| 
			
			 | 
		#151 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Zaczęło stukać przy prowadzeniu motocykle na Litwie, dzisiaj z ciekawości zajrzałem co to 
		
		
		
		
		
		
			https://i.imgur.com/bKjgXp4.mp4 https://i.imgur.com/zeEkZe3.mp4 ![]() ![]() Po konsultacji z Madafakiem ![]() oraz inspekcji posuwisto okrężnym ruchem palca w kilku dziurkach okazało się że przednia zębatka ma luz, reszta napędu jeszcze wygląda jakby sezon polatała zatem wymieniłem przednią i zobaczymy co dalej. Przeliczyłem kilometry wyszło mi 26.874 km na napędzie, zrobiłem między innymi Pamir, Włochy, Bałkany oraz 2 szkolenia enduro. Łańcuch czasami błyszczał się jak psu jajca i nie był smarowany przez kilka tyś km. ogólny stan zadowalający. 
				__________________ 
		
		
		
		
		
			www.grzechunakolach.pl Ostatnio edytowane przez Grzechu2012 : 06.05.2019 o 22:15  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#152 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Aug 2016 
				Miasto: Zakopane 
					
				
				
					Posty: 406
				 
Motocykl: NAT 
				
				
				 
Online: 1 tydzień 6 dni 15 godz 27 min 49 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Dzisiaj urwałem łańcuch. Najczęściej było jezdzone z plecakiem, często auto bany , częściej było gonione niż nie gonione... Smarowany średnio co 500 km. Przebieg 26 000 km
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	Taniej kupię, drożej sprzedam  
			 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#153 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Sep 2018 
				Miasto: Słocina 
					
				
				
					Posty: 1,346
				 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 3 tygodni 4 dni 9 godz 28 min 37 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Wymiana samej zdawczej na naciągnięty łańcuch powoduje, że ciągnie jedno ogniwo łańcucha. W takim przypadku o urwanie nietrudno. 
		
		
		
		
		
		
		
	Najbezpieczniej wymieniać cały napęd równocześnie - zębatki i łańcuch. Lakrua, czy przez te 26000 km wymieniałeś którąś zębatkę i kiedy? Pytam z ciekawości.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#154 | 
| 
			
			 Gość 
			
			
			
			
					Posty: n/a
				 
				
				
				
				 
Online: 0 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Zdawcza ma żywotność 10-20 tys, łańcuch 20-40. Bez sensu zmieniać zdawcza z łańcuchem. 
		
		
		
		
		
		
		
	Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka  | 
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#155 | |
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#156 | 
| 
			
			 Gość 
			
			
			
			
					Posty: n/a
				 
				
				
				
				 
Online: 0 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Drogie te wasze teorie  
		
		
		
		
		
		
		
	![]() Są tu tacy, którzy na łańcuchu robią 40 i więcej tysięcy, takiego przebiegu nie ma szans wytrzymać nie tylko zdawcza, ale i tylna. Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka  | 
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#157 | |
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 Przerabiałem to w trampku. Było tak jak kolega pisze. Skończyło się wymianą wszystkiego. Nie ma co dziadować, trza wymieniać.  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#158 | 
| 
			
			 Michał 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			To nie dziadowanie a myślenie logiczne. 
		
		
		
		
		
		
		
	Ile zębów ma zdawcza a ile druga? Jest jasne że pierwsza zużywa się odpowiednio szybciej. Czasami na jeden zestaw idzie kilka zdawczych. Klocki rozumiem razem z tarczami wymieniacie? Zawsze?  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#159 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Pierwsza zużywa się szybciej bo jest mniejsza. To jest jasne. Tylko, że potem łańcuch na zęby nie trafia, bo jest wyciągnięty i trzeszczy i strzela. Znam to z autopsji, a łańcuch był najmocniejszy did, jakiś zmvx czy jakoś tak. Skończyło się tak, że w ciągu ok 1000 km wyjadł nową, oryginalną zębatkę hondowską i potem już nie trzeszczał  
		
		
		
		
		
		
		
	  Tylko w takim razie po co było ją zmieniać? Z uwagi na wieloklin i wałek? Piszę z autopsji, wiem co widziałem. Amen, pozdrawiam serdecznie  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#160 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
![]()  | 
	
	
		
		
  | 
	
		
  | 
			 
			Podobne wątki
		 | 
	||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Olejarka łańcucha | VictorZ | Wszystko dla Afryki | 32 | 02.04.2024 17:43 | 
| olejarka łańcucha:) | Jacek12-j1 | Wszystko dla Afryki | 11 | 30.06.2014 21:15 | 
| Wytrzymałość skorupy kasku. | Maniok | Kaski | 13 | 17.04.2009 11:37 |