Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Główny dział > Wszystko dla Afryki

Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery...

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 19.02.2009, 08:55   #6
Pawel_z_Jasla
 
Pawel_z_Jasla's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 1,031
Motocykl: RD03
Pawel_z_Jasla jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 4 dni 36 min 26 s
Domyślnie

No Ja znam jedną łatwo dostępną /jeśli można ją nazwać terenową/ - Mitas C-02 a cała reszta to TwinDuro ale można na nich też jeździć w terenie. Opon typu E, C czy F w rozmiarze 18" jest jednak sporo więcej to po primo, po drugie primo: jeśli zmieniasz np. przednią zawieche może się zdarzyć, że trzeba będzie zrównoważyć "poziomy" bo ta pierwsza poszła nieco w górę, a najprościej zrobisz to wymieniając koło na 18" /akurat w przypadku AT wymiana taka najczęściej jest dość kłopotliwa i kosztowna ale da się to zrobić/, po trzecie primo: tył 18" wpływa na poprawę własności jezdnych w terenie /no choćby koleiny/, po czwarte primo: sama wymiana koła może być nietrafiona gdyż np. przy częstej jeździe z "nadwagą" czyli pełnym pokładem trzeba będzie dobrać jeszcze przełożenie na zębatkach, po piąte primo: sens takiej wymiany widzę jedynie wówczas jeśli budujesz coś od podstaw na swoje indywidualne "widzi mi się" w innym przypadku przy pozostawieniu wszystkich pozostałych podzespołów w oryginale /mam na myśli głównie zawieszenie/ będzie to przerostem formy nad treścią. Z moich dotychczasowych doświadczeń wynika, że nieco inaczej ma się sprawa w RD03 i Rd04 czy Rd07. RD03 ma inną piastę przez co jest najbardziej podatna na wszelkiego rodzaju eksperymenty z zębatką czy felgą zaś nowsze modele wymagają pewnych dodatkowych modyfikacji - to tyle co mi jest w temacie wiadome.

Ps.
Jeśli ktoś, wymienia koło i ma zamiar nadal użytkować motorek turystycznie to musi pomyśleć o kwestii pozostawienia oryginalnej piasty czyli tej "ze sprzęgłami gumowymi" a w takim przypadku poszukiwania pasującej do AT felgi trzeba zawęzić do nowego Excela /około 500-600 zł. za fele/ lub o ile dobrze pamietam koła do przeplecenia z XR-y czy Cr-a. Afri ma 36, specyficznie rozmieszczonych drutów a to raczej rozwiązanie nietypowe pośród kółek 18"

Ostatnio edytowane przez Pawel_z_Jasla : 19.02.2009 o 09:06
Pawel_z_Jasla jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
"krzywe" koło... dexterek Wszystko dla Afryki 12 07.03.2014 13:44
Koło 18 " tył. szparag Hamulce, kola, opony 1 27.01.2013 21:12


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.