![]() |
|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#4 | |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
![]()
O jaki ładny artykuł!
![]() ![]() Tylko jedna rzecz mi jakoś spokoju nie daje: Cytat:
- odpinam pompę paliwa, załączam piec i mierzę napięcie: wychodzi jakieś 0,2 V o ile pamiętam - se myśle: do dupy jest. Dzwonie do Iziego. Mówi: "tak ma być" i jeszcze coś mówił ale to nie nadaje się do przepisania ![]() - Ide dalej tym tropem - podpinam obciążenie, w postaci żarówy 21W. Patrzem sie a łona ŚWIECI! a napiecie się robi pełne 12V. - odpinam żarówe i nazad spada do tego 0,2-0,3 V. Podpinam - zaś wraca 12V! - To samo z pompą zamiast żarówy. Wniosek - jakaś elektronika wypuszcza testowo te małe napięcie do czasu az nie wykryje obiążenia zwartymi stykami pompy, a dopiero potem załącza pełne napięcie robocze. Fakt że to zabezpieczenie niezbyt doskonałe, bo styki najgorzej dostają po dupie w momencie rozłączania, a ono odbywa się pod pełnym napięciem. Alleeee... jeśli to nie jest zabezpieczenie przed wypalaniem styków, to ja siem pytam co to jest ![]() ![]() Zdrowia! ![]() |
|
![]() |