| 
			
			 | 
		#1 | 
| 
			
			 Kiedyś R.T70 
			![]() Zarejestrowany: May 2014 
				Miasto: Częstochowa 
					
				
				
					Posty: 1,421
				 
Motocykl: Była RD04 
Przebieg: 120000+ 
				
				
				 
Online: 3 miesiące 2 tygodni 5 dni 7 godz 52 min 52 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Od paru lat leję do swoich motków Liqui Moly. 
		
		
		
		
		
		
			Honda zaleca olej hondowski 10W30. Na forum Crosstourera nikt się nie wychylił z innym olejem. W czeluściach internetu wiadomości na ten temat też mało. Czy jest jakieś ograniczenie z innymi olejami do DCT? Na dziale NAT wyczytałem: "Olej silnikowy musi spelniac te normy jakosciowe, JATSO T 903,MA standard API classification SG or higher." Nie chce mi się doktoryzować na temat olejów. Może jakaś mądra głowa podpowie czy mogę użyć np.: http://allegro.pl/liqui-moly-2526-mo...FU9ZGAodL7cC5A Czy może lepiej 10W40? 
				__________________ 
		
		
		
		
	Serdecznie pozdrawiam. Romek T.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Jan 2009 
				Miasto: WARSZAWA 
					
				
				
					Posty: 174
				 
Motocykl: RD04 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 3 dni 15 godz 38 min 23 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Nie robiłem nigdy motka z dct ale tam jest drugi obieg do skrzyni więc do silnika to możesz nalać LM. Pamiętaj że masz vteca sterowanego olejem.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | 
| 
			
			 Kiedyś R.T70 
			![]() Zarejestrowany: May 2014 
				Miasto: Częstochowa 
					
				
				
					Posty: 1,421
				 
Motocykl: Była RD04 
Przebieg: 120000+ 
				
				
				 
Online: 3 miesiące 2 tygodni 5 dni 7 godz 52 min 52 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Ale ten sam olej obsługuje silnik i skrzynie. A co z tym Vteckiem?
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	Serdecznie pozdrawiam. Romek T.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Nie chce mi się rozpisywać, więc ograniczę się do przykładów : Penrite 10W50 4T, BellRay Thumper 15W50. Oba spełniają JASO MA2 i oba znacząco lepiej zabezpieczą żelastwo niż W40 (nie wspominając o W30). W30 (czego nie powiedzą Ci w ASO), to wymaganie minimalne i tak naprawdę do strefy zimnej. W warunkach jazdy terenowej (nawet lekkiej) taki olej pracuje na smarności granicznej. LM to przeciętny produkt. Dodatek MoS niewiele daje bo baza jest słaba i raczej szybko się przepracowują. Po za tym, link odnosi się do silnika szosowego, czyli zgoła inne uwarunkowania. Na koniec dodam tylko, że jak przygotowywałem sprzęty do orania po naszym poligonie, to zalałem minerałem 25W70.
		 
		
		
		
			Ostatnio edytowane przez Jarczoq : 05.12.2017 o 01:30  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#5 | |
| 
			
			 Kiedyś R.T70 
			![]() Zarejestrowany: May 2014 
				Miasto: Częstochowa 
					
				
				
					Posty: 1,421
				 
Motocykl: Była RD04 
Przebieg: 120000+ 
				
				
				 
Online: 3 miesiące 2 tygodni 5 dni 7 godz 52 min 52 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 ![]() Skoro Liqui Moly słaby, to co polecacie? 
				__________________ 
		
		
		
		
	Serdecznie pozdrawiam. Romek T.  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#6 | 
| 
			
			 HONDZIARZ 
			![]() Zarejestrowany: Apr 2012 
				Miasto: Gdynia 
					
				
				
					Posty: 365
				 
Motocykl: RD04 / NAT 
Przebieg: 50000km 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 3 dni 21 godz 7 min 15 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			A dlaczego by nie lać oleju brandowanego przez Hondę? W końcu motocykl Hondy. W końcu Honda zaprojektowała cały ten silnik wraz ze skrzynią. I każe nam lać złe oleje? Jaki by to miało sens?
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#7 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Aug 2014 
				Miasto: Wwa 
					
				
				
					Posty: 179
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 1 tydzień 1 dzień 18 godz 21 min 43 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Wszędzie ta sama dyskusja. Lać olej dowolnej znanej firmy, nie gorszy niż podany w instrukcji eksploatacji, pilnować terminów wymian i nie wnikać. Reszta to opowiastki z mchu i paproci.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	V-strom 1050XT  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#8 | 
| 
			
			 Gość 
			
			
			
			
					Posty: n/a
				 
				
				
				
				 
Online: 0 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Nie wiem czy takie opowieści z mchu i paproci... 
		
		
		
		
		
		
		
	Trzeba pamiętać, że r.t70 pyta o olej do silnika z DCT, a wtedy taki olej jest również w skrzyni i może się okazać, że ma wpływ (pozytywny lub negatywny) na pracę tej skrzyni.  | 
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#9 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Jan 2009 
				Miasto: WARSZAWA 
					
				
				
					Posty: 174
				 
Motocykl: RD04 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 3 dni 15 godz 38 min 23 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Naprawiam Hondy od prawie 20 lat i Vtec nie trawi oleju zostawiającego szlamy jak Castrol. 
		
		
		
		
		
		
		
	Nigdy nie używałem Liqui Moly więc nie mam zdania ale pytanie jak dct zareaguje na dwusiarczek molibdenu?  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#10 | |
			
			
			![]() Zarejestrowany: Feb 2012 
				
					
				
				
					Posty: 968
				 
Motocykl: RD03 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 6 godz 44 min 56 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
![]()  | 
	
	
		
		
  | 
	
		
  | 
			 
			Podobne wątki
		 | 
	||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Olej do scottoiler'a - jaki? | hans | Wszystko dla Afryki | 20 | 19.11.2012 13:49 |