| 
			
			 | 
		#41 | ||
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 Zapraszam w lutym ![]() Cytat: 
	
 Słowem: przy tanim motocyklu każda złotówka ma znaczenie. By utrzymać niską cenę i trzymać marżę, europejski importer zamówił konfigurację: silnik 300 ccm (na Japonie idzie 250 ccm bo są inne podatki), ABS i katalizator (musiał bo norma EURO 5) ale "zaoszczędził" na lampie i kierunkach LED. Pewnie ta oszczędność to właśnie taki 1% marży. W tym jest dodatkowa logika: jest miejsce na oferowanie pakietu full LED za ekstra kasę (np za 1000 PLN) albo miejsce na upgared modelu na któryś kolejny sezon i podniesienie znowu ciut ceny. "Księgowi" zawsze byli obecni przy projektowaniu produktu. Możemy wieszać na nich przysłowiowe psy, ale to ci "źli księgowi" zapewniają rentowność firm, które mają kasę na rozwój i inwestycje. Historia motoryzacji jest pełna nawiedzonych konstruktorów i niesamowitych koncepcji, które nie przetrwały zderzenia z ekonomią i potrzebami użytkowników. 
				__________________ 
		
		
		
		
		
			"Jeżeli chcesz uniknąć krytyki: Nic nie mów. Nic nie rób. Bądź nikim" - Arystoteles Ostatnio edytowane przez wierny : 19.05.2021 o 19:06 Powód: Połączenie postów.  | 
||
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#42 | |
			
			
			![]() Zarejestrowany: Jul 2015 
				Miasto: KRASNYSTAW 
					
				
				
					Posty: 221
				 
Motocykl: RD04 
Galeria: Zdjęcia 
				
				
				 
Online: 1 tydzień 2 dni 12 godz 34 min 50 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 Ale mogą od razu zaproponować wersję podstawową z tradycyjnym oświetleniem oraz wersję z oświetleniem led plus jakieś inne dodatki. Wtedy klient będzie miał wybór i zakupi odpowiedni sprzęt dla siebie.  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#43 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			W masowej produkcji każda wariantowość podnosi cenę jednostkową. 
		
		
		
		
		
		
		
	Za to z tej informacji prasowej jest jedna ciekawa rzecz - moment obrotowy jest wyższy przy niższych obrotach. Piszą też, że jest wyższy w całym przebiegu krzywej, już od 2000/min. Do tego mocniejsze przełożenia 1-5. Toż to demon będzie. Jak zmieniłem w 690 przednią zębatkę o 1 ząb to strach było gaz odkręcać ;-) ciekawie brzmi ta 300L Ale papier wszystko przyjmie.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#44 | 
| 
			
			 Zakonserwowany 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Nie rozumiem czepiania się ceny tego motorka, za kilkuletniego enduraka trzymającego się kupy trza położyć na stole piątkę euri żeby go móc zabrać. A tu w podobnej cenie jest nowy motorek. Nigdy wam nie dogodzi i zawsze znajdziecie powód żeby narzekać.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	Non si invecchia in base al tempo che si ha alle spalle, si invecchia quando si inizia a dimenticare i sogni .  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#45 | 
| 
			
			 Zrośnięty. 
			![]() Zarejestrowany: May 2010 
				Miasto: Warszawa 
					
				
				
					Posty: 713
				 
Motocykl: RD07a 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 4 dni 5 godz 58 min 9 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Bardzo słuszna uwaga. Wystarczy spojrzeć na cenniki Huski albo Bety, gdzie trzeba mieć prawie 40 koła na motocykl.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	"To jest Afryka. Muszą być straty." XRV 750 '96 | AJP PR5 Extreme '16 | Suzuki DR 650 SE '00  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#46 | |
			
			
			![]() Zarejestrowany: Jul 2015 
				Miasto: KRASNYSTAW 
					
				
				
					Posty: 221
				 
Motocykl: RD04 
Galeria: Zdjęcia 
				
				
				 
Online: 1 tydzień 2 dni 12 godz 34 min 50 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
  
		 | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#47 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Dec 2019 
				Miasto: Warszawa 
					
				
				
					Posty: 615
				 
Motocykl: CRF1100L AS, Husqvarna 701 Enduro, KTM 890 Adv R 
				
				
				 
Online: 2 tygodni 1 dzień 19 godz 12 min 37 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			
Jak byłem u dealera na początku listopada pytać o ten motocykl to mi mówili, że być może pierwsze zamawiane sztuki załapią się na ten sam rabat wyprzedażowy który obecnie obejmuje 250L (chyba 21600). Rozumiem, że o niczym takim nie było mowy jak dziś zamawiałeś?
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#48 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Dec 2017 
				
					
				
				
					Posty: 127
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 1 tydzień 2 dni 21 godz 26 min 18 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			
 A ja to uwazam , ze ceny wszystkich motocykli są chore. Za co sie tyle placi? I dla przykladu prawie 50koła za taką Crf450. To ja się pytam Co tam tyle kosztuje? Porównując do aut to ceny motocykli są z kosmosu. Amen.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#49 | |
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 Z kosmosu powiadasz? Tu masz analogowy odpowiednik takiej 450-ki wśród rowerów. Bez silnika - https://www.specialized.com/pl/en/s-...r-evo/p/175267. A tu z silnikiem, za 65kpln - https://www.specialized.com/pl/en/s-...vo-sl/p/175105. I wcale nie tak łatwo je kupić bo (podobno) jest duży popyt... Nie mówię, że mi się to podoba tylko, że cena nie zależy od liczby części, z jakich się składa produkt. Cena jest taka jaką akceptuje wystarczająca liczba kupujących. A już w hobby (jakim są motocykle w Europie) tym bardziej.  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#50 | |
			
			
			![]() Zarejestrowany: May 2013 
				
					
				
				
					Posty: 1,324
				 
Motocykl: xtz660 Ténére/XR650R 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 2 tygodni 3 dni 1 godz 19 min 53 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 Ja to sie raczej dziwie cenom starych ponad dwudziestoletnich sztrucli czy to hondy czy yamahy wystawianym i sprzedanym za kilkanaście tyś. Podobne produkty europejskie które mają ponad 20 lat to już w ogóle pominę milczeniem, bo kupowanie pełnoletniej czy huski czy pomarańczy to już dla mnie horyzonty optymizmu którego nie jestem już w stanie sobie wyobrazić.  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
![]()  | 
	
	
		
| Narzędzia wątku | |
| Wygląd | |
		
  | 
	
		
  | 
			 
			Podobne wątki
		 | 
	||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| 2021 CRF250L & CRF250 Rally | Danny | Dział ogólny | 65 | 06.02.2025 19:58 | 
| Endurorally 2021 | Onufry22 | Dział Producentów i Dostawców | 91 | 16.09.2021 13:36 | 
| Honda crf 250 Rally Twardsza tylna sprężyna amortyzatora | Viruus | Warsztat | 8 | 11.12.2019 14:56 |