| 
	
 
		
			
  | 
	|||||||
| Kwestie różne, ale podróżne. Jak nic z powyższego o podróżowaniu Ci nie pasuje, pisz tutaj... | 
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Narzędzia wątku | Wygląd | 
| 
			
			 | 
		#131 | 
| 
			
			 Fazi przez Zet 
			![]() Zarejestrowany: Mar 2009 
				Miasto: Berlin 
					
				
				
					Posty: 7,581
				 
Motocykl: RD07 
Przebieg: ∞ 
Galeria: Zdjęcia 
				
				
				 
Online: 10 miesiące 2 tygodni 3 dni 31 min 22 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Czarny, wystarczy że wejdzie podatek za samochody i masz do tego urząd skarbowy na głowie i paragrafy za wyłudzenie podatku. W Germanii jakbym ciężarówkę na kampera przerobił to właśnie takie paragrafy dostanę o ile 
		
		
		
		
		
		
			Ładunek nie bedzie przytwierdzony do samochodu, jak już to pasami a nie śrubami i nie można żadnego otworu (okna, wentylacji) wyciąć w karoserii. Francuzi i Holendrzy też tak mają o ile się nie mylę. I teraz połącz kropki dlaczego kochany zachód chce w Polsce wprowadzić podatek od samochodów. Zamiast dłubać w tych złomach, macie mieć weekend wolny albo iść do salonu po kampera. Życzę wam jak najlepiej i zazdraszczam że możecie robić przeróbki o jakich ja mogę pomarzyć. 
				__________________ 
		
		
		
		
	Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego czego nie zrobiłeś, niż tego co zrobiłeś.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#132 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Zapomniales dodac jednej bardzo waznej rzeczy. Wszelkie przerobki jest 100 razy latwiej zrobic w DE niz w Polsce. Znam przypadki, gdzie kampery przerobione byly rejestrowane w Niemczech i dopiero sprowadzane do Polski, bo bezsensowne przepisy w Polsce nie pozwalaly na rejestracje.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	XRV750 RD07 / BMW R1200RT  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#133 | |
| 
			
			 I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#134 | 
| 
			
			 Moderator 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Emek - prawda.  
		
		
		
		
		
		
			A co do domków na kółkach, to ja stawiam na bardziej namiot niż apartament, dlatego na bazę wybraliśmy trzydziestosześcioletniego szmelcwagena, więc mam nadzieję, że tematy przegród nas ominą. Za to dopadną SCT i inne takie :/ Swoją drogą, to ciekawe jaki jest jego ślad węglowy w porównaniu do takiej nówki? 
				__________________ 
		
		
		
		
	www.kolejnydzienmija.pl 2014: Żatki Bolek na promie kosmicznym 2015: Veni Vidi Wypici 2016: Muflon na latającym gobelinie 2017: Garbaty Jednorożec 2018: Czarny Jaszczomp 2019: Rodzina 50ccm plus 2020: Żółwik Tuptuś 2021: Chiński Syndrom 2022: Nie lubię zapierdalać 2023: Statek bezpieczny jest w porcie, ale nie od tego są statki 2024: Uwaga bo ja fruwam 2025: Ekwipunek Załogi Gogurka 2025: Cztery i pół Afryki  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#135 | 
| 
			
			 Fazi przez Zet 
			![]() Zarejestrowany: Mar 2009 
				Miasto: Berlin 
					
				
				
					Posty: 7,581
				 
Motocykl: RD07 
Przebieg: ∞ 
Galeria: Zdjęcia 
				
				
				 
Online: 10 miesiące 2 tygodni 3 dni 31 min 22 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Węgrzyn , tylko przeróbki dopuszczone w świetle prawa, które daje producent aut i homologacja.  Jakiekolwiek uchwyty, lampy, nawet markizy muszą .iec numer i dopuszczone do tego pojazdu. Jak irzykrecisz markizę musisz zmienić wymiary samochodu w dowodzie. Jest to możliwe za grube tysiące. Kumpel zapłacił że 3 rurki jako uchwyt do lamp, 1200 ojro bo są dopuszczone.  
		
		
		
		
		
		
			Emek, tak, tylko opony wpisane w dowodzie. Nacodzien nikt się nie czepia, ale jak wypadek , szczególnie nie z Twojej winy, to winowajca może wezwać rzeczoznawcę i Twoje niedopuszczone opony są winne 30 proc wypadku i odszkodowanie/wina jest dzielone na 70/30 aby winowajcy za mocno składka nie skończyła i jego ubezpieczalnie nie płaciła za wszystko. Czytałem że od tego roku, wszystkie przeróbki w motocyklu muszą być wpisane w dowod. Kiedy miałeś kwit od producenta przy sobie, gdzie było potwierdzone że to się nadaje do Twojego motocykla , opony też. Teraz wszystka ma mieć wpis w dowodzie. W Niemczech naprawdę dużo jest możliwe aby przerobić legalnie samochód, tylko hajs gruby za tym idzie. Tłumacze Niemcom którzy chcą jechać na wschód. Rob auto jak chcesz, na lawetę i do granicy niemieckiej. Później nikogo nie interesuje czy uchwyt na lampy ma przegląd albo nie. 
				__________________ 
		
		
		
		
	Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego czego nie zrobiłeś, niż tego co zrobiłeś.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#136 | 
| 
			
			 Wylizał się 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Stary dowód od afryczki i wpisy na gumy. 
		
		
		
			Kumpel miał stare T4 i dwie hulajnogi. Jedna elekryczna dla żony i córki, druga dla niego. Żadne SCT go nie łapało  
		 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#137 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Na zewnatrz to wiem, ze trzeba miec papier na papier i papierem goniony. Mi chodzilo o zabudowy wnetrz, bo bylo kilka przypadkow, ze dalo sie w Niemczech zarejestrowac to, co w Polsce bylo nierejestrowalne. Temat opon motocyklowych i innych spraw z tym zwiazanych lepiej przemilczec, bo im odwalilo grubo. Za to mozna sobie tanio kupic opony do motocykli w Polsce  
		
		
		
		
		
		
			  .
		
				__________________ 
		
		
		
		
	XRV750 RD07 / BMW R1200RT  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#138 | 
| 
			
			 Moderator 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Węgrzyn, daj jakieś przykłady.  
		
		
		
		
		
		
			Z ciekawości pytam. 
				__________________ 
		
		
		
		
	www.kolejnydzienmija.pl 2014: Żatki Bolek na promie kosmicznym 2015: Veni Vidi Wypici 2016: Muflon na latającym gobelinie 2017: Garbaty Jednorożec 2018: Czarny Jaszczomp 2019: Rodzina 50ccm plus 2020: Żółwik Tuptuś 2021: Chiński Syndrom 2022: Nie lubię zapierdalać 2023: Statek bezpieczny jest w porcie, ale nie od tego są statki 2024: Uwaga bo ja fruwam 2025: Ekwipunek Załogi Gogurka 2025: Cztery i pół Afryki  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#139 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Sep 2008 
				Miasto: Jeleśnia - Żywiec 
					
				
				
					Posty: 1,352
				 
Motocykl: CZ 350/XL 600 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 23 godz 53 min 24 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			
Na OLX przy zachodniej granicy są firmy ktore zajmuja sie zmianą DMC dostawczaków i aut. Np w PL nie zarejestrujesz Robuta 5T DMC na 3.5 T. A u niemca robisz przegląd techniczny i masz auto o masie 2900 kg i 600 kg ładowności. I masz fajne stare auto bez viatoli i sratoli.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	Naczelny Filozof Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta] Kymco Activ 50 ADV  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#140 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Czarny chocby to co Naczelny napisal. Kilka lat temu byl problem z zarejestrowaniem autobusu tzw wiezniarki w Polsce jako kampera. W Niemczech chlopaki w kilka tygodni wszystko ogarneli bez problemu. Sam pomagalem zmienic DMC w LT na blizniakach, bo jak dobrze pamietam mial wbite 4,6t. Zrobilismy na 3,5 i z nowymi papierami pojechal do Polski.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	XRV750 RD07 / BMW R1200RT  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |