Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Główny dział > Wszystko dla Afryki

Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery...

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 05.01.2010, 11:56   #11
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał jorg Zobacz post
W poprzedniej mojej padawie używałem samochodowego i szlag trafił aku po nie całym roku - więc nie wiem czy to dobry pomysł - pewnie zależy od aku. Dodam, że bateria to Exaid czy jakoś tam, ładowany max 2 - 3 h. niskim prądem, ładowarka automatycznie rozłączająca się, samochodowa. Produkt skandynawski (niby się znają na rzeczy ). Aha aku wyjmowane za każdym razem, ale chętnie od tego odstąpię
Nie, to zależy od ładowarki.
Zwykła, najprostsza ładowarka, jest źródłem napięciowym, czyli ładuje stałym napięciem przez cały czas. Dokładnie tak jak alternator. I taka może być samochodowa. Prąd jaki popłynie, zależny jest od pojemności akumulatora. A więc można podłączyć samochodową do motocyklowego. Albo prościej każda ładowarkę do każdego akumulatora o tym samym napięciu pracy.

W ładowarkach z regulacją prądu ładowania (inteligentnych) napięcie nie jest stałe tylko regulowane automatycznie, żeby osiągnąć założony przez producenta prąd ładowania w trakcie cyklu. Takiej ładowarki lepiej nie podłączać pod inny akumulator niż dedykowany do tej ładowarki. Może ona bowiem wymuszać większy prąd (przez zwiększenie napięcia ładowania) niż lubi to nasze aku.

Inaczej mówiąc ładowarką o stałym napięciu możemy ładować akumulatory o różnej pojemności lecz tym samym napięciu znamionowym a ładowarką o stałym prądzie możemy ładować akumulatory o tej samej pojemności pojemności i różnych napięciach pracy.
Automatyczne ładowarki mają różne tryby pracy często sterowane mikroprocesorem. Te muszą być dobrane do konkretnego aku.

Temat można by rozwijać w nieskończoność.

Najprościej i najskuteczniej ładować zwykłym prostownikiem. Dokładnie tak ma aku w motocyklu. Nie ma tam żadnych regulacji ładowania. Tylko regulator napięcia i aku ładowane jest non stop. Np 30 dni po 12 godzin
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
pytanie o gmole.... hans Wszystko dla Afryki 39 07.06.2010 16:43


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.