| 
	 | 
| 
			
			 | 
		#1 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Sep 2013 
				Miasto: Lubelskie 
					
				
				
					Posty: 2,620
				 
Motocykl: CRF1000 
Przebieg: 149 000 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 7 godz 32 min 52 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			ponieważ niektórzy piszą o zbierającym się oleju w wężyku puszki filtra powietrza pomyślałem aby spróbować to powiązać z producentem ew. lepkością oleju silnikowego, dlatego może jeżeli obserwujecie u siebie (  lub nie)  takowe zjawisko napiszcie jaki dokładnie olej stosujecie ew. co ile km rurka wymaga oczyszczenia z oleju.
		 
		
		
		
		
		
		
		
		
			Ostatnio edytowane przez mdxmd : 18.07.2017 o 00:19  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			10W40 i sucho. 
		
		
		
		
		
		
		
	Trzeba było czyścić po tym jak barany w serwisie za dużo oleju nalały nie wiedząc że w NAT 2 korki do spuszczania oleju są.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Sep 2013 
				Miasto: Lubelskie 
					
				
				
					Posty: 2,620
				 
Motocykl: CRF1000 
Przebieg: 149 000 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 7 godz 32 min 52 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#5 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			
Ano jest. Większość olejów na papierze wygląda podobnie, ale na jednej firmie (ten sam typ) silnik chodzi cicho, a na innej, jak młockarnia. Na jednej marce skrzynia pracuje płynnie - na innej haczy się i wbijają się miedzybiegi, albo trzeba kopać się ze skrzynią (Honda akurat nie ma z tym problemu). Dlatego mniej ważne, czy syntetyk, czy minerał (który notabene jest wytrzymalszy), tylko producent. Po za tym, dany silnik (a każdy ma przedmuchy do kartera) jeśli pracuje na cięższym oleju o wyższej temp. zapłonu, wydmucha mniej oparów. Podpięcie odmy do airbox-u ma tylko jedną zaletę - mokra obudowa dodatkowo filtruje, wyłapując (do pewnego momentu) kurz. Obecnie używam RoyalPurple 20W50 i w zależności, czy dam w palnik czy kulam się w terenie, obudowa lekko spocona.
		 
		
		
		
		
		
		
		
		
			Ostatnio edytowane przez Jarczoq : 19.07.2017 o 01:08  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#6 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Nov 2016 
				Miasto: Też 
					
				
				
					Posty: 66
				 
Motocykl: CRF1000L 
Przebieg: rośnie 
				
				
				 
Online: 3 dni 5 godz 25 min 45 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Co to ten wężyk puszki filtra powietrza? Sorki jestem słaby. Słyszałem to i owo o wężykach odpowietrzenia skrzyni korbowej, ale o wężyku puszki filtra .... . Może mi zajeb... w serwisie  
		
		
		
		
		
		
		
	 
		 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#7 | 
| 
			
			 I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			10w30 i 10w40 zbiera się. Raz mniej raz więcej. Po glebie więcej.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#8 | 
| 
			
			
			
			
			
			 Zarejestrowany: May 2017 
				Miasto: Pszczyna 
					
				
				
					Posty: 5
				 
Motocykl: CRF1000L 
				
				
				 
Online: 1 dzień 3 godz 45 min 0 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Mam dwie nat, 10w40, przy spokojnej jeździe zbiera się malutko oleju, przy ostrym śmiganiu więcej... olej nalany do prawie max na bagnecie, wymiana co 6tyś km
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#9 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: May 2015 
				Miasto: Kraków 
					
				
				
					Posty: 3,271
				 
Motocykl: ATAS 2024 
Przebieg: 8000 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 4 dni 14 godz 7 min 59 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			
Takie same doświadczenia, na mokrym i  autostradzie też więcej, ale tylko jedna, w pozostałych dwóch sucho od poczatku, jak mi mówił Madafakinges w ktmie to uchodzi do komory spalania, tu do wężyka, pewnie o ochronę środowiska chodzi. 
		
		
		
		
		
		
		
	Najpepiej odpuszczać jak jest mało, wtedy mniejsze szanse na usyfienie silnika,bo rurka za krótka Moul i Castrol  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#10 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Dec 2010 
				Miasto: Zgierz 
					
				
				
					Posty: 1,373
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
Przebieg: duży :) 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 3 tygodni 1 dzień 6 godz 45 min 51 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Na Ilosc skroplin w odmie kazdego silnika ( oczywiscie w dobrym stanie technicznym i bez bledow konstrukcyjnych) wplyw ma aura i styl jazdy (tzn gdy zimno i wilgoc i jazda na krotkich dystansach) a nie marka oleju.  
		
		
		
		
		
		
			Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka 
				__________________ 
		
		
		
		
	GS über alles!!!    
			 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
![]()  | 
	
	
		
		
  | 
	
		
  | 
			 
			Podobne wątki
		 | 
	||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Filtr oleju K&N | Daddy | Wszystko dla Afryki | 5 | 12.04.2009 20:52 |