| 
			
			 | 
		#1 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Jul 2017 
				Miasto: Dziwnówek 
					
				
				
					Posty: 31
				 
Motocykl: RD07a 
				
				
				 
Online: 16 godz 54 min 43 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Witam wszytskich forumowiczów. Jako nowy użytkownik forum oraz wielce prawdopodobny użytkownik nowej Afryki mam do Was parę pytań. We wrześniu mam zamiar zakupić dwie Afryki dla mnie i brata(manual i automat) i jako to u mnie zwykle bywa lubię przed zakupem wiedzieć czego mogę się spodziewać po nowej zabawce. Od kilku dni wertuje fora i już sporo wiem ale często gęsto rozmowy w głównym wątku schodzili ma bok i ciężko znaleźć jedno miejsce w którym opisane były by pozytywne i negatywne opinie na temat nowej Afry. Przy konfiguracji motocykla zdecydowałem się na oryginalne kufry ale widzę że nie cieszą się dobrą opinią. Gdzieś przeczytałem też o problemach z drobna korozją ,pocacymi się lag ami, średniej jakości oleju, itp itd. Fajnie byłoby znaleźć w jednym wątku opinie osób które już trochę polatal i mają wyrobiona opinie. Motocykl do tanich nie należy więc chciałabym aby zakup był trafiony gdyż nie planuje zmieniać maszyny przez najbliższe 5lat i więcej. Zapraszam wszystkich właścicieli do dyskusji. Mam nadzieję że utwierdzicie mnie ze to najlepszy dla mnie wybór. 
		
		
		
		
		
		
		
	Pozdrawiam Jacek Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: May 2015 
				Miasto: Kraków 
					
				
				
					Posty: 3,271
				 
Motocykl: ATAS 2024 
Przebieg: 8000 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 4 dni 14 godz 7 min 59 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Korozja? jeżeli chodzi o szprychy, to może coś tam tracą połysk, ale bez przesady, jak odpryśnie lakier z ramy to tam może pojawić się korozja, ale do opanowania hammerritem. 
		
		
		
		
		
		
		
	Mnie lagi się nie pocą, ale jak pojedziesz w błoto, albo ciężki off to mogą popuścić, ale to chyba każdy uszczelniacz tak ma. Olej to nie wiem, miałem motula , a teraz castrola i jeździ podobnie. Odnośnie kufrów nie wiem, ba sam mam TT. Będziesz Pan zadowolony, ja się przesiadłem z 1200 GS i ciągle nie żałuję decyzji  
		 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | 
| 
			
			 Kiedyś R.T70 
			![]() Zarejestrowany: May 2014 
				Miasto: Częstochowa 
					
				
				
					Posty: 1,421
				 
Motocykl: Była RD04 
Przebieg: 120000+ 
				
				
				 
Online: 3 miesiące 2 tygodni 5 dni 7 godz 52 min 52 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Leć do przywitalni. 
		
		
		
		
		
		
		
	Ja do minusów dodam kiepskie "kitowe" opony!  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | 
| 
			
			 Moderator 
			![]() Zarejestrowany: Dec 2008 
				Miasto: Niemcownia 
					
				
				
					Posty: 3,384
				 
Motocykl: CRF 1000D/DCT 
Przebieg: 48k+ 
				
				
				 
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 4 godz 21 min 34 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			...i jak kupujesz automat to od razu 'będzie Pan zadowolony'  
		
		
		
		
		
		
			 
		
				__________________ 
		
		
		
		
	Wreszcie mam swój kawałek szczęścia w całym tym gównie dookoła  
			 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#5 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Apr 2008 
				Miasto: Gdynia 
					
				
				
					Posty: 472
				 
Motocykl: NAT 
Galeria: Zdjęcia 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 20 godz 15 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			A mnie dzisiaj zagadywał Pan zadowolony z KTM 1290 Adventure, że bardzo mu się podoba NAT. Kręcił się dookoła motocykla kila minut i czekał aż odpalę 😀 
		
		
		
		
		
		
		
	D Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#6 | 
| 
			
			 Africa on the Road 
			![]() Zarejestrowany: Aug 2016 
				Miasto: Warszawa 
					
				
				
					Posty: 253
				 
Motocykl: CRF1100 
Przebieg: 400 
				
				
				 
Online: 1 tydzień 4 dni 22 godz 36 min 44 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Nie bierz oryginalnych kufrów bo to szmelc. Mam kufer centralny który kosztuje katalogowo prawie 2k pln a jest gorzej wykonany niż Givi za 300 pln. Gdybym nie dostał go gratis do motocykla w ramach promocji to bym się nieźle zirytował.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	Pozdrawiam, Łukasz | https://www.facebook.com/africaonroad  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#7 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Jeśli chodzi o kufry boczne to może faktycznie nie są pancerne, ale dużym plusem jest to że odpinasz je i nie wystaje zbędne żelastwo, bardzo pakowne i praktyczne, mi osobiscie bardzo odpowiadają. 
		
		
		
		
		
		
		
	Motocykl sam w sobie jest świetny, u mnie wystąpił problem z podgrzewanymi manetkami i szprychami, za manetki po 3-4 akcjach serwisowych w ciagu 2ch lat dostałem zwrot kasy ![]() Szprychy utleniją się czy tam korodują, nie idzie tego doczyścić także coś jest nie tak, rozmawiałem z serwisem w Siedlcach i faktycznie wiedzą o tym że jest akcja serwisowa i chętnie mi to zrobią, czego np. nie wiedzieli w Plazie, ale to są pierdoły. Obecnie mam niecałe 21kkm więcej powiem we wrześniu na temat Afry jak wróce na kołach z Mongolii 😎 ![]() Z obecnego doświadczenia to bardzo polecam, bezawaryjne moto, mocne, zrywne itp... (ale to już co użytkownik to inna opinia)  
		 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#8 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Jul 2017 
				Miasto: Dziwnówek 
					
				
				
					Posty: 31
				 
Motocykl: RD07a 
				
				
				 
Online: 16 godz 54 min 43 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Bardzo dziękuję za pierwsze komentarze. Zaraz lecę do topica przywitać się. Grzechu2012 zgadzam się z Tobą bardzo podoba mi się system mocowania oryginalnych kufrow jest prosty i nic nie wystaje kiedy jeździmy "golasem" i to bardzo za mną przemawia bo poza długimi tripami będę wozić się tylko z kufrem centralnym. Myślicie że pojawią się nowe ulepszone wersje ori kufrow lub czy można liczyć że inne firmy wykorzystują oryginalne wieszaki z Afry?. Mam jeszcze pytanie odnośnie szyby słyszałem w honda plaza że montaż wysokiej szyby nie koniecznie polepszy przyjemność z jazdy.  
		
		
		
		
		
		
		
	Pozdrawiam Jacek Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#9 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Ja mam 186 wzrostu i mam ori szybe + deflektor i jest ok, bez deflektora urywa leb i jest glosno a mam cichy kasek  
		
		
		
		
		
		
		
	 
		 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#10 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Aug 2016 
				Miasto: Zakopane 
					
				
				
					Posty: 406
				 
Motocykl: NAT 
				
				
				 
Online: 1 tydzień 6 dni 15 godz 27 min 39 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Szyba to jest indywidualna sprawa jednym wystarczy oryginalna co kto lubi pojeździsz zobaczysz bedziesz zmieniał nie ma co sie przypalać na starcie a wybór jest i zapewne coś dobierzesz. Zastanawiam sie jak te "wieszaki" z kuframi beda wyglądały po parkingówce albo szlifie... ile z nich zostanie ? Osobiście wybieram stelaże. Pozycja za kierownicą bajka, skrzynia manual świetna, moc wystarczająca, opony do wymiany, gmole koniecznie, światła mega można tak wymieniać bez końca ogólnie na tak i jak już wsiądziesz i pojeździsz to banan będzie cały czas możesz spać spokojnie dobry wybór!
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |