| 
			
			 | 
		#41 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 LiIon - maksymalne napięcie (ładowania) to 4,2V (https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_battery). LiFePO4 - max napięcie to 3,65V (https://en.wikipedia.org/wiki/Lithiu...sphate_battery) LiIon: 3x4,2V=12,6V LiFePO4: 4x3,65V=14,6V Ponieważ na aku podane jest max napięcie ładowania (14,7V) raczej zakładałbym, że w środku siedzą ogniwa LiFePO4, gdyż mają większość zalet LiIon, a ponadto mają większą żywotność i odporność na temperatury. Max napięcie ładowania też sugeruje LiFePO4. Oczywiście jest też możliwe, że Honda użyła innej chemii/technologii/elektroniki by oszukać wszystkich Johnów. Ale po co? Marża i tak oscyluje wokół 1000% (BMS i odpowiedni aku LiFePO4 można mieć za ok 200PLN).  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#42 | |
			
			
			![]() Zarejestrowany: Dec 2018 
				Miasto: Lublin 
					
				
				
					Posty: 733
				 
Motocykl: ATAS 1000 '18 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 8 godz 1 min 27 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 Poczytałem na stronie producenta naszego aku, firmy ELIIY w zakładce "technologia" znalazłem to info, które raczej wyjaśnia temat i potwierdza to co napisał kristoch powyżej  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#43 | |
			
			
			![]() Zarejestrowany: Dec 2018 
				Miasto: Lublin 
					
				
				
					Posty: 733
				 
Motocykl: ATAS 1000 '18 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 8 godz 1 min 27 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 Z ta ceną aku to mocno przeginają. Poszukałem dłużej w sieci i znalazłem taniej bo za 350 EUR  
		 | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#44 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 Chyba nie można im mieć tego za złe - każdy orze jak może. Ceny moto są na celowniku i większość z nas porównuje głównie ceny bazowe sprzętów więc producenci szukają dorobku na serwisie, częściach itp. Jest takie pojęcie jak np. TCO5Y (Total Cost of Ownership 5 Years) i tak należałoby porównywać opcje zakupu. Ale jak zmierzyć wyższość, Hondy nad BMW? Bezcenne. 😉  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#45 | |
			
			
			![]() Zarejestrowany: Sep 2013 
				Miasto: Lubelskie 
					
				
				
					Posty: 2,619
				 
Motocykl: CRF1000 
Przebieg: 149 000 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 7 godz 21 min 39 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 coś na temat shorai "Defective Battery and they won't warranty it. Battery worked great for about 3 weeks then one side/cell crapped out. Sent back to Shorai and they said it was due to excessive discharge. Battery was only 3 weeks old and was never discharged below 50% according to the Shorai smart charger that I was using. Seems like a great product but I must have gotten a defective one and the manufacturer won't stand by their product. Or rather they stand by their product, not by the customer. Expensive paperweight now." Ostatnio edytowane przez mdxmd : 24.01.2019 o 11:11  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#46 | |
			
			
			![]() Zarejestrowany: Dec 2018 
				Miasto: Lublin 
					
				
				
					Posty: 733
				 
Motocykl: ATAS 1000 '18 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 8 godz 1 min 27 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 Z tym Pb to chyba nie bardzo. W NATAS (podejrzewam, że w NAT 2018 również) akumulator zamontowano w pozycji leżącej...... Zostają więc zamienniki LI-ion. Prawdopodobnie potrzeba producentom kilka miesięcy i zamienniki w cenach na poziomie 50 - 70 EUR pojawią się na rynku. Może wtedy Hondzie zmięknie rura i też urealnią ceny oryginału.  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#47 | 
| 
			
			 Stary (P)iernik 
			![]() Zarejestrowany: Mar 2008 
				Miasto: Świeradów Zdrój 
					
				
				
					Posty: 3,760
				 
Motocykl: XR400 , XR650L  XL600V 
				
				
				 
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Żelowy może pracować w leżącej
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#48 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Dec 2018 
				Miasto: Lublin 
					
				
				
					Posty: 733
				 
Motocykl: ATAS 1000 '18 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 8 godz 1 min 27 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#49 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Dec 2018 
				Miasto: Lublin 
					
				
				
					Posty: 733
				 
Motocykl: ATAS 1000 '18 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 8 godz 1 min 27 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#50 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Sep 2013 
				Miasto: Lubelskie 
					
				
				
					Posty: 2,619
				 
Motocykl: CRF1000 
Przebieg: 149 000 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 7 godz 21 min 39 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Myślę że nie ma powodu aby wyciągać aku do ladowania
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
![]()  | 
	
	
		
| Narzędzia wątku | |
| Wygląd | |
		
  | 
	
		
  | 
			 
			Podobne wątki
		 | 
	||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Akumulator NAT | luk2asz | NAT - Warsztat | 144 | 21.01.2025 11:19 | 
| Akumulator | czosnek | Wszystko dla Afryki | 54 | 29.02.2016 01:42 |