| 
			
			 | 
		#11 | 
| 
			
			 I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Lepsze bicie mają na 10w40 i pewnie więcej się sprzedaje. Tak sądzę ale mogę się mylić. W Yamasze czy Suzuki miałem zakres tolerancji w jakiej musiał się olej mieścić i był to zakres dość szeroki. W NAT stoi sztywno 10w30.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#12 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Bez wywoływania niepotrzebnej wojny o oleju tutaj. Olej zmieniany zgodnie z zaleconym interwałem, czy to 10W30 czy 10W40 krzywdy nie zrobi dla tego silnika. Wystarczy przeczytać jaka jest różnica między 10W30 a 10W40. 
		
		
		
		
		
		
		
	Ważne jednak aby olej spełniał inne normy podane przed pana Hondę w książce.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#13 | 
| 
			
			 Administrator 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			
I to jest sedno sprawy a zwłaszcza do czego służy cyfra po w...  
		
		
		
		
		
		
			W autku na jedną wymianę zastosowałem syntetyk 10/60 Castrola racinga zamiast 10/40 i silniczek chodził idealnie. Jedyna wada to 3x większa cena niż "zwykłego". 
				__________________ 
		
		
		
		
	AT03  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#14 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Dec 2014 
				Miasto: Myślenice 
					
				
				
					Posty: 602
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 5 dni 8 godz 37 min 18 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Chyba nawet lepiej mieć 10W40 bo trudniej będzie zerwać film olejowy przy ostrym pałowaniu, pewnie w praktyce różnice są niezauważalne.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#15 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Sep 2013 
				Miasto: Lubelskie 
					
				
				
					Posty: 2,619
				 
Motocykl: CRF1000 
Przebieg: 149 000 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 7 godz 21 min 39 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			10W30 to olej o niskiej lepkości np w  100st.C  średnio ok 12.5mm2/  
		
		
		
		
		
		
		
		
			10W40 ma lepkość średnio 14.2mm2/s olej o większej lepkości zawsze tworzy "mocniejszy" film olejowy i jest lepszy dla silnika, ale są granice podnoszenia lepkości tj. konstrukcja silnika (b.małe luzy współpracujących części- tutaj Honda prawie zawsze była przodownikiem) dlatego moim zdaniem max lepkość jaką rozsądek każe użyć do 17mm2/s. 10W60 kompletnie się nie dadaje... średnia lepkość 23mm2/s - tylko sport i konstrukcje o dużych tolerancjach pasowania części (na pewno honda do nich nie należy!) jeżeli serwis nalał 10W40 to tylko pogratulować. z większym przebiegiem silnika można stosować olej o większej lepkości. zawsze patrzcie na karty techniczne olejów bo olej 10W50 może mieć lepkość 17 z może tez 18.1, 10W40 może mieć 13.9 a także 15.5 specyfikacja dopuszcza tolerancje i oleje różnych producentów mają inne lepkości. Czasem różnica pomiędzy 10W30 a 10W40 jest minimalna. Jeżeli ktoś chce zerwać film olejowy w CRF to jedyne wyjście zlać olej z silnika   bo nawet na 10W30 nie ma możliwości aby to się udało no może odłączyć wentylator cieczy chłodzącej i rozgrzać silnik do 150st.C + pałowanie ma max'a
		Ostatnio edytowane przez mdxmd : 11.04.2017 o 10:51  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#16 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Jan 2014 
				Miasto: Gdynia 
					
				
				
					Posty: 583
				 
Motocykl: RD07 
				
				
				 
Online: 2 tygodni 5 dni 11 godz 36 min 30 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Olej 20w50 sie nada  
		
		
		
		
		
		
			 ?do rd 07.
		
				__________________ 
		
		
		
		
	 
			 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#17 | 
| 
			
			 880220111 
			![]() Zarejestrowany: Feb 2011 
				Miasto: Malawa k/Rzeszowa 
					
				
				
					Posty: 1,049
				 
Motocykl: XR 250R,XR 650R 
				
				
				 
Online: 3 tygodni 16 godz 39 min 35 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			W naszych warunkach 10w40 jest wystarczającym olejem do NAT i klasy sg czyli półsyntetyk.. 
		
		
		
		
		
		
			Hm.. ostre pałowanie Silnik chłodzony cieczą,wiec raczej nie ma ryzyka przegrzania silnik bo najpierw strzeli k korek od płynu który jest wystarczającym sygnałem do zastopowania pałowania... 
				__________________ 
		
		
		
		
	Honda XR-oholik    Doświadczalny Warsztat Enduro ADVhttps://www.facebook.com/Team-XR-Pol...4380265706363/  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#18 | 
| 
			
			
			
			
			
			 Zarejestrowany: Apr 2017 
				Miasto: Wrocław 
					
				
				
					Posty: 7
				 
Motocykl: CRF1000L 
				
				
				 
Online: 1 dzień 12 godz 44 min 32 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Jestem po przeglądzie na 1 000 km i serwis też mi zalał 10W40.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#19 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Jan 2014 
				Miasto: Gdynia 
					
				
				
					Posty: 583
				 
Motocykl: RD07 
				
				
				 
Online: 2 tygodni 5 dni 11 godz 36 min 30 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Nie lepiej stosować sie do zaleceń instrukcji niż do zaleceń mechaników.
		 
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	 
			 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#20 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Jan 2014 
				Miasto: Rz-ów 
					
				
				
					Posty: 648
				 
Motocykl: RD07 
				
				
				 
Online: 3 tygodni 2 dni 14 godz 42 min 51 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Lepiej...ale o czym by się gadało na forum wtedy? ;]
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	Marcin vel "Gruby" aka "Maurosso"  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |