| 
			
			 | 
		#11 | ||
| 
			
			
			
			
			
			 Zarejestrowany: Oct 2014 
				
					
				
				
					Posty: 18
				 
Motocykl: Fred 
				
				
				 
Online: 2 tygodni 5 godz 37 min 57 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 W czujniku poliftowym (na przednim cylindrze) pomiar między terminalami przewodów zielony/pomarańczowy i rózowy/biały, ma dać: 2.3-2.6kΩ przy 20st C 0.3-0.4kΩ przy 80st C 0.1-0.2kΩ przy 110st C. Poza tym, przy awarii tego czujnika kontrolka FI powinna mrugać błąd 7. Cytat: 
	
  | 
||
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#12 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			w wersji gaznikowej jest klasyczny zwierny wlacznik wkrecony w chlodnice ( nie w glowice tylna) i to on uruchamia wiatrak. oem 37760MT2003 i nabite 100-ON. odzielny czujnik od wskaznika temperatury jest podlaczony jednym przewodem do wskaznika i nie ma wplywu na prace wentylatora. czujnik w wersji wtryskowej mierzymy pomiedzy dwoma kablami idacymi do ECU i pomiedzy kablem idacym do zegarow a masa. +12V dociera do niego z zegarow i masuje sie poprzez obudowe. obwod informujacy ECU o temperaturze plynu nie jest powiazany z zegarami. parametry pochodza z ksiazki Haynes dla wtryskowych XL125V i VT125C. reasumujac: gaznikowiec ma wlacznik w chlodnicy i pomiar w glowicy, a wtrysk tylko jeden wspolny wkrecony w glowice i nazywany ECT sensor sterujacy wiatrakiem i wskaznikiem za pomoca dwóch niezaleznych obwodow termooporowych. dlatego gazior nie potrzebuje przekaznika i wentylator zasilany jest z bezpiecznika FAN a wtryskowy juz przekaznik ma - steruje nim ECU. 
		
		
		
			p.s. w CRF1000 jest jeden czujnik 2pin wiec i jeden obwod idacy do ECU, ktory steruje i wiatrakiem i wskazaniami. tak sobie zolci wymyslili, zeby nie bylo nudno. 
				__________________ 
		
		
		
		
		
			buziaki  
			Ostatnio edytowane przez szynszyll : 17.08.2025 o 22:04  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#13 | 
| 
			
			
			
			
			
			 Zarejestrowany: Oct 2014 
				
					
				
				
					Posty: 18
				 
Motocykl: Fred 
				
				
				 
Online: 2 tygodni 5 godz 37 min 57 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#14 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			dokladnie to napisalem powyzej - przeciez to jest banalny uklad i wrzucilem schematy obu wersji. ostatni raz to pisze, bo szkoda klawiatury: 
		
		
		
		
		
		
			- gaznik: dwa oddzielne sensory, jeden w chlodnicy do wiatraka drugi w glowicy do wskaznika - wtrysk: jeden sensor wspólny w glowicy do wiatraka i do wskaznika - nie ma w zadnej wersji czujnika w tylnej glowicy tak jak napisales wyzej - dane sa do wiatraka we wtrysku bo gaznik ma wlacznik 100 st C, wiec nie wiem o co chodzi kiedy piszesz cyt. Te parametry dotyczą czujnika, który jest na tylnej głowicy w wersji gaźnikowej zakresy ON/OFF dla czujnika, ktorego nie ma? poza tym kto i po co mialby podawac zakresy ON/OFF dla czujnika podpiętego pod zegary? takie widełki sie podaje tylko dla wentylatora. 
				__________________ 
		
		
		
		
		
			buziaki  
			Ostatnio edytowane przez szynszyll : 18.08.2025 o 20:18  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#15 | |||||
| 
			
			
			
			
			
			 Zarejestrowany: Oct 2014 
				
					
				
				
					Posty: 18
				 
Motocykl: Fred 
				
				
				 
Online: 2 tygodni 5 godz 37 min 57 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 Cytat: 
	
 Cytat: 
	
 Cytat: 
	
 ![]() Cytat: 
	
  | 
|||||
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#16 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			w przednim cylindrze niech ci bedzie - nie mam przed soba motocykla. jest jeden i o tym napisalem w pierwszym poscie. padł zapewne wskaznik bo nie opada bez kluczyka. amen.
		 
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
		
			buziaki  
			Ostatnio edytowane przez szynszyll : 19.08.2025 o 12:55  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#17 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Apr 2008 
				Miasto: Warszawa 
					
				
				
					Posty: 2,742
				 
Motocykl: XR250R 
Przebieg: ły 
Galeria: Zdjęcia 
				
				
				 
Online: 3 miesiące 2 tygodni 3 dni 49 min 30 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Z moich obserwacji wynika, że wskaźnik działa, tylko przestawił się na skali. 
		
		
		
		
		
		
		
	Po włączeniu stacyjki robi ruch testowy w prawidłowym zakresie (mam na myśli określony wychył w prawo). Różnica polega na tym, że punktem zero nie jest "C" tylko czerwone pole. Podczas jazdy wskazówka idzie w prawo w miarę nagrzewania. Ciekawe  
		 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#18 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			a co będzie jak całkowicie odłączysz rezystor/czujnik temperatury?
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#19 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Apr 2008 
				Miasto: Warszawa 
					
				
				
					Posty: 2,742
				 
Motocykl: XR250R 
Przebieg: ły 
Galeria: Zdjęcia 
				
				
				 
Online: 3 miesiące 2 tygodni 3 dni 49 min 30 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Zerknę, ale obstawiam, że ustawi się tak jak jest na zdjęciu. 
		
		
		
		
		
		
		
	Tak się ustawia po wyłączeniu stacyjki. W miarę nagrzewania idzie w prawo.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
![]()  | 
	
	
		
		
  | 
	
		
  | 
			 
			Podobne wątki
		 | 
	||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Elektryczne enduro Surron | 44FG | Inne - dyskusja ogólna | 19 | 12.12.2020 00:27 |