![]() |
ustawianie składu mieszanki
Znajomy z jednego z serwisów w stolycy ustawił mi skład mieszanki za pomocą super katowego śrubokręta wykrącał je po koleji. Zaczeły wzrastać obroty. Ok jeden gaźnik zrobiony. Obroty wzrosty z 1200 na 1500. Tera drugi. Opuszczamy wolne obroty znowu na 1200 i wykręcamy drugą śrubkę od składu mieszanki. Kręcimy ąz obroty przestaną rosnąć. OK, możesz rambo jechać, zrobione. Mówię dzięki, wsiadam i jade.
I ku mojemu zdziwieniu: moto nie strzelił od wczoraj ani razu w wydech, po puszczeniu gazu w ułamnku sekundu obrotu wracają na swoje 1200 rpm, moto ma dół środek i góre obrotów(jak sam ustawiałem to albo miał góre a nie miał dołu lub odwrotnie) Nie wiem ile pali ale wydech nie jest jakość bardziej okopcony czy coś, ssanie ma znowu swoje obroty itd itd. Po południu mówie kurde, sprawdze na ile te śruby są wykręcone. W zasadzie próbowałem już wszystkich kombinacji. Oba na 2,5, oba na 2,25, 2,75 3 3,25 i 3,5 obrotu. Wziąłem śrubokręt i wkręciłem do zera te śrubki licząc ruch co 0,25 obrotu by się nie jebnąc w obliczeniach. Ku mojemu zdziwieniu śruba od składu mieszanki była na 4 obroty. |
O to ciekawe co piszesz - ja u siebie tez sie bawiłem składem , bo miałem jeszcze fabryczne plomby na gaźnikach.
Co ciekawe jedna śruba w fabryce była wykręcona mniej więcej pół obrotu:dizzy:A druga ok 2. Pobawię sie wg twojej sugestii - ciekawe co to da |
Czy znacie może rozmiar oringów które są na tych śrubach regulacyjnych?
Niestety wypadły mi szczępy przy czyszczeniu gaźników. Skręciłem bez bo miałem zaraz jechać na Ukrainę, jestem dupa że nie zmierzyłem tej śruby. Mozna taki malutki oring kupić w sklepie z uszczelnieniami? I czy brak tych oringw może być powodem wolniejszego schodzenia z obrotów? (mam podejrzenie że dostaje się tamtędy fałszywe powietrze dlatego po odpuszczeniu gazu silnik "zawiesza" obroty w okolicach 2000 obr/min a po chwili spada do jałowych. |
Obawiam się, że to typowe objawy uszkodzenia, lub w Twoim przypadku braku tych gumek.
Babel - masz w kolektorach śruby wkręcone w otwory na sondy do badania toksyczności spalin? Fabrycznie wyregulowali gaźniki żeby spełniała normy i zaplombowali. Bo w Szwajcarii jest porządek :). |
Cytat:
Jak tak to mam - tzn miałem bo jeden jest już króciec do scota :) |
Nie, przy prawej stopie, zanim kolektory zejdą się w jeden - powinieneś mieć dwie ósemki wkręcone w rury wydechowe. 04 już nie ma. Miał ktoś zaplombowaną 04?
|
a powiedzcie mi Pany, czy za każdym razem ja grzebiecie przy śrubkach od składu mieszanki, to zdejmujecie bak, czy macie jakiś patent, co by tam se pokręcić na gotowo do jazdy, hę?
|
w siódemce luz ale w czwórce może być ciężko
|
nie ma żadnego problemu i w 03 i 04
|
się podepne, to czym tym kręcisz ?
śrubokręt kątowy ? moneta? sam bit z wkrętarki? hęę? |
Sam bit. Ewentualnie bit wsadzony w nasadkę do bitów z zestawu.
|
Czyli, jak już ktoś tu powiedział, powodem, że moto nie schodzi od razu z obrotów są te oringi przy śrubkach? Czy też może być, że źle składy ustawione? Po ostatnim ustawianiu u mechanika(jedna śruba musiała być rozwiercona i zastąpiona nową) jestem w ciemnej dupie. Przejechałem się u niego, SUPER! Jade do domu, motorownia się zagrzała, na skrzyżowaniu 3000obrotów na wolnych:vis:. Czasem po strzale w tłumik wraca na 1200:Sarcastic:. Zamówiłem kolortjuny, wakometry z carbtuna i podejmuje się sam. Ponoć z colortunem jest łatwizna ustawić składy..? Bawił się tym ktoś?:confused:
|
Witam, Ja mam identyczne objawy.
Co do tych o-ringów to tylko przypuszczenie. Wydaje mi się że może tam ciągnąć lewe powietrze i podtrzymywać obroty. zawieszenie linek ssania - wyeliminowałem (linki wypiete i zostawione same baryłki ze sprężynkami. zawieszanie się linek od manetki gazu - wyeliminowane (sprawdzałem że kołko od przeputnic wraca bez oporów do pozycji zamkniętej zużycie paliwa w normie. sprawdzałem również bez air boxu (na gołych gaźnikach - efekt ten sam. Nie potrafie tylko sobie wytłumaczyć dlaczego obroty zawieszają sie przy około 2000 a potem spadają , jakby ciągneło lewe powietrze to moze obroty by się utrzymywały dłuzej? czy silnik wypali resztki paliwa które jest jeszcze w gazniku (mimo zamkniętej przepustnicy) a potem normalnie sobie ciągnie przez dysze wolnych ???? zagadka dla mnie:confused: |
Może Aircuty Ci poszły. Wkręć se te śrubki od składu do końca ile się da, nie za mocno z wyczuciem. I potem wykręć na np 3,5 obrotu oba.
|
Cytat:
Nie skończyłem wczoraj bo mnie oderwał od tego mały dizaster w robocie :(. Dziś zobaczę jeszcze raz. |
Robiłem przegląd połączony z czyszczeniem, membany całe, air caty czy cuty czy jak sie to nazywa całe, jedyna nieścisłość to brak tych o-ringów malutkich (wypadły mi jakieś szczępy)
|
No u mnie na 3.5 jak dam to mi spadają obroty. Choć na 4 jak mam teraz jak jest ciepła to już gorzej zapala. Może dać na 3,75..? :D
|
No nic, ja lece sprawdze ten sposób na wykręcanie śrub, a później lukne jak to się ma z colortune, bo akurat doszedł mi dzisiaj. U Ciebie Vooytas też po zagrzaniu silnika, czy od razu po odpaleniu?
|
Dokładnie po nagrzaniu jak jest jeszce chłodny to jest dobrze.
Nie mam poza tym zawieszaniem obrotów żadnych innych niepokojących objawów. Spróbuje kupić takie oringi ale nie wiem jaki to jest rozmiar, moze uda sie kupic kilka par i cos dobrac Powodzenia! |
Cytat:
|
Ja już się z tym uporałem. :bow: Same ciekawostki jak to u mnie. Miałem śruby od składu coś o 3 obroty za mało wykręcone. Gdy je wykręcałem, obroty wcale mi nie wzrastały:Sarcastic:, no to colortune. Ustawiłem jak pisało na stronie, jazda próbna. Reakcja na gaz super,nie szarpie, nie strzela, ale wolne obroty dalej wysokie. Myślę spróbuje obniżyć. Wykręcam śrubę NIBY od wolnych, a tu mi obroty wzrastaja.. mówie co d k..? Pomyliłem się i kręciłem śrubą od synchro.. Ustawiłem na poprzedni stan, śrubą już od obrotów zjechałem na 1250, przegazówka, obrotki pięknie schodzą do odpowiedniego poziomu. Więc u mnie po problemie. Sam nie wiem jak to zrobiłem.:haha2: To chyba od tej pomyłki ze śrubą od synchronizacji.?:dizzy:
|
Jako, że posiadam TA 600 i mam wielką ochotę wyregulować gaźniki sam miałbym prośbę do tych, którzy regulowali skład mieszanki sposobem na wykręcanie śrub, aż przestaną rosnąć obroty o dwie rzeczy:
- pierwsza to wykręcenie świec, zrobienie zdjęcia i pokazanie, że ta regulacja daje efekty i świece są koloru kawa z mlekiem, - druga to dokładny opis krok po kroku jak to wykonać, czy synchro musi być zrobione przed czy po tej regulacji, Z góry dziękuję za pomoc :) Pozdrawiam |
2. Synchro zawsze robi się po ustaleniu składu.:Thumbs_Up: Nie masz tego ustawionego to synchronizacja dużo nie pomoże.
|
Rambos,
Ile Ci teraz pije afri na wykręconych o 4 obroty? Znacznie więcej? |
Nicek27 jaki dokladnie musi byc ten colortune?
Na 12 mm czy 14? A moze jeszcze inszy, szpesjalny? |
Cytat:
|
Cytat:
|
Zawsze jeśli jest coś nie tak ze składem to pali więcej paliwa, a jeśli nie spali więcej paliwa, to spali więcej "silnika". Zależy w którą stronę jest przestawione.
|
Pali w huj ale zapierdala az milo :p
260km na baku po mieście. |
Pomocy bo moja Afri w nałóg wpadła i pije coraz więcej
3 Załącznik(ów)
No dobra od początku - w tym roku zużycie nie spadło mi poniżej 7 l /100.
W zeszłym sezonie przy moim lataniu spalała ok 6 - co uważałem że jest OK. Początkowo zwaliłem to na zimę ale ostatnio jest coraz gorzej. Najpierw fitr powietrza - papier wymiana i moja gąbka pranie- bez różnicy. W pewnym momencie zaczęły mi ciec zaworki - więc myślałem że mam przyczynę - wymiana zaworków i mycie gaźników u Dandiego - przy okazji Dandi podniósł poziom paliwa bo był za niski na sugerowany w instrukcji. Złożyłem i nic lepiej - no myślę sobie skład mieszanki - regulacja wg instrukcji Ramboszczaka i przy okazji synchro gaźników - śruby wykręcone ok 3 - 3.5 obrotu No i dziś 150 km na 10 l - szlag. Jeszcze opuszczę pijusowi iglice - jak to nie pomoże to chyba poszukam gaźniorów od Trampka - choc te moje Dandi oglądał i stwierdził że są OK. Wykręciłem świeczki - i tak wyglądają - macie jeszcze jakieś sugestie ??- jeździ jak wściekła, zawory wyregulowane i silnik oleum nie pobiera: |
Krućce ssące.
|
Moze byc. U mnie w zephyrze jak popekaly gumki to lykal 12l na 100km.
|
Może mało prawdopodobne ale czy przyczyna nie leży w liczniku? zaczął nabijać wooolniej kilometry?
Miałem tak z 1 samochodem, licznik z biegiem czasu zaczął kręcić się z oporami. Ja szukałem przyczyny dlaczego mi zaczyna więcej palić a okazało się że kilometr na liczniku to w rzeczywistości 1,4km. |
Cytat:
Cytat:
|
Stawiam na linki ssania. Nie zauwazysz niczego. Chyyba ze wjedziesz na 2000m. wtedy przestaje jechac.
|
O linkach ssania pomyślałem od razu, ale świece jakieś takie jasne. Wymieniłem krućce u siebie na Tourmax'y z Larssonowic i litr w dół mi spalanie spadło.
A też na oko stare wyglądały zdrowo. Nowe to jakoś tak pół baku paliwa kosztują. |
Cytat:
Cytat:
|
O, z tego co widzę Larsson nie ma tych szpejów do 03. Poszukaj u nich w częściach do TA.
Ja nie pamiętam ile to mnie kosztowało bo ja mam wszystko wszędzie o połowę taniej. Teraz na nowych gaźnikach to ja mam inny problem - za mało pali, mimo że dysze większe dostała ;). |
Cytat:
|
Na głowicach. Od tylnego cylindra po lewej, od przedniego po prawej stronie, zaraz przy króćcach ssących.
Sprawdź na ile masz wykręcone składy mieszanki, oraz zobacz czy masz tulejki na śrubkach od obejm, jeśli masz to zdemontuj, powinno być lepiej, doszczelni króćce. Niestety nasze Afryczki po prostu się starzeją i tego typu przypadłości będą coraz częstsze, Pierwsze umierają elementy gumowe :) . Koszt króćców jest śmieszny u mnie to 49 zł czyli jakieś pół baku paliwa :) |
Cytat:
|
Cytat:
Ktoś napisał, że śruby od mieszanki mają wpływ na zużycie paliwa tylko przy wolnych obrotach, jednak dzięki nim możemy uzyskać różne barwy przy spalaniu w czasie otwarcia przepustnicy. To znaczy, że mają wpływ na zużycie paliwa również przy jeździe. Poprawcie mnie jak się mylę. |
Cytat:
Co do synchro ja zawsze robie po ustawieniu składów. Chociaż, jeśli tam piszą żeby przed, to pewnie ma jakieś znaczenie. |
Albo zle szukałem albo jestem :oldman:i slepy.Szukam na forum foty gdzie znajduja sie śrubki do regulacji składu mieszanki, mam zamiar sam ustawić mieszankę a jak nic z tego nie wyjdzie to poszukam fachowca i z uniżoną głową przyznam sie o rozregulowaniu.
|
Cytat:
|
Nie no spokojnie , o to gdzie jest koło bo chcą dętkę znienić jeszcze nie pytają.
|
Dziwny ten sarkazm-znaczy się lepiej coś spierdzielić niż sie pytac.Leniwy nie jestem, starałem sie znaleść sam ale nie znalazłem.:(A może nowy temat miałem założyć-tylko poco?Dwa miesiące mam AT i wszystko muszę wiedzieć? Panowie no bez jaj, wydawało mi sie że warto skorzystać z wiedzy forumowiczów.Wiele rzeczy sam zrobiłem min-wymiana płynów ustrojowych,klocków hamulcowych,przejrzałem instalacje pod kątem miejsc newralgicznych.A teraz pora na poważniejszy krok.Ale jestem pewien, że dowiem sie gdzie są te cholerne śrubki i odważe sie na regulacje :)
|
A więc , jak zajrzysz pod zbiornik zobaczysz dwa gażniki połączopne ze sobą. Śruby od składu są w obu gaznikach w tym samym miejscu czyli praktycznie w najniższym punkcie gażnika pod komorami pływaków. Mosiężne śrubki na śrubokręt krzyzakowy skierowane do dołu. Sam skład mieszanki można zmienić, ale nie podchodzi się do ustawienia składów bez wakuometrów (rozsynchronizujesz gażniki). Dodam, ze każda ze śrubek jest po innej stronie motocykla ;) Było o tym.
|
Ja bym to oddał do seriwisu. To jest minuta roboty jak ktoś się zna na tym dobrze. A jak ktoś sie nie zna to tylko popierdzieli znając życie :Thumbs_Up:
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:26. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.