![]() |
|
Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#11 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2014
Miasto: Tychy
Posty: 43
Motocykl: RD07 + PD06
Przebieg: 77777,7
![]() Online: 1 tydzień 5 dni 1 godz 37 min 37 s
|
![]()
Nie zgodzę się: powinien być ciepły - w temperaturze pracy silnika.
Rozszerzalności temperaturowej podlega nie tylko olej, ale też i miska olejowa (karter). Pozostawienie nagrzanego silnika w spokoju na kilka minut przed pomiarem ma na celu umożliwienie spłynięcia oleju z głowic z powrotem do miski olejowej - na zimno, ze względu na większą lepkość olej nie będzie chciał tak łatwo spływać, przez co łatwiej o błąd. Zwłaszcza jak zimny olej po nagrzaniu zwiększy swoją objętość, to może przekroczyć maksymalny poziom zalecany. Za duża ilość oleju może spowodować nadmierny wzrost ciśnienia w silniku, przez co przyczynia się do uszkodzenia uszczelniaczy. Zbyt mała objętość oleju może skutkować zasysaniem przez pompę powietrza w określonych sytuacjach (jazda pod górę, lub z góry), a więc znaczne pogorszenie smarowania. Nie bez powodu są zaznaczone poziomy minimum i maksimum na bagnetach. Sucha miska olejowa to już zupełnie inna historia. |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Poziom oleju - banał | tomozdyn | Regularne czynności serwisowe | 39 | 05.10.2012 22:00 |
Highlands Scotland – Lewa jego, lewa jego, lewa jego mac! [2010] | bajrasz | Trochę dalej | 85 | 12.06.2012 01:17 |
Poziom oleju | JackHarrer | Regularne czynności serwisowe | 21 | 17.09.2010 11:55 |