Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat CRF 1000 / CRF 1100 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 24.03.2025, 21:32   #1
syncronizator
 
syncronizator's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2021
Miasto: Chrząszczyrzewoszyce powiat Łękołody
Posty: 502
Motocykl: CRF1100
Przebieg: 77000
syncronizator jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 12 godz 8 min 13 s
Domyślnie Wada przełącznika uruchamiania rozrusznika

Mam taki mały problem.
Otóż... niekiedy ... rano podczas uruchomienia motocykl (CRF1100) odpala na dosłownie 1/4 sekundy po czym gaśnie.(silnik zagra na kilka obrotów).
Ponowne uruchomienie raczej jest już udane.... choć czasem uruchomi się na stałe dopiero za 3 razem.

Dzieje się tak tylko po dłuższym postoju lub następnego dnia po jeździe w deszczu. Lub gdy postoi na zewnątrz koło namiotu (jak to miało miejsce 2 tyg temu).

Taka sytuacja przydarzyła mi się pierwszy raz przy przebiegu około 30 tyś ale wtedy motocykl był na gwarancji więc serwis wymienił prawy zestaw przełączników...co wystarczyło na prawie 50tyś km.

Teraz motocykl nie jest już na gwarancji i ma 78 tyś i niestety ..
.... znowu się zaczęło to samo i dokładnie identyczne objawy jak za pierwszym razem
Podejrzewam wpływ wilgoci.
Gwarancji już nie ma a ja mam ochotę się temu przyjrzeć osobiście zanim wydam ponad 2tyś na wiązkę i przełącznik.

Czy ktoś to naprawiał osobiście ? Doświadczył taki sam problem ?
Czy ktoś to rozbierał ? Jakieś wnioski ? może rady ?
syncronizator jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.03.2025, 21:56   #2
pecze
 
pecze's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Giżycko
Posty: 174
Motocykl: XRV 750 Africa Twin
pecze jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 3 tygodni 3 dni 19 godz 41 min 23 s
Domyślnie

Rozkręć przełącznik i spryskaj czymś do czyszczenia styków, powinno pomóc. CRF 1000 miały taką przypadłość.
pecze jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.03.2025, 23:12   #3
Adrian SI

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Nov 2024
Miasto: Kraków
Posty: 8
Motocykl: CRF1100
Adrian SI jest na dystyngowanej drodze
Online: 13 godz 30 min 55 s
Domyślnie

Rozbierasz prawy przełącznik, wyjmujesz płytkę do której są zakute przewody od kill swtch, jest tam taka mosiężna blaszka na sprężynce która ślizga się po tych stykach. To jest posmarowane smarem i z czasem ten smar twardnieje pogarszając "kontakt". To jest dość delikatne, trzeba uważać, oczyść styki mechanicznie i będzie działać.

Jeśli masz CRF w DCT to nie jeździj z tą usterką bo w pewnym momencie przestanie spadać na wolne obroty, zostanie Ci takie 1800/min i nie wrzucisz drive.
Zdalnie się tego nie da naprawić, zapewniam.

Ostatnio edytowane przez wierny : 25.03.2025 o 03:56 Powód: Połączenie postów.
Adrian SI jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.03.2025, 13:21   #4
syncronizator
 
syncronizator's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2021
Miasto: Chrząszczyrzewoszyce powiat Łękołody
Posty: 502
Motocykl: CRF1100
Przebieg: 77000
syncronizator jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 12 godz 8 min 13 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Adrian SI Zobacz post
Rozbierasz prawy przełącznik, wyjmujesz płytkę do której są zakute przewody od kill swtch, jest tam taka mosiężna blaszka na sprężynce która ślizga się po tych stykach. To jest posmarowane smarem i z czasem ten smar twardnieje pogarszając "kontakt". To jest dość delikatne, trzeba uważać, oczyść styki mechanicznie i będzie działać.

Jeśli masz CRF w DCT to nie jeździj z tą usterką bo w pewnym momencie przestanie spadać na wolne obroty, zostanie Ci takie 1800/min i nie wrzucisz drive.
Zdalnie się tego nie da naprawić, zapewniam.
Dzięki .... o taką odpowiedz mi chodziło.
syncronizator jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.05.2025, 22:07   #5
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,581
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 57 min 25 s
Domyślnie

blaszka klinuje się w prowadnicy plastikowej i sprężyna nie może jej dobrze docisnąć do styków, wystarczy jej obrzeża pracujące w plastiku złagodzić papierem wodnym (u mnie były dość ostre krawędzie) oraz zastosować smar na połączenia plastik/metal np. Molykote 33 - niestety drogi ale bardzo skuteczny i nie wymywa go woda.

Problem już nigdy nie powrócił.
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.05.2025, 22:30   #6
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 14,755
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 2 tygodni 22 godz 19 min 6 s
Domyślnie

Smar silikonowy z castoramyza grosze zrobi to samo.
Wodoodporny i super smaruje metal/plastik. Polecam.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Wczoraj, 19:09   #7
concer


Zarejestrowany: Dec 2018
Miasto: Lubichowo
Posty: 109
Motocykl: CRF 1000L
Przebieg: 40000
concer jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 2 dni 15 godz 58 min 5 s
Domyślnie

https://youtu.be/mrP_6frH7Sc?si=8glV7n9iMTOBoEGS
concer jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Przekaźnik rozrusznika Bartas Układ elektryczny i zapłonowy 23 20.03.2012 12:48
Przycisk uruchamiania rozrusznika barthez Układ elektryczny i zapłonowy 5 21.05.2009 10:30


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.