| 
	
 
		
			
  | 
	|||||||
| Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... | 
| 
		 | 
	Narzędzia wątku | Wygląd | 
| 
			
			 | 
		#1 | 
| 
			
			 gsm: 512242193 
			![]() Zarejestrowany: Jul 2006 
				Miasto: Rzuchów 
					
				
				
					Posty: 5,527
				 
Motocykl: RD11a 
Galeria: Zdjęcia 
				
				
				 
Online: 5 miesiące 2 dni 16 godz 39 min 14 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 jak zrobić scootoiler   oto jest pytanie ![]() wiec wydumałem sobie ze zamiast zaworków do precyzyjnej regulacji wypływu oleju zaprzęgnę elektronikę która będzie odpowiednio sterować czasem otwarcia elektrozaworu co nam potrzebne ? - chęci   - czas - elektrozawór (ja kupiłem taki ale szukajcie gdzieś jest tańszy   http://alarmyzgierz.pl/?p=productsMo...%C3%B3r-paliwa - sterownik elektroniczny http://www.nikomp.com.pl/zestawyN/N-107.htm - z metr wężyka do paliwa oleju - kawałek rurki miedzianej średnica chyba 4mm mam takiej trochę jeszcze :P co by puścić ja po wąchaczu i w nią wlutować dysze jakies 60 cm max - materiał na dysze   według uznania ja użyłem igłę lekarska o średnicy 2,1mm ale równie dobrze może być kawałek wkładu do długopisu zenit - cybanty - coś co będzie robić za nasz zbiorniczek na olej (u mnie kanisterek po płynie hamulcowym dot 3 ale tu już jak kto woli   - cyna - blaszka na mocowanie rurki miedzianej ![]() to schemat naszego sterownika ale wprowadzamy pewnie zmiany   w celu przystosowania go do pracy w moto musimy dołożyć stabilizacje napięcia to jest elementy us1 oraz c2 zmieniamy także potencjometr P1 który u nas odpowiada za czasy miedzy otwarciami elektrozaworu   na taki o wartości 220K om od biedy może być większy np 250K om czyli jaki dostaniecie   zmieniamy także kondensator C3 na u4,7F / 50 V odpowiada on za najkrótszy możliwy czas otwarcia elektrozaworu w tym przypadku nawet 1 sekunda przydatne jak wlejemy iny olej niż hipol   dobrze jest wyprowadzić potecjonometry oraz diody sygnalizacyjne poza płytkę gdzieś gdzie będziemy mogli tym łatwo sterować u mnie na razie jest prowizorka   ale wszytko powędruje pod czachę a sterowanie będzie nad zegarami   zasilanie płytki wziąłem od świateł  bo są wałczone podczas jazdy dobrze jest zrobić wodoszczelna obudowę bo jak wiemy lubimy topić nasze afryczki   co zaś tyczy się magistrali olejowej to działa ona grawitacyjnie czyli olej spływa pod swoim własnym ciężarem do elktrozaworu stamtąd do rurki miedzianej prowadzonej po wąchaczu skąd nakrapiany jest na zębatkę rurka ta zamocowana jest pod śrubę do ślizgu łańcucha oraz przez śrubę od teflonowej prowadnicy łańcucha tzw pilocie zdjecia zorbie może dziś albo jutro  
		 | 
| 
		
 | 
	
	
| Narzędzia wątku | |
| Wygląd | |
		
  | 
	
		
  | 
			 
			Podobne wątki
		 | 
	||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Kukułeczka kuka - czyli nalewki, napitki i trunki produkcji własnej | bliźniak | Wszystko dla Afrykańczyka | 25 | 27.07.2011 11:27 |