| 
	
 
		
			
  | 
	|||||||
| Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... | 
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Narzędzia wątku | Wygląd | 
| 
			
			 | 
		#61 | 
| 
			
			
			
			
			
			 Zarejestrowany: Apr 2019 
				Miasto: Gdańsk 
					
				
				
					Posty: 13
				 
Motocykl: CRF1000L D2 
				
				
				 
Online: 7 godz 23 min 16 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Macie jakiś dobry patent na pompkę, czy tylko zawór? Kiedyś zacząłem się bawić z własnej produkcji pompką perystaltyczną, ale w końcu zarzuciłem projekt.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#62 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Dec 2017 
				
					
				
				
					Posty: 848
				 
Motocykl: Jeżeli będę miał AT, to RD04 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 1 dzień 18 godz 11 min 57 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			A czytałeś pierwszy post?
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#63 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Sep 2013 
				Miasto: Lubelskie 
					
				
				
					Posty: 2,620
				 
Motocykl: CRF1000 
Przebieg: 149 000 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 7 godz 33 min 2 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Zbiornik, pompka i przekaźnik znalazły sobie miejsce pod tylną kanapą 
		
		
		
		
		
		
		
	przewód 4mm został poprowadzony przez gumowe zaślepki w wahaczu. tutaj więcej zdjęć https://photos.app.goo.gl/eVLiRkooFu8t3oS18 użyte elementy to propozycje zawarte w tym wątku 1. Przekaźnik regulowany ASE (zamówiłem czas 5-240s) 2. Zbiornik to patent z dodatku do paliwa Liqui Moly 150ml - niestety pod kanapą jest b. mało miejsca 3. pompa precyzyjna tłokowa 4. przewód 4mm 5. dysza z olejarki LUBRIXA dostępna na allegro 6. Tani olej mineralny EPX80W90 mam ustawiony czas impulsu 2 min, dysza dotyka do tylnej zębatki, łańcuch nasmarowany, felga czysta minimalne ślady oleju poza łańcuchem. Całość działa idealnie, nie widzę żadnej potrzeba zmiany czasu dozowania, jeździła w temperaturach od 10 do 34st.C, autostrady oraz setki serpentyn w Alpach. Zalety to: 1. dozowanie oleju niezależne od temperatury, wilgotności i lepkości oleju 2. prostota konstrukcji 3. cena poniżej 400zł (montaż we własnym zakresie oczywiście)  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#64 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Dec 2017 
				
					
				
				
					Posty: 848
				 
Motocykl: Jeżeli będę miał AT, to RD04 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 1 dzień 18 godz 11 min 57 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			A możesz pokazać jak to cyka na zębatkę?
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#65 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Sep 2013 
				Miasto: Lubelskie 
					
				
				
					Posty: 2,620
				 
Motocykl: CRF1000 
Przebieg: 149 000 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 7 godz 33 min 2 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Wydajnośc pompy: 0.00664 ml / suw pracy czyli u mnie podaje tyle co 2 min. nie mniej jednak najważniejsze aby dysza dotykała lekko tylnej zębatki, wtedy każda nawet minimalna ilość oleju jest rozprowadzana po zębatce a siła odśrodkowa stopniowo przesuwa olej na zewnątrz - tylko w takim układzie potrzeba bardzo mało oleju do smarowania. Jeżeli dysza "wisi" w powietrzu wówczas każda kropla leci gdziekolwiek - może trafi na łańcuch może na zębatkę a może poleci bokiem - w takim układzie potrzeba dużo więcej oleju aby łańcuch był nasmarowany a przy okazji mamy także zanieczyszczone wszystko olejem.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#66 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Dec 2017 
				
					
				
				
					Posty: 848
				 
Motocykl: Jeżeli będę miał AT, to RD04 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 1 dzień 18 godz 11 min 57 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Dzięki. Ze szybkich obliczeń wychodzi, że zużycie oleju będzie niewielkie. Zastanawiam się jak wygląda strumień, i czy ma jakąś energię? Czy zwyczajnie pojawia się kropla jak w opadówce...
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#67 | 
| 
			
			 ReGeNeRaToR 
			![]() Zarejestrowany: Mar 2008 
				Miasto: Olsztyn 
					
				
				
					Posty: 674
				 
Motocykl: RD07 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 2 dni 23 godz 16 min 35 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			mdxmd : mam pytanie podobne do kolegi Lis 
		
		
		
		
		
		
			Jak dysza dotyka do zębatki i pompa zostaje załączona to ciśnienie oleum jest dostatecznie duże by "wypchnąć" olej przez dyszę ? Zakładam oczywiście że kąt przyłożenia dyszy jest dobrany tak aby żeby było szczelnie. Mam w rd07 scota manualnego i działał dobrze jak dysza nie była idealnie dopasowana do tarczy zębatki , jak tylko dysza się docierała oleum szło mizernie. jako że scot wyzionął ducha po 8 latach myślę czasami nad jakimś systemem oliwiącym. Elektronika to żaden problem poza dzisiejszym brakiem dostępności komponentów oraz ich cenami. 
				__________________ 
		
		
		
		
	END of TRANSMISSION  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#68 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Sep 2013 
				Miasto: Lubelskie 
					
				
				
					Posty: 2,620
				 
Motocykl: CRF1000 
Przebieg: 149 000 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 7 godz 33 min 2 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			jedno załączenie pompki daje niewielką ilość oleju - to nie jest kropla i to nie jest jakiekolwiek ciśnienie.  Aby powstała kropla może być potrzebne 3-4 impulsy olej bardzo powoli wydostaje się na zębatkę. 
		
		
		
		
		
		
		
	Ta pompka kiedy ma podane 12V daje tylko jedno kliknięcie i na tym koniec jej pracy należy zdjąć napięcie i podać ponownie aby było następne kliknięcie i następna dawka oleju. Jednym słowem jest to pompa impulsowa czyli im więcej impulsów w jednostce czasu tym więcej podaje oleju - ilość oleju zależy wyłącznie od tego parametru. Zapewne o to Wam chodziło i stąd to pytanie o ciśnienie.... Tak zużycie oleju jest bardzo małe... 150ml wystarcza mi na 4000-5000km Gdyby bardziej rozbudować sterownik to można dodać wskaźnik pozostałego oleju w zbiorniku itp. bajery ale wtedy układ się komplikuje... na pewno warto zastosować sterownik bez stycznika mechanicznego. Generalnie sterownik jest banalny bo podaje tylko krótkie impulsy 12V  
		 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#69 | 
| 
			
			
			
			
			
				
			
			 Zarejestrowany: Aug 2022 
				Miasto: Białystok 
					
				
				
					Posty: 6
				 
Motocykl: CRF1100 
Przebieg: 2 kkm 
				
				
				 
Online: 12 godz 48 min 51 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Cześć. 
		
		
		
		
		
		
		
	Do której wiązki najlepiej podpiąć sterownik olejarki (układ ze sterowaniem czasowym bez wodotrysków)? Tylna lampa?  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#70 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Dec 2017 
				
					
				
				
					Posty: 848
				 
Motocykl: Jeżeli będę miał AT, to RD04 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 1 dzień 18 godz 11 min 57 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			A światła pozycyjne masz włączone zawsze? 
		
		
		
			Powinien to być dowolny (stały) plus po stacyjce. EDIT: Tak mi się przypomniało, że też zmotałem taką olejarkę, na razie bez wodotrysków ![]() Użyłem dwóch przekaźników. Jeden ASE, czasowy. Drugi mini do odcięcia olejarki przy zapięciu neutrala. Pompka: Dellorto Zbiornik oleju: zbiornik płynu chłodniczego XTZ podwieszony po drugiej stronie motocykla (teraz mam dwa   )Przekaźniki na podstawkach, mocowane bezpośrednio przy pompie i zbiorniku oleju. Od przekaźników do kostki 9 pin zasilającej licznik (w oryginale) pociągnięte 3 przewody 0,5mm2 (wiązka dł. ok. 1,8m). Olej podawany wężykiem 3mm w rejon zębatki zdawczej. Dokonałem małego wsporniczka przewodu, na końcu zwężenie z jakiejś rurki wkładu długopisu lub smaru w spray'u. Nie pamiętam. Nic nie kapie (w nadmiarze). Jedynie moja krótka osłona łańcucha powoduje, że przy prędkościach autostradowych warto zwiększyć czas impulsu z ok. 40 s na 50 s. Odnośnie ilości podawanego oleju, ładnie to widać na tym filmiku: https://youtube.com/shorts/o7qgzOKkmWc Olejarka precyzyjna. Schemat i kilka zdjęć zabudowy załączam poniżej. Ostatnio edytowane przez Lis : 18.11.2022 o 13:08  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
![]()  | 
	
	
		
| Tags | 
| olejarka , scottoiler , smarowanie , łańcuch | 
| Narzędzia wątku | |
| Wygląd | |
		
  | 
	
		
  | 
			 
			Podobne wątki
		 | 
	||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Olejarka łańcucha | VictorZ | Wszystko dla Afryki | 32 | 02.04.2024 17:43 | 
| Olejarka od majfrendów | Ocet | Wszystko dla Afryki | 49 | 17.04.2022 23:16 | 
| Motogymkhana/jazda precyzyjna "samoszkolenie" we Wrocławiu | CzarnyCzarownik | Umawianie i propozycje wyjazdów | 10 | 27.06.2020 16:18 | 
| olejarka łańcucha:) | Jacek12-j1 | Wszystko dla Afryki | 11 | 30.06.2014 21:15 |