| 
			
			 | 
		#121 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Nov 2018 
				Miasto: Warszawa 
					
				
				
					Posty: 204
				 
Motocykl: SD06 
				
				
				 
Online: 3 tygodni 2 dni 16 godz 41 min 43 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#122 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Sep 2013 
				Miasto: Lubelskie 
					
				
				
					Posty: 2,620
				 
Motocykl: CRF1000 
Przebieg: 149 000 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 7 godz 32 min 52 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#123 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Sep 2014 
				Miasto: Lublin 
					
				
				
					Posty: 2,339
				 
Motocykl: LC8-950ADV,EXC 450, ROAD KING EVO 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 2 tygodni 3 dni 21 godz 12 min 41 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Mdxmd - do ktm- ani do lc8 ani do exc ani do lc4. Testowalem ma swoich motocyklach.Przereklamowana średnia - półka. Napompowany marketing.Oczywiście każdy ma prawo do swojej oceny i zdania. 
		
		
		
		
		
		
		
	Co do Bmw - do R 1150 też nie bo tam zalecany minerał. Przypomniało mi się. Pozdrawiam.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#124 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Sep 2013 
				Miasto: Lubelskie 
					
				
				
					Posty: 2,620
				 
Motocykl: CRF1000 
Przebieg: 149 000 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 7 godz 32 min 52 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			
uściślając 10W50 tylko do BMW R1200 2008-2012, ale nie wcześniejsze modele, gdzie rządzi olej mineralny niestety
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#125 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Mar 2020 
				Miasto: Wodzisław Śl. 
					
				
				
					Posty: 35
				 
Motocykl: Africa Twin 1000 DCT 2017 
Przebieg: 9840 
				
				
				 
Online: 2 dni 16 godz 44 min 37 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			mdxmd rozwiń swój wywód. Opierasz się na doświadczeniach serwisu, który wiadomo nie będzie czekał. No jakby nie było w ten sposób nie spłynie cały. W poprzednich moto tak robiłem i będę robił, chyba że mnie przekonasz. Bo zalanie od razu nowym jak silnik jeszcze nie ostygł nie przekonują mnie, bo aby dlaczego, jakie to ma znaczenie. Galar lej 10W30 i bedzie pan zadowolony.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#126 | |
			
			
			![]() Zarejestrowany: Sep 2013 
				Miasto: Lubelskie 
					
				
				
					Posty: 2,620
				 
Motocykl: CRF1000 
Przebieg: 149 000 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 7 godz 32 min 52 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 czyli przez te kilka sekund silnik pracuje bez ciśnienia oleju jeżeli silnik jest jeszcze rozgrzany to trzeba niewiele energii aby go uruchomić oraz utrzymać obroty. jeżeli silnik jest zimny opory są dużo większe i trzeba dużo więcej energii i siły nacisku na panewki aby uruchomić a później utrzymać obroty szczególnie gdy temperatura w której uruchamiamy jest niska. Czekanie całą dobę na ostatnie krople oleju jest pozbawione sensu bo nawet jeżeli zostanie 100ml starego oleju to jakie to ma znaczenie.. przy 4L nowego oleju i to jeszcze w silniku benzynowym. Jeżeli już ktoś chce zadbać o silnik to proponuję dać śruby spustowe oleju z magnesem, który wyłapie wszelkie opiłki zanim trafią do pompy olejowej. Ostatnio edytowane przez mdxmd : 22.03.2020 o 22:23  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#127 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Feb 2020 
				
					
				
				
					Posty: 32
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 12 godz 10 min 42 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#128 | 
| 
			
			
			
			
			
				
			
			 Zarejestrowany: Mar 2020 
				Miasto: Świętokrzyskie 
					
				
				
					Posty: 12
				 
Motocykl: CRF1000 
				
				
				 
Online: 2 dni 15 godz 55 min 15 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Na pierwszy przegląd i wymianę oleju po 1000km wybrałem się na wycieczkę do stolicy do serwisu Witolin.  
		
		
		
		
		
		
			Oczywiście 2 x mechanicy z Ukrainy, ale nie narzekam. Zrobili płukankę :-) ze świeżego oleju Honda 10W30MA i takiego samego nalali w ilości 4,2l z beki. Można przez cały czas obserwować przez szybę, więc odpada niepewność czy wymienili czy nie. Za wymianę oleju, filtrów, podkładek korków, sprawdzenie śrub i nakrętek i dmuchnięcie w oponki zapłaciłem 430zł. Oczywiście najcenniejsza jest pieczątka serwisu więc spokój ducha na gwarancji. 
				__________________ 
		
		
		
		
		
			 
			Ostatnio edytowane przez RAFKO : 11.04.2020 o 15:03  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#129 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: May 2013 
				Miasto: Poznan 
					
				
				
					Posty: 2,539
				 
Motocykl: RD04 
Przebieg: kto wie 
				
				
				 
Online: 4 miesiące 1 tydzień 4 dni 7 godz 37 min 19 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			
Dokładnie...
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	<br> Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#130 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Mój koleżka tak się spieszył przy wymianie że najpierw spuścił olej a następnie pojechał po olej. 
		
		
		
		
		
		
			![]() No i nie dojechał bo silnik stanął po paru km.  
		
				__________________ 
		
		
		
		
	kto smaruje ten jedzie  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |