Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 24.09.2014, 10:32   #6
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,807
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 47 min 35 s
Domyślnie

Wczoraj poświęciłem tematowi kolejne garażo-godziny. Wnioski:

KIWACZKA:

- na kiwaczce trampkowej jest za nisko i za miękko (nie regulowałem amora, sprężyna podkręcona na 3/4). Jak ojciec siadł (80kg) to była bardzo niska a przy mocnym bujaniu dobijała zaciskiem hamulcowym (także z racji innego mocowania zacisku) o wydech....lipa.

- założyłem zatem kiwaczkę (sam ten trójkąt) z RD04 (identyczny jak w 03) i....jest OK. Wysoko, dużo wyżej niż na trampkowej kiwaczce i wyżej niż na standarddowym wahaczu trampka. Ale gleby sięgam więc OK Zmienił się też charakter progresji - wydaje się ze na plus, w zasadzie teraz to pracuje jak w oryginalnej AT RD03 bo amor Trampka i RD03 jest identycznej długości ponoć tylko skok ma nieco mniejszy. Co ciekawe teraz jest stosunkowo twardo i myślę że nieco będę mógł poluzowac sprężynę - co jest o tyle fajne że będzie większy zapas pod jazdę z załadunkiem.

WNIOSEK: nie chcąc kombinować z przedłużkami, kośćmi i zmianą amora zakładając do TA wahacz z RD03/04 TRZEBA założyć kiwaczkę z RD03/04. Można motać z RD07 kiwaczkę ale tu MarcinBB ma doświadczenie, ja postawiłem na standardowy układ dźwigni. Pisał mi o tym znajomy z rosyjskiego transalpclubu ale nie dowierzałem że na kiwaczce z TA będzie źle. Jednak miał rację.

TULEJKI KOŁA:

- o ile z tego co mówił Marcin BB lewa tulejka trampkowa przy kole z PD06 jest za krótka to przy kole z PD10 jest...za długa o 1-2mm. Tulejki od RD03 pasują idealnie po długości ale zewnętrzna średnic ajest minimalnie za mała i nie dochodzi idealnie do uszczelniacza, nie wiem czy tak powinno/może być.
- docelowo przytnę jedną z tulejek trampkowych,

- wynika z tego że koło od PD06 i PD10 różni się dystansami. Dystans który robi jarzmo od PD10 i RD03 także jest inny (od RD03 jest grubsze)

Z racji że mam nieco podwyższone i utwardzone przednie zawieszenie + zawory do pompowania geometria wydaje się OK, jednak sądzę że aby to wszystko miało ręce i nogi w 100% - najlepiej będzie założyć cały przód od Afryki który w większości już mam w garażu

Dziś może zakujemy z kumplem łańcuch i zmienimy przewód hamulcowy bo trampkowy jest dużo za długi.

Pozdr
zimny
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem