| 
	
 
		
			
  | 
	|||||||
| Kwestie różne, ale podróżne. Jak nic z powyższego o podróżowaniu Ci nie pasuje, pisz tutaj... | 
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Narzędzia wątku | Wygląd | 
| 
	 | 
| 
			
			 | 
		#1 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Oct 2015 
				
					
				
				
					Posty: 297
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 2 tygodni 2 dni 6 godz 49 min 50 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Jeśli ktoś to przerabiał - tak z powodu kontuzji/awarii jak i celowo, aby wrócić za rok i kontynuować podróż - proszę o wypowiedź. 
		
		
		
		
		
		
		
	Chodzi mi głównie o Rosję, Mongolię, Kirgistan, Iran, ale informacje dotyczące innych krajów również są cenne. Jak to wygląda od strony prawnej? Co z przeglądami i ubezpieczeniem? Jaka jest procedura i ile co kosztuje? U kogo zostawić? Na jakich warunkach? Co nieco zostało opisane tutaj http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=10090 jednak czas leci i pewne informacje tracą na aktualności.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Motor zarejestrowany w PL, czyli ubezpieczenie w Polsce tak samo przegląd.  
		
		
		
		
		
		
		
	Z ubezpieczeniem nie będzie problemu, gorzej z przeglądem bez motoru...  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | |
| 
			
			 I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Widzę jeden problem pt. "wriemiennyj wwoz". Pozwolenie działa czasowo na terenie krajów zrzeszonych w rosyjskim sojuzie. Można pojechać i moto zostawić ale może pojawić się problem na wyjeździe z takiego kraju. 
		
		
		
		
		
		
		
	Słyszałem że najprostszy patent to "sprzedaż" i przerejestrowanie moto na lokalesa i wtedy po terenie sojuza już można poruszać się bez przeszkód. Nowy "właściciel" otrzymuje jakąś kwotę na rok za garażowanie sprzętu i wszyscy są zadowoleni. Cytat: 
	
  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Masz racje, ale polskie UFG za brak ubezpieczenia może dać karę, więc po co się narażać?
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#5 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Mar 2008 
				Miasto: Warszawa 
					
				
				
					Posty: 3,663
				 
Motocykl: RD04 
Galeria: Zdjęcia 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 3 tygodni 2 dni 8 godz 16 min 12 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Legalnie tego zrobić się nie da, ale da się nielegalnie. Najlepszy wciąż kraj do pozostawienia motocykla to Kirgistan. Ale oczywiście narażasz się na srogą karę, a w ekstremalnych przypadkach na konfiskatę sprzęta.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	Jeśli sądzisz, że potrafisz to masz rację. Jeśli sądzisz, że nie potrafisz – również masz rację.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#6 | 
| 
			
			 I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Sprzedać Kirgizowi i po sprawie  
		
		
		
		
		
		
		
	 . Wydaje mi się że to najprostszy z wariantów aby zostawić moto na wschodzie i co roku dolatywać sobie samolotem i traktować jako bazę wypadową do Azji. Ostatnio rozmawiałem z jednym z kolegów z forum, którzy zostawili motki w Kirgistanie i jeżdżą co roku. Co prawda na innej zasadzie, której do końca nie rozumiem ale może jak kolega będzie miał ochotę to sam napisze jak z jego perspektywy to wygląda.
		 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#7 | 
| 
			
			 I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Sambor a ty czasem nie zostawiałeś sprzętów w Kirgizji 
		
		
		
		
		
		
		
	 
		 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#8 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Mar 2008 
				Miasto: Warszawa 
					
				
				
					Posty: 3,663
				 
Motocykl: RD04 
Galeria: Zdjęcia 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 3 tygodni 2 dni 8 godz 16 min 12 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			W Kirgizji przepisy są takie jak w Rosji czy na Białorusi. Zapłaci ten Kirgiz cło i po sprawie faktycznie  
		
		
		
		
		
		
			![]() Ja często zostawiałem, ale od kiedy mam hm... bezpłatny transport, to nie widzę powodu, by to robić Zwłaszcza, że potrzebuję te motocykle również w grudniu i styczniu. 
				__________________ 
		
		
		
		
	Jeśli sądzisz, że potrafisz to masz rację. Jeśli sądzisz, że nie potrafisz – również masz rację.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#9 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Dec 2014 
				Miasto: Myślenice 
					
				
				
					Posty: 602
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 5 dni 8 godz 37 min 18 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Z tą sprzedażą motocykla jest jeden problem W Ruskiej uni opłata celna za każdy centymetr sześcienny to 2,6 Dolara także robi się spora  kwota.  
		
		
		
		
		
		
		
	Tu jest szerzej opisane: http://www.vvagary.pl/2015/11/sprzed...ie-czy-to.html  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#10 | 
| 
			
			 I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			To kupujesz na miejscu wyprawowego KATa i po sprawie  
		
		
		
		
		
		
		
	 .http://diesel.elcat.kg/index.php?showtopic=263837715  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
![]()  | 
	
	
		
| Narzędzia wątku | |
| Wygląd | |
		
  | 
	
		
  | 
			 
			Podobne wątki
		 | 
	||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| transport do azji | boaworld | Umawianie i propozycje wyjazdów | 1 | 12.06.2012 22:27 | 
| Pętelka po Azji Mniejszej [Maj-Czerwiec 2011] | Mech&Ścioła | Trochę dalej | 82 | 19.03.2012 02:09 |