![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#16 |
![]() Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Wrocław
Posty: 1,419
Motocykl: Husqvarna 701 Enduro
![]() Online: 1 miesiąc 4 tygodni 15 godz 23 min 25 s
|
![]()
Wracając do tematu:
O Bogowie, dzięki Wam za Castoramę czynną od 7 rano w sobotę... Voltomierz zakupiony (całe 14,99 PLN), pomiary porobione, a ja jestem głupszy niż byłem... Akumulator świeżo odpięty od prostownika: 13,60 V stabilne... Akumulator wpięty w elektrykę moto (silnik zgaszony): 13,60 V stabilne... Napięcie ładowania (moto na ssaniu; 2000 RPM): 14,50 V stabilne... Napięcie ładowania (moto bez ssania, silnik zimny, 1200 RPM): 14,50 V stabilne... Napięcie ładowania (moto bez ssania, silnik ciepły, 1200 RPM): 14,04 V stabilne... Napięcie ładowania (moto bez ssania, silnik ciepły, obroty MAX): 14,7 V i nie wiem czy stabilne, gdyż nie zdążyłem uchwycić (brakuje trzeciej ręki)... Po tych testach zmierzyłem powtórnie napięcie akumulatora i spada ono z 13,33V do 12,82V z prędkością około 0,01V na 2 sekundy... Moto znów odpaliłem i pomierzyłem napięcie ładowania - wyniki zbieżne z tymi powyżej, czyli 14,04V na jałowym, 14,7V przy max. RPM... Po zgaszeniu napięcie na aku znów 13,3V i spada do 12,8V... Pomęczyłem trochę aku, kręcąc rozrusznikiem przy wyłączonym zapłonie (tak kilkanaście razy po kilka sekund z odstępami co ok. 30 sekund)... Tym razem napięcie na aku 12,4V i rośnie do 12,68V... Zmierzyłem też opór między przyłączem dodatnim, a ujemnym (przy odłączonym aku) i miernik pokazuje nieskończoność... Narazie nie kupuję nowego aku, gdyż ten wydaje się być OK... Aku zostało w moto - jutro znów pomierzę, może przez noc coś ucieknie... Chyba, że ktoś ma inną koncepcję... |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Wymiana slizgacza na lancuch. Duzo roboty? | kuntakinte | Regularne czynności serwisowe | 34 | 13.06.2023 06:56 |
RD07 bierze dużo oleju. | Rack | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 31 | 14.09.2013 19:49 |