Cytat:
	
	
		
			
				
					Napisał  Kuba
					 
				 
				UWAGA! TO PATENT WASILCZUKA!   
			
		 | 
	
	
 
A OTO DOWOD:
wasilczuk Napisano: Poniedziałek,  26 Lutego 2007, 20:58:43  
 
        Zarejestrowany  





  
 
  Ilość wiadomości:  220  Dołączył:  5.9.2006     
Witajcie Panowie.
najlepsze wyjście to zrobić  jak Jarek ale wiadomo że nie zawsze są takie promocje. Wpadłem na inny pomysł.  chce wywalić w ogóle lampy afrykańskie i wstawić nowe klosze, odbłyski i żarówki  H4.średnicą pasują lampy od stara , autosana, poloneza (okularnika) i kultowego  dużego fiata- są takie same.są dwa rodzaje tych lamp.zewnętrzne mają podział na  krótkie/ długie, a wewnętrzne są jednopozycyjne czyli tylko długie.różnią się od  afrykańskich tym,że szkło jest wypukłe a w afri jest proste.kolejną różnicą jest  brak postojówki, ale odblask jest z blachy i można wywiercić otworek i zatknąć  gumką z postojówką.w środku lampy jest taki hujwajster (nie wiem po  co)plastikowy co zasłania żarówkę i odbija światło w stronę odblasku. można go  wyłamać.i teraz zostaje dylemat czy wstawić dwie lampy z możliwością zmiany  ,które świecą cały czas razem czy lepiej wstawić jedną ze zmianą i jedną "długą"  i zrobić jak we wszystkich normalnych wersjach oprócz włoskiej.pozostaje dorobić  jakieś mocunki.czy ktos juz cos takiego robił?moze cos doradzic?
jak zrobie  to opisze efekt.
pozdrawiam 
 
wasilczuk      Napisano: Środa, 28  Lutego 2007, 21:54:46   
     Zarejestrowany  
 
 

  Ilość wiadomości:  220  Dołączył: 5.9.2006
witam panów
dziś gmerałem przy lampach i co sie okazało.lampa h4 od poloneza  ma identyczną średnicę jak od AT.mocowań żadnych nie trzeba dorabiać bo da sie  je odzyskać z oryginałow AT. w afri szkło i odblask jest sklejony na amen i  całość jest wklejona i w kilku miejscach zgrzana z ramką do  mocowania.wiertareczką rozwierciłem zgrzewy, nożem delikatnie oderwałem klej i  jest ramka.z lampy od poldka trzeba wyrwać 3 blaszki z odblasku i można wklejać  w ramkę afrykańską. nowy wkład kosztuje 21zł.na zawsze mamy przeróbkę na H4. w  każdej chwili i miejscu można kupić żarówkę jak padnie.teraz sie zastanawiam nad  mocą halogenów jakie wstawić. oryginalnie w wersji włoskiej siedzą żarówki  35/35W.ale w tym samym roku produkcji w innych wersjach były H4  60/55W.zastanawiam sie czy są jakieś różnice w wydajności alternatora i czy  kable są takie same i czy to wytrzyma.fakt że w innych wersjach świeci jedna  lampa.
aha jeszcze:
1. postojówke wierci sie bez problemów
2.ten bajer  w środku lampy nie jest plastikowy tylko aluminiowy. bez niego świeci lepiej-  wyłamać!!!
3.w komplecie chyba od poloneza są od razu gumy uszczelniające na  oprawkę
w Kletnie przejde sie po parku maszyn i jak znajde u kogoś poldkowe  lampy to stawia browara.

pozdrawiam. 
http://archiwum.africatwin.com.pl/in...19&forum=3&p=1