Cytat:
	
	
		
			
				
					Napisał  yeuop
					 
				 
				dlaczego silnik cierpi? 
pisałem już, ze podobnym stylem jezdzilem na XT600 (rzadko przekraczałem 90km/h), silnik od ostatniego remontu zrobil ponad 110 tys. km.... 
czy wiec cierpi? 
			
		 | 
	
	
 
Cierpi, bo:
1. Na niższych obrotach masz większą bezwladnosc wirujacych mas, są większe wibracje i obciazenia
2. Utrzymywanie stechiometrycznej mieszanki w dolocie/cylindrze załamuje się przy ekstremalnych wartościach obrotow, ze względu na bezwladnosc układu wtryskowgo, reologię, charakterystykę przeplywomierzaetc
3. Smarowanie, a konkretnie liniowa charakterystykę pompy oleju, która ktoś zaprojektował do znoszenia obrotów rzędu 6krpm i wiecej
4. Sterowanie zaworami, przy niskich obrotach krzywki walka rozrządu wala mocniej w trzonki, bo te też mają bezwladnosc. Stad powszechne halasowanie zaworów na zbyt niskich obrotach w praktycznie każdym silniku. 
Sent from my G8441 using Tapatalk