| 
	
 
		
			
  | 
	|||||||
| Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... | 
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Narzędzia wątku | Wygląd | 
| 
			
			 | 
		#11 | |
			
			
			![]() Zarejestrowany: Mar 2008 
				Miasto: Nottingham, UK 
					
				
				
					Posty: 697
				 
Motocykl: RD07a 
				
				
				 
Online: 1 tydzień 4 dni 19 godz 50 min 2 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 Technologia produkcji klejow rozwinela sie dosc znacznie a wytrzymalosc jest zblizona do materialu klejonego.  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#13 | 
| 
			
			 22.10.2006, DTN :) 
			![]() Zarejestrowany: Mar 2008 
				Miasto: Kąty Wrocławskie 
					
				
				
					Posty: 3,770
				 
Motocykl: RD07 
Przebieg: IIszlif 
Galeria: Zdjęcia 
				
				
				 
Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 56 min 50 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Nie będzie. Jeśli chodzi o połączenia to jednak wszystko zależy od geometrii, statyki, dynamiki, zasad wytrzymałości, materiału, przekrojów i niestety wykonania. 
		
		
		
		
		
		
			Kufer pospawany zawsze będzie wytrzymalszy w sensie stanu granicznego wytrzymałości Kufer ponitowany (ze względu na konstrukcję która będzie wymuszona - jakieś kątowniki w narożach, ew. wzmocnione naroża zakładkami blachy) zawsze będzie wytrzymalszy ze względy na stan graniczny użytkowania - będzie sztywniejszy  .Jeśli chodzi o to... to najlepszy byłoby połączenie kombinowane. Wiąże się to z kosztami i masą. Zawsze można całą puchę stworzyć zaginając arkusz, w narożach dać kątownik zewnątrz i nasrać nitów. Oczywiście wzmocnić ścianki odpowiednim żebrem usztywniającym pod wiekiem. Tak to się ma jeśli chodzi o teorię. 
				__________________ 
		
		
		
		
	Real adventure starts where road ends...  -AT RD07 Big Bore      'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny'                                                                                        http://www.youtube.com/user/Miszapoland  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#14 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Apr 2008 
				Miasto: Chojnice/drogi Europy 
					
				
				
					Posty: 1,038
				 
Motocykl: RD07a 
Przebieg: hgw 
				
				
				 
Online: 3 tygodni 2 dni 4 godz 28 min 20 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			
A nie jest tak, że nit powinien pracować tylko i wyłącznie na rozciąganie, obciążenia ścinające powinno przenieść tarcie pomiędzy łączonymi elementami.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	  openSUSE.org
			 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#15 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Jun 2008 
				Miasto: Piastów pod Warszawą 
					
				
				
					Posty: 666
				 
Motocykl: Nie mam już AT 
				
				
				 
Online: 3 tygodni 2 dni 8 godz 33 min 41 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Rozumiem że koledzy zamierzają z poskładanych ze sobą kufrów zrobić bunkier atomowy?
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	Wielki Protektor  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#16 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Apr 2008 
				Miasto: Warszawa 
					
				
				
					Posty: 105
				 
Motocykl: CRF300 Rally 
				
				
				 
Online: 18 godz 56 min 12 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Zoltan, prawidłowo zaprojektowane i wykonane połączenie nitowane powinno pracować na ścinanie. tak jak połączenia skręcane i klejone. To od strony czysto teoretycznej...... 
		
		
		
		
		
		
		
	Idealne by były kufry robione na wzór konstrukcji lotniczych... albo duralowe klejone z lekkim wzmocnieniem nitami albo po prostu kompozytowe.... Jest jeszcze kwestia tego na co ma być odporny kufer... Czy ma być lekki i mieć dużą nośność, czy wytrzymałość przy upadku. Problemów co nie miara...ale jak mówi stare architektoniczne przysłowie : Projektowanie to sztuka kompromisów.  
		 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
![]()  | 
	
	
		
| Narzędzia wątku | |
| Wygląd | |
		
  | 
	
		
  | 
			 
			Podobne wątki
		 | 
	||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Co to za gmole?? | paku | Wszystko dla Afryki | 7 | 10.08.2009 15:14 |