Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 15.10.2009, 10:10   #8
paku
 
paku's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
paku jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
Domyślnie

wszystko pasuje:

Cytat:
Napisał rambo Zobacz post
OK, bo mnie wkręciliście z moich obserwacji i dłubania przy AT, śrubka składu mieszanki mógłbym nazwać też regulacją dawki paliwa.
bo tak jest

Cytat:
Nie da rady przejechać od 0 do 15 000km na jednym filtrze powietrza bez kręcenia składem. Ale, tez używam podrób filtrów z larsona czy inter motors, wiec zobaczymy na 2010r jak włożę oridzinał jak będzie
Oczywiście że nie da, jak zamula się fitr to musisz zmienić mieszankę, żeby utrzymać proporcję paliwo/powietrze. Ale są tacy co uważają że nie trzeba kręcić przez całe życie moto, też można - będzie jeżdził, ale jak to inna sprawa.

Cytat:
DZIAŁA W CAŁYM ZAKRESIE OBROTÓW. Pisałem o tym nie raz.
Jak widać na obrazku wyżej.

Cytat:
Jak dam dawkę pomiędzy 2,3 a 2,5 moto generuje więcej wibracji, jest elastyczniejsze i lepiej ciągnie ale np powyżej 6000 rpn wkręca się w obroty już w oporem.
typowy objaw ustawienia mieszanki w dolnym zakresie (uboga,bardziej wkręcona śrubka), po prostu jak już nieźle kręci (wieksze obroty) to brakuje trochę paliwka. Dlatego w niektórych silnikach (modelaraskich - nie moto, są dwie jedna do małych obrotów druga do wyższych)

Cytat:
Analogicznie jak dam 2,6~2,8 moto mniej szarpie, wskazówka od obrotów szybciej reaguje na gaz. Kręci się silnik do odciecia bez oporów, mniej wibruje ale uciag skluteczny zaczyna się dopiero od 3500~4000 rpm.
Trochę przelany na wolnych, poprawia się dopiero przy większych obrotach.

Cytat:
jak wykręcam powyżej 2,5 obr to zakres obrotu rolgazem też rośnie (wykonuje większy ruch niż na bogatszej w paliwo mieszance) a drugi że za duża mieszanka, szczególnie na przypchanym filtrze poprostu muli mi sprzęta i nawet jak dam w palnik gazem do końca, jakby ją zalewało i nie idzie jak trzeba.
Oczywiście, bo zapchany filtr daje mniej powietrza, i to pod innym ciśnieniem, efekt - za bogata mieszanka.


DLATEGO BARDZO PRZYDATNA JEST TAKA ŚRUBKA JAK PISAŁEM - łatwo dostępna i do kręcenia co 15 min. jak komuś się chce.

wtedy można szybko i SKUTECZNIE ustawić mieszankę dla każdych warunków: powietrza, paliwa i nawet filtra. amen.

tyle że jak pisałem trzeba wiedzieć jak działa gaźnik żeby to docenić lub olać czy jeździ na przelanym czy za ubogim składzie - jeśli nie ma to dla kogoś znaczenia.
paku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem