| 
			
			 | 
		#1 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Przy wymianie opon okazało się, że prawe łożysko w tylnym kole jest do wymiany i to raczej natychmiast - przebieg 28kkm. Podobno nie jestem pierwszy, a pamiętam też, że czytałem już o tym w którymś wątku i nie mogę znaleźć teraz. 
		
		
		
		
		
		
		
	Może warto spisać w jednym miejscu różne przypadki by ocenić skalę zjawiska - wystarczy info które i przy jakim przebiegu komu padło. Nie jest to jakaś tragedia, ale mimo wszystko - nowe moto, nie przeładowane, bez skakania i tym podobnego hardkoru - słabo trochę.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
| 
			
			 I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Tył po ok. 20K padł. Moto przeładowane, kilka tysi po dziurach, raczej nie oszczędzam.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Jan 2014 
				Miasto: Rz-ów 
					
				
				
					Posty: 648
				 
Motocykl: RD07 
				
				
				 
Online: 3 tygodni 2 dni 14 godz 42 min 51 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			20-30kkm to raaaczej standard dla łożysk w kołach. Element eksploatacyjny, a wymiana raczej po tanioszce (kupując łożyska w sklepie z łożyskami) i niezbyt trudna nawet w domowych warunkach. 
		
		
		
		
		
		
			Z ciekawości sprawdziłem w serwisówce co za łożyska tam pakują. Tył: 2x 6204 2rs https://www.ebmia.pl/lozysko-kulkowe...k-p-70800.html 1x 63/22 2rs https://www.ebmia.pl/lozysko-kulkowe...2-p-33612.html (jakby kto chciał japońskie, bo Honda ;]) http://allegro.pl/lozysko-kulkowe-63...155929389.html) Przód: 2x 6004 2rs https://www.ebmia.pl/lozysko-kulkowe...k-p-70566.html To 63/22 jakieś zwydziwiane. No i trochę ciule, bo w serwisówce nie powiedziane jakie simery do tego idą. Mógłby ktoś dodać? Jakiś bardziej sensowny wtedy ten topic by był. 
				__________________ 
		
		
		
		
		
			Marcin vel "Gruby" aka "Maurosso" Ostatnio edytowane przez Maurosso : 21.09.2017 o 13:02  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Czekam aż Dzieju napiszę, że on w trójce zrobił 87tyś. km. na łożyskach i mimo, że zrobiłby jeszcze 20tyś to wymienił. 
		
		
		
		
		
		
			 
		
				__________________ 
		
		
		
		
	Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#5 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Ja w exc drugi raz w tym sezonie zmieniałem łożyska w tylnym kole. Zrobiłem może z z 1,5 tys. km  
		
		
		
		
		
		
			 
		
				__________________ 
		
		
		
		
	Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#6 | |
			
			
			![]() Zarejestrowany: Mar 2008 
				
					
				
				
					Posty: 3,074
				 
Motocykl: Pomarańczowy 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 1 tydzień 3 dni 1 godz 35 min 2 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 Nie ma wżerów po simeringu - w exc masz z amelinium tulejki. Ja oryginał tulejki przerobiłem - są stoczone i założone pierścienie z brązu - lepiej byłoby z kwasówki - na tej powierzchni co chodzi simering. Skończyły się problemy z łozyskami  
		 | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#7 | 
| 
			
			
			
			
			
			 Zarejestrowany: Mar 2017 
				Miasto: Wrocław 
					
				
				
					Posty: 9
				 
Motocykl: CRF1000 DCT 
Przebieg: >10000 
				
				
				 
Online: 20 godz 6 min 33 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Zestawienie części nie tylko w temacie łożysk można znaleźć tutaj  
		
		
		
		
		
		
		
	https://www.motosport.com/motorcycle...%29/rear-wheel komplet na tył: 1x DUST SEAL (30X47X7.5) 91253-MAE-003 2x BEARING, RADIAL BALL (6204) (U 91053-MGS-D31 1x O-RING (55X2) 91351-MGS-D30 1x DUST SEAL (30X56X7.5) 91252-MAS-003 1x BEARING, RADIAL BALL (63/22) 91051-MAS-003 warto zwrócić uwagę że łożysko 63/22 w oryginale ma 17mm szerokości a w zamiennikach 16mm. Być może techniczne to nie ma znaczenia - na pewno ma w cenie :-)  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#8 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Ma znaczenie bo pasowałoby wtedy tulejkę dustansową zrobić dłuższą o 1mm
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#9 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			32367062_10155286152296541_7028772155236024320_n.jpg 
		
		
		
			Widziałem już parę takich zdjęć, więc raczej przy wymianie łożusk koniecznie podgrzać piastę palnikiem i równo wybijać łożysko. 
				__________________ 
		
		
		
		
	Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#10 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Dec 2012 
				Miasto: teraz to Stolica 
					
				
				
					Posty: 332
				 
Motocykl: Suzuki DR-Z 400 E 
				
				
				 
Online: 2 tygodni 6 dni 10 godz 45 min 7 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Czy gdyby było to BMW, materiał piasty otrzymałby miano gównolitu?  
		
		
		
		
		
		
		
	 
		 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |