Przy jezdzie bez pompy zmniejsza sie poziom paliwa w gazniku co zmienia wartosc mieszanki paliwowo powietrznej. Jest mniej paliwa a wiecej powietrza. Im wieksze cisnienie w szlauchu benzyny tym jest potrzebna wieksza sila aby zamknac iglice plywaka. Wieksza sila zamykajaca iglice oznacza ze plywak musi byc glebiej zanurzony (wiekszy poziom paliwa). Gazniki z pompa sa wlasnie tak obliczane i nie sa tak samo dostosowane jak gazniki bez pompy. Glownie chodzi tutaj o poziom paliwa w gazniku (podgiecie plywaka) i wielkosc komory plywakowej.
Dla tych co mysla ze krecenie sruba mieszanki w gazniku spowoduje ustawienie mieszanki w pelnym zakresie obrotow silnika zapodaje rysuneczek.
Jak widac sruba mieszanki (luftregulierschraube) dziala do 1/4 otwarcia manetki, pozniej mieszanke przez nastepne 1/2 przejmuje iglica i jej dysza a ostatnie 1/4 przejmuje dysza glowna (nie mylic z dysza iglicy).
Konkludujac, maszyna pojedzie dopoki mieszanka powitrzno paliwowa bedzie zapalna, a moze sie i tak stac ze np. przy pelnym obciazeniu zabraknie paliwa w mieszance, wzrosnie temperatura spalin i wypalimy zawory.