| 
			
			 | 
		#21 | 
| 
			
			 Moderator 
			![]() Zarejestrowany: Dec 2008 
				Miasto: Niemcownia 
					
				
				
					Posty: 3,384
				 
Motocykl: CRF 1000D/DCT 
Przebieg: 48k+ 
				
				
				 
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 4 godz 21 min 34 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
				__________________ 
		
		
		
		
	Wreszcie mam swój kawałek szczęścia w całym tym gównie dookoła  
			 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#22 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Apr 2010 
				Miasto: KrK 
					
				
				
					Posty: 1,410
				 
Motocykl: CRF1100 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 2 tygodni 3 dni 2 godz 33 min 4 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			A więc... 
		
		
		
		
		
		
		
	na 99% popełniłem babola w postaci pozostawienia motocykla na zapłonie. Zawsze kiedy wjeżdżam do garażu to zanim wyłącze zapłon to się rozbieram itp. Nie wyłączam odrazu bo mam przez navi muzykę podłączoną i jeszcze chece słuchać. Tego dnia wjechałem za dnia, nie zamknąłem bramy odrazu i pewnie tak sobie stał do rana, a rano juz nic się nie świeciło. Po dwóch dniach wyjąłem nawigacje z uchwytu, więc wyciągnąłem kluczyk nie zauważając, że jest w pozycji ON. Na trzeci dzień wpiąłem nawigację i prądu brak. Akumulator totalna dętka. Na ładowarce zadziałał dopiero jak podpiołem kable z auta, inaczej łądowarka go nie widziała. ŁAdowałem 12 h i miał coś koło 12,8. Podjechałem do sklepu celem kupna nowego, koleś go sprawedził i stwierdził, że jest totalnie zdrowy. Założyłem do motocykla , sprawdziłem łądowanie i jest ok. Odpala już kilka razy, a jutro jadę do Czarnogóry. Morał : "o ja głupia pizda, zapomniałem koszyczka" , przepraszam Afrykę, dalej jest amerykańska.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#23 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: May 2015 
				Miasto: Kraków 
					
				
				
					Posty: 3,271
				 
Motocykl: ATAS 2024 
Przebieg: 8000 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 4 dni 14 godz 7 min 59 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			No, bo Honda się nie psuje
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#24 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Dec 2010 
				Miasto: Zgierz 
					
				
				
					Posty: 1,373
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
Przebieg: duży :) 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 3 tygodni 1 dzień 6 godz 45 min 51 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			I nikt nam nie powie ze czarne jest czarne!  
		
		
		
		
		
		
			  Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka 
				__________________ 
		
		
		
		
	GS über alles!!!    
			 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#25 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Taką paczkę dziś dostałem od przyjaciół z Chin (https://www.shoraidirect.com/en/): 
		
		
		
		
		
		
		
	 ...A poważniej - poprzedniej zimy (bo jak wiadomo zaczęła się kolejna 😉 - http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=32352) zostawiłem Afrykę przez 2-3 miesiące bez doładowywania akumulatora. I to chyba było przyczyną rozładowania akumulatora do ok 11V. Podejrzewam też ( do sprawdzenia), że serwis wyłączył w alarmie (OEM Hondy) tryb oszczędzania energii. Akumulator podładowałem ale był słaby i nawet dwa razy na wyjeździe na Bałkany DCT nie chciała wrzucić na luz po ponownym włączeniu zapłonu (problem opisywany tu i na innych forach). Po analizie tego co dostępne i za ile wybór padł na Shorai. Załączam kilka zdjęć i porównanie Shoraia do oryginału - może komuś się przyda. Nie mogę jeździć więc testy w nowym sezonie. ![]() ![]()  
		 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#26 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Kilka parametrów do porównania - na papierze bo praktyka pokaże: 
		
		
		
		
		
		
		
	1. Pojemność w Shorai 19Ah vs 12Ah. 2. CCA 285A w Shorai vs 230A w OEM - więc nawet w niskich temperaturach dużo lepiej. 3. Masa 1,1 kg vs 3,8 kg. 4. Li-Ion (nie LiFePO4 które bardziej wybuchają) w Shorai - brak zasiarczania, mniej wrażliwe na głębokie rozładowanie. 5. Cena - tanio nie jest ale nie drożej niż mniej znane Li-Ion o gorszych parametrach, które są dostępne w PL. Do tego dochodzi przesyłka $100. Nie było cła/VAT bo szło magicznie przez Holandię. Żeby WR-ce, która stoi obok NAT nie było przykro, kupiłem też do niej więc koszt transportu rozłożył się na 2 aku - więcej w paczce nie wysyłają bo przepisy lotnicze dot transportu baterii coś ograniczają. To chyba tyle...  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#27 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Dec 2010 
				Miasto: Zgierz 
					
				
				
					Posty: 1,373
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
Przebieg: duży :) 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 3 tygodni 1 dzień 6 godz 45 min 51 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Ile to cudo sumarycznie Cię wyniosło?  
		
		
		
		
		
		
			Edit: OK, juz wiem   byles szybszy  Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka 
				__________________ 
		
		
		
		
	GS über alles!!!    
			 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#28 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#29 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: May 2015 
				Miasto: Kraków 
					
				
				
					Posty: 3,271
				 
Motocykl: ATAS 2024 
Przebieg: 8000 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 4 dni 14 godz 7 min 59 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Po wejściu na stronę i wybraniu modelu pokazuje sie jakiś inny aku, w dodatku 2x cięższy.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#30 | |
| 
			
			 Moderator 
			![]() Zarejestrowany: Dec 2008 
				Miasto: Niemcownia 
					
				
				
					Posty: 3,384
				 
Motocykl: CRF 1000D/DCT 
Przebieg: 48k+ 
				
				
				 
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 4 godz 21 min 34 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 Cierpliwie będę czekał na test. A jeśli wyjdzie na duży plus to może by zrobić zamówienie zbiorcze  
		
				__________________ 
		
		
		
		
	Wreszcie mam swój kawałek szczęścia w całym tym gównie dookoła  
			 | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
![]()  | 
	
	
		
		
  | 
	
		
  | 
			 
			Podobne wątki
		 | 
	||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Akumulator | czosnek | Wszystko dla Afryki | 54 | 29.02.2016 01:42 | 
| Akumulator a ABS (BMW r1100gs) | mateusz-kotek | Inne - dyskusja ogólna | 19 | 01.02.2012 22:47 |