| 
			
			 | 
		#11 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: May 2015 
				Miasto: Kraków 
					
				
				
					Posty: 3,271
				 
Motocykl: ATAS 2024 
Przebieg: 8000 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 4 dni 14 godz 7 min 59 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Ponoć na luzy zaworowe wplywa pałowanie na zimnym silniku
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#12 | 
| 
			
			 HONDZIARZ 
			![]() Zarejestrowany: Apr 2012 
				Miasto: Gdynia 
					
				
				
					Posty: 365
				 
Motocykl: RD04 / NAT 
Przebieg: 50000km 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 3 dni 21 godz 7 min 15 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			
U mnie ssący się powiększył. Wydechowego nie pamiętam.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	stary nick: soulsick  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#13 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Dec 2017 
				
					
				
				
					Posty: 848
				 
Motocykl: Jeżeli będę miał AT, to RD04 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 1 dzień 18 godz 11 min 57 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			
Gniazda zaworowe się wybijają, co powoduje, że luzy się zmniejszają. Zawsze. Tylko w różnym tempie. Szybciej w zaworach wydechowych, wolniej w ssących. Dlatego przy kolejnych regulacjach płytki zaworowe zakładamy coraz cieńsze. 
		
		
		
		
		
		
		
	BTW: grubość płytek zaworowych świadczy o przebiegu silnika.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#14 | 
| 
			
			
			
			
			
			 Zarejestrowany: Jun 2009 
				
					
				
				
					Posty: 15
				 
Motocykl: RD03 
				
				
				 
Online: 11 godz 43 min 24 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Patrzę na zdjęcia klawiatury i zastanawiam się dla czego nie zastosowali 2 wałków rozrządu tylko jakieś krzywki pośrednie. Taki trochę archaizm bo pewnie płytki są i klasyczna regulacja.
		 
		
		
		
		
		
		
		
		
			Ostatnio edytowane przez geniusz 900 : 31.08.2018 o 18:41  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#15 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: May 2010 
				Miasto: Piwniczna-Zdrój 
					
				
				
					Posty: 1,020
				 
Motocykl: RD04 
Przebieg: 53000 
				
				
				 
Online: 3 miesiące 3 tygodni 1 dzień 1 godz 8 min 13 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Może dlatego że głowica z dwoma wałkami byłaby szersza, a tam to jest dość ciasno wszystko poupychane.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#16 | |
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
   innego wyjścia nie widzę a temat dziwnych dźwigienek to maja już we krwi od czasów RFVC gdzie, przypominam, tez był jeden wałek a zawory cztery.Lis jest tak jak pisał Siwy wcześniej. Luz się definitywnie zmniejsza w przypadku układu wałek/szklanka. Zawsze powiększa w przypadku OHV i raczej ma tendencje statyczne w takim układzie jak tu gdzie ubijanie gniazda jest równoważone przez zużycie pozostałych elementów przeniesienia napędu na zawór. BTW gniazda wybijają się tym bardziej im większy jest luz zaworowy M 
				__________________ 
		
		
		
		
		
			'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa Ostatnio edytowane przez matjas : 02.09.2018 o 21:46  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#17 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Dec 2017 
				
					
				
				
					Posty: 848
				 
Motocykl: Jeżeli będę miał AT, to RD04 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 1 dzień 18 godz 11 min 57 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Wg mnie rozwiązanie Unicam (SOHC) jest optymalne. Na cztery regulacje zaworów w mojej FJ1100 zawory ssące praktycznie nie wymagały regulacji. Kosmetyka. Za to płytki na zaworach wylotowych przestawiać/wymieniać musiałem za każdym razem. Unicam znacznie ułatwia regulację luzu zaworów wylotowych, które częściej tego wymagają. Myślę, że to główny powód. 
		
		
		
		
		
		
		
	Odnośnie luzów i tego co napisałem wcześniej, faktycznie patrzyłem z punktu widzenia mojej 16 zaworowej FJ. Ale zasada jest taka sama, a na 33 letnim układzie DOHC widać tendencje. To, że w OHC wybijane gniazda równoważone są zużyciem krzywek to sprawa wtórna. Dawniej słabsze były gniazda zaworowe, teraz być może krzywki. Jeśli luzy się zwiększają to w wyniku nadmiernego zużycia lub rozregulowania układu krzywek.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#18 | 
| 
			
			
			
			
			
			 Zarejestrowany: Apr 2017 
				
					
				
				
					Posty: 10
				 
Motocykl: RD03 
				
				
				 
Online: 22 min 13 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			zawory to nie moj konik
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#19 | 
| 
			
			 I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#20 | 
| 
			
			 Zakonserwowany 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Emek, postaram się pomóc. Milena to dziewczyna Szparaga, również mechanik motocyklowy. Temat “poradnik Szparaga” powstał z założenia żeby włożyć w dupę pseudo mechanikom pojawiającym się na forum.  
		
		
		
		
		
		
			Była to też przemyślana forma reklamy, która elegancko zadziałała. Ludzie się cieszyli bo dostawali profesjonalne rady na ich rozterki mechaniczne. A ci co nie ogarniali tematu wiedzieli że mogą oddać moto do naprawy. 
				__________________ 
		
		
		
		
	Non si invecchia in base al tempo che si ha alle spalle, si invecchia quando si inizia a dimenticare i sogni .  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
![]()  | 
	
	
		
		
  | 
	
		
  | 
			 
			Podobne wątki
		 | 
	||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| dekiel zaworow nx650 | szynszyll | Inne - dyskusja ogólna | 8 | 23.02.2017 13:01 |