Cytat:
	
	
		
			
				
					Napisał  MrWaski
					 
				 
				Lepiej żeby bardziej zużywała się zębatka niż wałek. Myślę, że twardość tych elementów odpowiednio dobrali. 
			
		 | 
	
	
 
ja myślę zupełnie przeciwnie, zębatka lipa połączenie było nasmarowane i takie zużycie po tym przebiegu to dramat. Nic bardziej nie niszczy wieloklinu jak nadmierny luz lub złe spasowanie elementów (niewłaściwe kąty powierzchni styku)
Zamawiam OEM i zobaczymy, poprzednio demontowana po przebiegu ok 35.000km nie miała takiego luzu a było sucho i rdza.
przy okazji szukania numeru zębatki trafiłem na coś niezwykle ciekawego, nie można wymienić samego łożyska wałka zdawczego!!! gdyż jest ono zespolone z samym wałkiem... żeby było jaśniej gdy padnie łożysko musimy zaopatrzyć się w cały wałek! to po uszczelniaczu z pierścieniem kolejna niespodzianka. Wałek trochę zdrożał obecnie 1450zł
i znowu zrobiło mi się smutno 

 także mamy kumulację nie dość, że niewiele się nie zmieniło z wałkiem i zębatką to dostaliśmy trudno wymienny uszczelniacz oraz wałek z łożyskiem czyli "wałek na całej linii" pozostaje wiara w jakość i nadzieja, że będzie dobrze.