![]() |
|
Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#7 |
![]() Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Ostrołęka/B-stok
Posty: 59
Motocykl: RD03
![]() Online: 2 godz 12 min 2 s
|
![]()
Powstanie bo takie napięcie jest wytwarzane przez samą cewkę przekaźnika zaraz po zaniku na niej napięcia (tak jak na cewce zapłonowej) i to nawet bez obciążenia styków. Najczęstsze zastosowanie takiej diody jest przy bezpośrednim sterowaniu przekaźnika przez jakiś tranzystor lub mikroprocesor - taki impuls potrafi dość szybko uporać się z każdą elektroniką. Osobiście uważam, że przy sterowaniu stacyjką takie przepięcie nie powinno żadnemu urządzeniu na pokładzie zaszkodzić. Chociaż z drugiej strony - dla świętego spokoju - lepiej dorzucić te 40gr na diodę i nawet samemu ją domontować. W końcu strzeżonego...
__________________
Jak mawiał Czereśniak - trzeba orać i siać! Więc Afryką oram glebę i sieję trzodę ogólną ![]() |
![]() |
![]() |