Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 05.05.2025, 23:47   #4
ramires
Administrator
 
ramires's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 5,035
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
ramires ma wyłączoną reputację
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 12 godz 4 min 20 s
Domyślnie

Bez rozebrania i przemierzenia silnika to wróżenie z fusów.

Otwarcie silnika to już spore koszty - uszczelki
Otworzysz to już przecież nie złożysz jak widzisz, że coś niedomaga.
Pytanie co chcesz dalej z nim zrobić? Jeśli chcesz po prostu poskładać porządnie klasyka - to nie muszę mówić, że budżet będzie spory. Jeśli chcesz natomiast jeździć i nie bardzo się martwić o wiele zużytych części...

Mówimy o konstrukcji z lat 80-tych, coś tam zmienionych przez lata kończąc na 96 roku gdzie były ostatnie zmiany ogólnie rzecz biorąc, masz więc piec, który będzie za chwilę mieć 30 lat.

Ja osobiście robiłbym na ile się da na tiptop, ale niekoniecznie całość na ori - poza oczywiście kluczowymi elementami - tyle, że kończą się szybko już części.

Remont silnika z wymianą wałka to impreza 5000zł+

Rozważ nieco niekoszerne rozwiązanie - swap współczesnego silnika np. z TA700 już na wtrysku. Moc praktycznie taka sama, dostępne części, trochę zabawy będzie ale sam właśnie taki projekt robię - mam na tyle dobrą sytuację, że mam wsparcie Artka, który już popełnił taki retrofit więc nie wyważam już otwartych drzwi.
__________________
Ramires

"A friend is an enemy who hasn't attacked yet" - Phuthedi.M
ramires jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem