Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Hamulce, kola, opony

Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 29.10.2010, 20:20   #10
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 14,744
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 2 tygodni 21 godz 5 min 32 s
Domyślnie

opona ząbkuje się od jazdy i nie ma to wiele wspólnego z łożyskiem w główce ramy i w innej główce też.
zjawisko owszem potęguje się przy zużytych amortyzatorach /starym lub o niewłaściwej lepkości oleju również/ ale tak naprawdę opona typu 'kostka' w dupę dostaje przy wysokich prędkościach po asfalcie. im niższe w niej ciśnienie tym bardziej.
po prostu klocek kostki ZAWSZE uderza w asfalt swoją ostrą stroną bo jest już podgięty od tego fragmentu opony który już jest w kontakcie z jezdnią. niestety nic się na to nie poradzi bo duć dużo wiatru do opony też nie jest zdrowo.
co do zamieniania kierunku toczenia się TKC80 to jeśli ktoś ma większe kompetencje niż producent to spoko. jeśli jest inaczej to takie porady wygłaszałbym raczej na spotkaniach kółka różańcowego. zda się wyraźnie ktoś tam napisał w którą stronę ma się kręcić...
TKC80 jest oponą kierunkową i decyduje o tym nie tylko napis na jej boku ale konstrukcja kordu czyli warstwy nośnej opony. mówiąc krótko przenoszenie obciążeń przy hamowaniu załadowanym moto może nie być takie jakbyśmy sobie tego życzyli. trakcja bezpośrednio po obrocie będzie również, delikatnie mówiąc, dla hazardzistów.
ANEM.

matjas

p.s. Jaro-Ino -- zużyte łożysko w główce ramy grozi spotkaniem z matką ziemią bo moto ma tendencje do myszkowania, lockowania się na kursie prostym lub PRAWIE prostym, utrzymanie moto w jeździe na wprost wymagac może ciągłych korekt. wszystko zależy tak naprawdę od stopnia zużycia ale jak wszystkie węzłowe kwestie w moto - jest to po prostu bardzo ważny element i ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo jazdy. tak jak opony i heble.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa

Ostatnio edytowane przez matjas : 29.10.2010 o 20:26
matjas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
"Oranżada"dla przyszłego "zdrajcy". MOTOMYSZA Wszystko dla Afrykańczyka 7 29.10.2012 19:21


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.