Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 29.03.2025, 18:12   #66
LordCYCU
 
LordCYCU's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2020
Miasto: Warszawa
Posty: 51
Motocykl: CRF1000 '19 MT SD06
LordCYCU jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 14 godz 35 min 36 s
Domyślnie

Mam taką sprawę :-)

W zeszłym roku zmieniłem przednie klocki hamulcowe na czerwone Brembo. Po jednym sezonie stwierdziłem, że chyba trafiłem na jakieś podróbki - przy mocnym hamowaniu zaczynały skrzeczeć pod koniec fazy hamowania, a i siła hamowania wydawała mi się słaba. Przejechałem na nich jakieś 9000 km.

No dobra, w tym roku założyłem Nissiny 2P-371ST. Różnica jest spora, naprawdę czuć poprawę.
Ale - pojawił się inny problem. Zrobiłem na nich już z 150km i od początku przy lekkim hamowaniu zaczęły piszczeć. Podczas montażu nie mogłem znaleźć starych OEM-owych klocków, więc założyłem je bez blaszek.

Pomyślałem sobie: skoro założyłem Nissiny, a OEM-y to też pewnie były Nissiny, to blaszki powinny pasować. Przy wymianie na Brembo ich nie przełożyłem, o ile dobrze pamiętam, wydawało mi się, że się nie dało. No i teraz przekopałem wszystkie swoje "przyda się" - niestety, nie mogę tych starych klocków nigdzie znaleźć :-(

Mam więc kilka pytań:

Czy te blaszki są niezbędne?
Czy to one mogą odpowiadać za eliminację pisków?
A może wystarczy posmarować tył klocka jakimś smarem/pastą? https://www.petrostar.pl/chemia/smar...078#w183558551

Internet mówi, że tak/nie, tak i tak...
LordCYCU jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem