 Hamulce, kola, opony 4 11.11.2014 14:23
Afripedia - Regularne czynności serwisowe ramires Regularne czynności serwisowe 36 16.03.2013 14:07


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.