| 
	 | 
| 
			
			 | 
		#1 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Jan 2017 
				Miasto: Marki 
					
				
				
					Posty: 124
				 
Motocykl: Czarcia Pani 
				
				
				 
Online: 1 tydzień 4 dni 18 godz 16 min 27 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Hey. 
		
		
		
		
		
		
		
	Gdzie i za ile robiliście serwis w Wwa? Czy lepiej jechać po za, np do Lublina, gdzie odbierałem moto? Jaki olej macie zalany?  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
| 
			
			 I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Ja robiłem w Honda Plaza. Koszt ok 420 pln. Zalewali chyba motulem.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Nov 2016 
				Miasto: TAK 
					
				
				
					Posty: 135
				 
Motocykl: CRF1000L GS1200adv 
Przebieg: jest 
				
				
				 
Online: 1 tydzień 2 dni 2 godz 28 min 5 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Ja robiłem u swojego sprzedawcy, koszt 430 czy 450pln. Po zlaniu starego oleju zleciłem dodatkowo płukanie silnika olejem półsyntetycznym hondy (było co oglądać po zlaniu) i zalałem syntetykiem hondy.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	Umiejętność prawidłowej oceny przychodzi z doświadczeniem. Niestety doświadczenia przybywa w wyniku niewłaściwej oceny  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Apr 2008 
				Miasto: Wroclaw 
					
				
				
					Posty: 2,387
				 
Motocykl: RD04 
Przebieg: 40.000 
				
				
				 
Online: 3 miesiące 2 dni 2 godz 50 min 11 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Na czym polega płukanie? 
		
		
		
		
		
		
			Zalewanie chwila pochodzi i zlewanie czy cos jeszcze? 
				__________________ 
		
		
		
		
	Agent 0,7  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#5 | 
| 
			
			 I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Mnie bardziej interesuje cel takiego zabiegu. Płukanka bardziej mi się kojarzy z preparatem na bazie nafty, który ma na celu rozpuszczenie i usunięcie zanieczyszczeń. Płukanie półsyntetykiem syntetyka w nowym moto? Nie kumam. Ktoś przybliży o co chodzi?
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#6 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Nov 2016 
				Miasto: TAK 
					
				
				
					Posty: 135
				 
Motocykl: CRF1000L GS1200adv 
Przebieg: jest 
				
				
				 
Online: 1 tydzień 2 dni 2 godz 28 min 5 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Z tym przepłukaniem silnika chodziło mi o usunięcie syfu i resztek oleju fabrycznego (bo do końca nie wylata) z komory silnika. Po zlaniu pierwszego oleju (po 1000km; fabryczny olej to nie syntetyk, nawet nie wiadomo jakie ma parametry) w misce widać było dużo zanieczyszczeń. Dlatego zalaliśmy silnik nowym olejem (półsyntetyk - mniejszy koszt, i może być mieszany z syntetykiem) odpaliliśmy, trochę pochodził przy eksploatacyjnej temperaturze, następnie krótka przejażdżka - radocha dla Pana mechanika i zlaliśmy go dla pozbycia się pozostałości "pierwszego syfu" i resztek pierwszego oleju. Następnie zalaliśmy docelowego syntetyka. Zawsze tak robię przy nowych silnikach, taka szkoła. Przy kolejnej wymianie, po 10 000km, olej był "czysty", klarowny.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
		
			Umiejętność prawidłowej oceny przychodzi z doświadczeniem. Niestety doświadczenia przybywa w wyniku niewłaściwej oceny Ostatnio edytowane przez VIPER : 13.03.2017 o 23:59  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#7 | 
| 
			
			 Administrator 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Dobre samopoczucie po takim zabiegu to ważna rzecz i dla właściciela i mechanika ( dodatkowa robota i materiał). 
		
		
		
		
		
		
			Operacja nie zaszkodzi na pewno , kasy w kieszeni mniej też na pewno , więcej u mechanika też na pewno , a dla silnika........raczej obojętne. Czyli trzy pewniaki i jeden neutral   , co tam kto lubi.
		
				__________________ 
		
		
		
		
	AT03  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#8 | |
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
  
		
				__________________ 
		
		
		
		
	kto smaruje ten jedzie  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#9 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: May 2009 
				Miasto: Warszawa / Ankara 
					
				
				
					Posty: 354
				 
Motocykl: SD 04 
Przebieg: 17000 + 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 7 godz 29 min 40 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Ważne aby oba korki odkręcili.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#10 | 
| 
			
			 Kierowca bombowca 
			![]() Zarejestrowany: Mar 2008 
				Miasto: Kraków 
					
				
				
					Posty: 2,570
				 
Motocykl: RD07a 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 19 godz 56 min 4 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Ważne też, żeby po zabiegu korek właściwie dokręcili, bo inaczej dupa zbita..
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	AT RD07A, '98, HRC  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |