Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 07.04.2014, 10:39   #22
Jaro-Ino
 
Jaro-Ino's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: Inowrocław
Posty: 898
Motocykl: RD07a
Jaro-Ino jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 8 godz 14 min 35 s
Domyślnie

Bardzo bardzo wiele zależy od tego jaki olej jest w silniku. W przypadku silników diesla olej jest zanieczyszczany sadzą, siarką itd. Olej sam w sobie właściwości nie zmienia, ale w połączeniu z zanieczyszczeniami staje się rzadszy i może dochodzić do zrywania filmu olejowego w miejscach występowania najbardziej ekstremalnych warunków w silniku. Niestety filtr oleju nie jest w stanie przefiltrować wszystkiego. Ciężarówki często mają zalecaną wymiane co 100 tys.

Jako argument przeciwwstawny można podać, że samochody jeżdżące na olejach longlife ze stajni VAG miały problemy z żywotnością silników i turbin kiedy olej był wymieniany tak jak radził producent czyli co 30 tys. Ci, którzy zmieniali częściej nie skarżyli się na awaryjność tak bardzo.
Jaro-Ino jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.