![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#4 |
Administrator
![]() |
![]()
Co by nie zakładać kolejnego tematu , ciekawostka do analizy.
Cylinder nominał , przebieg ok 200tyskm , ciśnienie dobre, zużyty pierścień olejowy , bierze 1-1.5 l oleju na tysiąc. Po honowaniu dziura +0.18 ( +0.25 to już kolejny szlif) pierścienie nowe nominalne tłoki stare , ciśnienie spadło i nadal bierze olej w zbliżonych ilościach. Luz na zamkach nominalnych pierścieni w nowym cylindrze ponoć przewidują 0.2-0.4mm. Licząc zwiększoną średnicę cylindra o te 0.18mm luz na zamkach nowych nomonalnych pierścieni powinien wynieść ok 0.56mm czyli sporo ponad fabryczne założenie. Stary tłok ma niestety już luz w cylindrze poprzez honowanie i swoje naturalne zużycie, nominał chyba ma ok 0.05 lub nieco więcej a teraz ma te 0.18. I teraz pytanie: - czy bezpośrednim powodem spadku ciśnienia i dalszego brania oleju mogą być te duże luzy na zamkach nowych pierścieni? - czy z uwagi na dziurę blisko szlifu 0.18-> 0.25 montaż pierścieni z pierwszego szlifu z przyszlifowaniem zamków na 0.2mm zdał by egzamin? - czy z uwagi na spory luz tłoka zabawa pierścieniami pierwszego szlifu załatwia sprawę czy się to nie uda i zostaje np montaż innego cylindra z tłokiem z małym przebiegiem. To wszystko przy założeniu że nie ma dostępu do nowego tłoka nadwymiarowego z pierścieniami.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Pomoc w diagnozie - brak zapłonu na niskich obrotach/brak reakcji na regulację śrubą mieszanki | Wasyl91 | Uklad paliwowy i wydechowy | 4 | 14.04.2023 16:00 |
Brak prądu. Rd 07a | Harnaś | Układ elektryczny i zapłonowy | 15 | 16.08.2016 07:49 |