| 
			
			 | 
		#131 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			
To dziwne, ponieważ nawet na Ondowskiej oliwie klienci czuli poprawę po zmianie z W30 na 40 co jest normą w ogóle. Jest może jeden wyjątek - oleje firmy C. To kompletne badziewie. A tak z ciekawości : w czym była poprawa ?
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#132 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Skrzynia ciszej biegi zmieniała, a ondowski to minerał czy półsyntetyk ?
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	kto smaruje ten jedzie  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#133 | 
| 
			
			 malarz 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Z tego co kojarzę, to półsyntetyk.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	Jak chcesz, to uciekaj................ Radzimy zostać!...  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#134 | 
| 
			
			
			
			
			
			 Zarejestrowany: Aug 2025 
				Miasto: Imielin 
					
				
				
					Posty: 8
				 
Motocykl: VFR1200x 2014 
				
				
				 
Online: 3 godz 37 min 36 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Tak z "ciekawostek" odnośnie "zalecanego wg serwisówki" oleju do widelca VFR 1200x CT, czyli KYB KHL 15-10 i porównaniu do MOTUL. 
		
		
		
		
		
		
		
	Oznaczenie "15" w KHL nie odpowiada "15W" u Motula. To dwa różne systemy nazewnictwa. Takie informacje przynajmniej w "mądrych internetach" można znaleźć. Lepkości (cSt @ 40 °C) Kayaba KHL15-10 ~15,3 Motul Fork Oil Expert 5W ~16,2 prawie identyczny Motul Fork Oil Factory Line 5W ~17,2 bardzo bliski, ale stabilniejszy (syntetyk) Motul Fork Oil Expert 15W ~57 dużo gęstszy, zupełnie inna charakterystyka The Kawasaki KHL15-10 Fork Oil was sourced from KYB Japan as a direct replacement oil for your O.E. KYB forks. Features: - Formulated specifically to meet and/or exceed all factory specifications - SAE10W (44091-0002) and (44091-0003) or SAE5W (44091-0004) equivalent - Please see your owner's/service manual for proper fork oil weight/type A dla zainteresowanych: https://motoiservices.com/en/suspens...valence-chart/ I bądź tu Panie mądry, i nie znaj się na olejach.  
		 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#135 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Znaczy w serwisie mnie ciula zrobili z tym 10W, przy następnej wymianie może spróbuję tego 5W.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	kto smaruje ten jedzie  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#136 | 
| 
			
			
			
			
			
			 Zarejestrowany: Aug 2025 
				Miasto: Imielin 
					
				
				
					Posty: 8
				 
Motocykl: VFR1200x 2014 
				
				
				 
Online: 3 godz 37 min 36 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			W sumie SAE10W też jest wpisany jako zamiennik, ale ja się Panie nie znam.  
		
		
		
		
		
		
		
	![]() Dowiedziałem się że w olejach silnikowych jak jest powiedzmy 10W30 to tyczy się to wszystkich producentów. W olejach do zawieszenia już tak nie jest.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#137 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Chyba już dotarty i można całą moc wykorzystać  
		
		
		
			 
		
				__________________ 
		
		
		
		
	kto smaruje ten jedzie  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#138 | 
| 
			
			 Administrator 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
				__________________ 
		
		
		
		
	www.motopodroze.pl  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#139 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Pięknie Meloniasty!  
		
		
		
		
		
		
			  niech wpadnie druga seta!
		
				__________________ 
		
		
		
		
	'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#140 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			A sie tak zapytam, ile nim można km przejechać niespiesznym tempem od pod korek do rezerwy?
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |