Cytat:
Napisał TENKU
Witam wszystkich biorących udział w dyskusji na temat testu mojego regulatora - tak się składa, że jestem jego producentem. RAFWRO prosił mnie o przedstawienie własnej opinii, tak więc:
1. Nie ukrywam, że kwestia pulsacji napięcia objawiająca się migotaniem żarówek miała miejsce w kilku motocyklach (nie tylko w africach) i do tej pory nie wiem co może być tego przyczyną. Chciałbym to poprawić, tylko nie potrafię zdiagnozować problemu.
2. Mocowanie w wersji "gołej" zakupionej u mnie jest na pewno problemem, choć wiadomo, że polacy to ludzie myślący i RAFWRO proponuje gotowe rozwiązanie mocowania do Waszych motorów.
3. Co do ceny, to każdy ma prawo do własnej oceny, ale biorąc pod uwagę trwałość mojego produktu (zajmuję się tym zagadnieniem już piąty sezon) i gwarancję, której prawdopodobnie nikt oprócz mnie nie wystawi na sprzedawany regulator, jest to więc pomijając omówione powyżej w pkt. 1 i 2 zagadnienia niezła alternatywa dla innych regulatorów. Zastanawiam się również bardzo poważnie nad wzmocnieniem pozycji mojego produktu i wprowadzeniem od przyszłego sezonu euro-gwarancji 24m-ce. Takie plany jak sami więc widzicie muszą mieć swoje podłoże .......
4. Co do zasady działania i konstrukcji, to proszę uwierzcie mi, że trudno abym po kilku miesiącach prób i poszukiwań optymalnego rozwiązania podzielił się z Wami tajemnicą mojej konstrukcji (przecież nie jestem wariatem), natomiast zapewniam wszystkich - nie jest to typowe rozwiązanie jakie bez problemu można znaleźć w internecie lub w serwisówce, czyli z tyrystorami działającymi jako zwieracze nadmiaru prądu do masy. Niedowiarkom proponuję wykonanie bardzo prostego testu porównawczego temperatury pracy pomiędzy regulatorami w dowolnym motocyklu. Już po kilku minutach każdy zauważy różnicę, jak nagrzewa się oryginał, a jak moja konstrukcja.
pozdrawiam wszystkich
TENKU
|
Jak to Podos by powiedział : czytajcie ze zrozumieniem

Pozytywna sprawa, że jest odpowiedź

Mniej pozytywna (mnie nie satysfakcjonująca), że nie ma porównania poboru prądu na fazach pod obciążeniem

Dlaczego niedowiarków nie zachęcasz do wykonania właśnie takiego pomiaru. Macanie czy jest ciepły, czy zimny jest to sprawa drugoplanowa. Jeśli nawet miałby 120 stopni C. to co to mnie obchodzi? Sprawą o którą się spieramy jest to, czy obciążone są przewody fazowe.
Jeszcze raz dla przypomnienia dodam, że
nie interesuje mnie nagrzewanie, wodoszczelność, żywotność, napięcie ładowania! itd....
Jeśli to nie tuzinkowa konstrukcja działająca na innej zasadzie to czemu na przewodzie fazowym występuje tak duże natężenie prądu wzrastające wraz z obrotami? Nie jest to zgodne z tym co sugerujesz!
Niech ktoś (wystarczy 3 osoby wiarygodne nie sponsorowane przez Sławka


) zrobi taki pomiar. Na tym samym moto tym samym miernikiem - wcześniej oryginał potem nowy. Powtarzam ja miałem tylko jeden egzemplarz i ocena na podstawie jednej sztuki może być niesłuszna.
Krzywdy sobie nikt nie zrobi nie ma tam napięcia 15KV
Przy okazji odpowiedź dla Sławkka
Jeśli w użytkowym zakresie obrotów AT (załóżmy 1000 - 7000obr/min) napięcie jest ustabilizowane przez regler na poziomie 14,5V i obciążenie (np wł światła drogowe 60W:14,5V =
4,13A) to niby skąd i dlaczego ma wzrastać pobór prądu

?. Sugerujesz, że w module zapłonowym (to jedyne urządzenie w AT, które zlicza impulsy z silnika) jest dodatkowy układ elektroniczny (zaprogramowany), który wł. dodatkowe odbiorniki np:
3000 - wł halogeny
3200 - wł. grzane manetki
7000 - wł turbinę elektr. doładowania


To tak w uproszczonym skrócie.