![]() |
OPONA 140/80/17 DO AFRI rd 03??
WITAM MAM DYLEMAT, CHCIAŁBYM WYMIENIC OPONKI W MOJEJ AFRYCZCE I MAM PROBLEM BO SZUKAM I SZUKAM I NIC. WSZĘDZIE PISZĄ ZE NA TYŁ TO 130/80/17 DO rd03 ALE JA CHCIAŁBYM ZAŁOŻYĆ SZERSZĄ 140/80/17 I NIE WIEM CZY COŚ NIE BĘDZIE HACZYC PO WACHACZU...OCZYWIŚCIE MAM NA MYŚLI MITASA E-09.....POMÓŻCIE BO ŚPIESZNO MI DO:at:
|
Jak wszędzie pisze że ma być 130 to musi coś w tym być?
"co mądry wymyślił niech ............itd...." Zakładanie 140 mija się z celem. No chyba że dla lansu:haha2: Trakcji to na 100 % nie poprawi, bo jakby było lepiej na 140 to setki żółtych inżynierków zalecało by oponę 140. Ale wtedy pytałbyś o 150 prawda? :Sarcastic: |
Ja do 700-ki zapodałem 150 mitas e10 i zapierdzielała jak ta lala moim zdaniem na asfalcie lepiej w zakrętach układała sie.Moje odczucia na plus aniżeli anak 130
|
|
Dzeju i na 150 jezdził z tyłu , mówił chyba że 130 to jak do roweru :)
|
Do 03 tylko 130 - po co przepłacać - chyba że dla lansu :D - ale to sobie kup czopera ;) i wkładaj nawet 170:D
|
Cytat:
150 bez sensu-porażka przy feldze 03 , 130 pasuje ale dziwnie mi się jechało dlatego póki co zostaję na 140. Aha jest jeszcze ważny szczegół, jeśli w teren to lepiej 130 ale po twardym 140 ciekawiej jedzie. |
130 lepiej kopie w terenie bo opona niższa niż 140
|
Kiedyś już było na naszym forum , że 130 w teren są lepsze od 140 ( przy AT - pozwole sobie nie zgodzić się z tym . Jeśli jest możliwość bezproblemowego założenia to raczej poszedł bym w szerszą op. w teren z odpowiednim bieżnikiem .
No chyba , że począwszy od rowerów górskich po przez sprzęt budowlany , sprzęt rolny , quady , kamazy w tajdze itp. i terenówki 4x4 wszyscy zakładają dla lansu szerokie . ..... :) aaa nawet w czołgach poszerzono gąsienice w czasie II wojny światowej ze względu na poprawienie ich właściwości terenowych . |
Ja uważam że w teren to właśnie węższe, bo mniej opona wywija się na boki i wiekszą powierzchnią kopie. Mi sie lepiej jeździło na E-09 130 niż na E-09 140. Nie wspomne że 140 się szybciej wytarła
|
np tkc80 na 140 na feldze 07 wygląda na max beznadziejnie i 60% opony w ogóle nie pracuje a pozostałe 40% wyciera się w ~4000km.
|
Sławekk , ale tu nie chodzi tylko o szrokośc opony samą w sobie ale o to na jaką felgę to zakładasz a konkretnie jaką ma szerokość.
130 na feldze 03 układa sią idealnie , 140 jeszcze może być ale 150 jest już tak zawinięta że tak naprawdę jej faktyczna szerokość oscyluje ok 130-140 ale jazda sporo gorsza. 07 ma ciut szerszą felgę i tam 140 pasuje idealnie a za to 150 już za dużo. Cytat:
|
Osobiście mam wielką ochotę przetestować 150 w 07 :) typowo w teren . Chodzi mi głównie o to by miała się czym odepchać na błotnistych odcinkach .
Dzieju tu się w pełni zgadzam - felga jest ograniczniem |
..dobrze, że zima w odwrocie - zaraz skończy się to bicie piany o szerokościach, zębatkach, przełożeniach :)
|
i tu cię kolego popieram :)
ale moje doświadczenia to tylko asfalt na 150 ... i tragedia jest ,,, mam 4 i węższą felgę, 7 mają szerszą, co do kostek obawiam się że nie wejdzie i wahacz będzie przeszkodą, a jak już wejdzie to przy błocie klejenie tylnego koła będzie Cytat:
|
Miałem 150 TKC z tylu i tylko dlatego że akurat taką taniej kupiłem. Z tą oponą dużo lepiej jeździło mi się po kopnych piachach, a na asfalcie nie miałem negatywnych odczuc. Warto spróbowac- żeby miec własne zdanie. Fakt- opony wtedy nie da się zamknąc.
|
W 03 miałem 140 Shinko 705 i fajnie to trzymało na asfalcie i w pochyleniu w zakręcie jechała stabilnie i neutralnie, w przypadku Mitasa 09 o szerokości 140 już jest inaczej, na asfalcie trzeba przyzwyczaić się do walenia się w zakręcie i samoistnie zacieśniania zakrętu, wrażenie jakby miało się tylne koło skrętne...w terenie na szutrze przy większych prędkościach trochę tył wężykuje, ale w kopnym piachu jest całkiem ok. Jak będę zmieniał, to tym razem oczywiście 09 ale 130.
|
No to się posypało. wracając do pytania w temacie to nie chodzi mi o zaden lans po prostu pytam o szerokość bo nie wiem czy może, na szerszej oponce maszyna lepiej trzyma się drogi ?jak by nie patrzeć trochę więcej powierzchni przylegania. Ja osobiście latam więcej w terenie niż na asfalcie , a jeśli szersza oponka pomoże w "przyleganiu to ok" różnica max.20 zł we cenie to w sumie nie duzy wydatek dokładając do opony która ma przynieść jakiekolwiek korzyści?.
|
Wiesz co, chyba wskazówki i sugestie nie rozjaśnią ci dylematu.
A żeby nie rozciągać tematu , sam spróbuj i się przekonaj. 150 na feldze 03 ma faktyczną szerokość coś pomiedzy 130 a 140 czyli nic nie zyskujesz , szybciej wydrzesz środek opony a na dużych pochyleniach szybciej złapiesz uślizg. Dlatego obstawiam 140 jako ewentualny kompromis. Oczywiście inaczej jedzie kostka i inaczej szosówka ale fizyka działa na każdą oponę podobnie. Życzę owocnych testów. |
tak tez myśle. założe 130 i się przekonam jeśli będzie ok to zostawie jeśli nie, poszerzę.tyle opinii ile opon na felgach. Narazie jestem w przedszkolu AT ale wszelkie opinie pomocne. jak sugeruje producent 03, niech i tak się stanie......
|
1 Załącznik(ów)
No dobra chłopaki ogrzeje temat. Znalazłem kilka dni temu na Allegro taką oponę jak na zdjęciu i zakochałem się w tym bieżniku wiec podam dalej informacje dla tych którzy będą zainteresowani. Opona jest produkowana przez Heidenau model to Mefo Stone Master mfc 12. W Polsce jest importer ale w tym roku nie będzie sobie zamawiał taką oponę bo cena jest droższa niż w 2010 ale od niego dzisiaj dostałem takiego mejla
( Witamy! Aktualna cena detaliczna opon 140/80-17 MFC-12 wynosi 540 zł,przy zakupie kilku sztuk możemy zrobić cenę 450 zł,opony te sprowadzamy tylko na zamówienie,po przedpłacie,prosimy o wcześniejszy kontakt.) Tutaj poniżej podam link do firmy reszta w waszych rękach pozdrawiam :D:D:D http://motorad.pl/opony-motocyklowe,...we,mfc-12.html |
Użytkuję tę oponę - miałem ją w trampku m. innymi na szuter party. W rzeczywistości jest piękna.... nie różni się niczym od mitasa c02. Ten sam bieżnik, ta sama wysokość kostek. Uważam że trzymanie na asfalcie jak i w terenie jest również jak C02.
|
A skoro nie widać różnicy to po co przepłacać ;)
|
2 Załącznik(ów)
Cytat:
e09 jest bez problemu, ale nie ma kostki przeciwstawny, i na zakręty nie trzyma dobrze :D:D Mefo na żywo wygląda tak. |
C02 na asfalcie zwłaszcza jak jest w miarę nowa wymaga przyzwyczajenia.....
Jedzie się jak Ikarusem przegubowym :D Pamiętam jak założyłem nówki i pojechałem z kobitą na zlot..... myślałem że z kolein nie wyjade:vis: |
Cytat:
Mam tą oponę na moto i C02 i recze że nie ma różnicy w wyglądzie, prowadzeniu użytkowaniu.itd. W opona.pl C02 jak jest (na wiosnę pewnie będzie) kosztuje ok 180 zł z przesyłką. |
to przy okazji zakupu i ujeżdżania Afryczki na C02 proponuje zakup łożyska od strony tarczy i wożenia ze sobą tak na wszelki wypadek bo lecą strasznie:)
|
Szerokie/długie kostki czy nie, nie powinno mieć znaczenia. Opony enduro z homo mają liczoną szerokość włącznie z bieżnikiem. Inaczej niż crosowe, gdzie szerokość określa szerokość karkasu. I dlatego jak już wklejałem, 110 geomaxe jest szersza i wyższa od 130 E09.
|
Cytat:
|
Może ja sie nie znam bo ja tylko na TA czasem pojeżdzę
Ale na tył to ja zawsze już tylko C02 jest ok na asfalt a w pole to super |
Cytat:
też tak uważam a jeżdże RD02 |
3 Załącznik(ów)
Wiec jest tak ja dzisiaj ryłem pole jak traktor a inni nie :D:D:D jestem bardzo zadowolony z Mefo sami zobaczę jak było (fakt na asfalcie nie jest super)
|
Tez się ciągle przyglądam c-02 kostka ładna chętnie bym założył bo na piasek to idealna by była tak mi sie wydaje. A na przód ładnie wygląda c-17 głęboka kostka pewnie tez łądnie trzyma tylko nikt o niej nie pisze i mysle, że na czarnym, na którym latam czasami to szybko się skończy.
|
|
Robiłem rzecze na piachu które z TKC mogłem tylko pomarzyć niesamowita trakcja na każdym terenie. Na asfalcie po wyżej 120 km Afri tańczy lambady, ale z tym się liczyłem. Zobaczymy jak dalej
|
Cytat:
a w terenie mniód malina ! |
Pytanie mam a 130/80 do rd07y wejdzie?
|
Wejdzie, ale źle się będzie jeździło.
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:43. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.