Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (https://africatwin.com.pl/index.php)
-   Uklad paliwowy i wydechowy (https://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Nie pali na rezerwie (https://africatwin.com.pl/showthread.php?t=6556)

oskar_z 16.05.2010 16:58

Nie pali na rezerwie
 
Nie znalazłem nigdzie podobnego wątku więc tutaj kilka słów. Przedwczoraj po przejechaniu kilkuset metrów (silnik był już rozgrzany) Afryczka zakrztusiła się i zgasła. Zmieniłem ustawienie kranika na rezerwę i tu zaczęły się schody. Najpierw nie chciała zapalić. Po kilku próbach zaskoczył jeden cylinder, zakręcił kilka razy i gasł, przy odkręconym ssaniu chodził chwilę dłużej. Ponieważ moto ma dopiero 32 tkm i niedawno było na przeglądzie założyłem że nic poważnego się nie mogło stać. Zresztą i tak nie wiedziałbym co, a jakbym wiedział to nic bym nie zrobił. Postanowiłem dopchać do najbliższej stacji (na szczęście nieopodal), zalać i wtedy spróbować odpalić. Pchając pod lekką górkę doświadczyłem ile to bydlę waży. Po zatankowaniu odpaliła normalnie. I teraz pytanie dla wtajemniczonych. Czy ktoś miał podobne doświadczenie? Czy odpływ rezerwy może być zasyfiony? Odkręcić bak i wyczyścić? Może inne pomysły? Będę wdzięczny za rady.

Uriel 16.05.2010 17:10

Jakby był tam syf który przytkał filtr albo się przedostał to chyba problemu nie rozwiązałoby zatankowanie. Chyba, że woda ci się zebrala po prawej stronie baku :D

Dubel 16.05.2010 17:15

Możliwe że rezerw jest przytkana. Spuść paliwo wykręć kranik i przedmuchaj
Pozdro

Transglobal 16.05.2010 17:16

Moja rada taka " Trzeba tankować ";)

Uriel 16.05.2010 17:50

Cytat:

Napisał Transglobal (Post 115234)
Moja rada taka " Trzeba tankować ";)

Bez czujnika rezerwy to trudno wyczuć ile zostało czasem ;-)


A tak w ogóle to jeśli problemem byłby zatkany wężyk to rozwiązaniem ad hoc by było położenie motocykla na lewym boku żeby wacha się przelała nad drugi kranik, nie?

Dubel 16.05.2010 18:02

Cytat:

Napisał Uriel (Post 115241)
Bez czujnika rezerwy to trudno wyczuć ile zostało czasem ;-)


A tak w ogóle to jeśli problemem byłby zatkany wężyk to rozwiązaniem ad hoc by było położenie motocykla na lewym boku żeby wacha się przelała nad drugi kranik, nie?

Raczej w rd07a to jest nie możliwe bo ona ma 1 kranik:D
A co do nie palenia może masz pokrętło kranika odwrotnie założone i jak masz napis ON to rzeczywistości masz RES
Sam tak kiedyś zrobiłem i jak wielkie było moje zdziwienie że po przekręceniu na rezerwe moto nie chciało palić a po otworzeniu korka była wielka susza:dizzy::D:mur:
Pozdro

oskar_z 16.05.2010 18:38

Dubel, jeżeli jest tak jak mówisz, to teraz powinna palić na ON i na RES. Sprawdzę jeszcze dzisiaj.

Uriel 16.05.2010 19:01

Cytat:

Napisał dubel (Post 115242)
Raczej w rd07a to jest nie możliwe bo ona ma 1 kranik:D
A co do nie palenia może masz pokrętło kranika odwrotnie założone i jak masz napis ON to rzeczywistości masz RES
Sam tak kiedyś zrobiłem i jak wielkie było moje zdziwienie że po przekręceniu na rezerwe moto nie chciało palić a po otworzeniu korka była wielka susza:dizzy::D:mur:
Pozdro

Ja mam dwa kraniki więc u mnie powinno zadziałać. Tylko jak ja położe tego potwora to wacha mi nie pomoże bo już nie podniosę :D

JuIo 16.05.2010 21:55

ojtam ojtam... twardym cza być nie mietkim:)

oskar_z 17.05.2010 11:11

Wczoraj przejechałem się kawałek na rezerwie, a to znaczy że kranik nie jest zasyfiony. Wygląda na to że dubel masz rację i piwko ode mnie. Pojeżdżę na RES do końca i wtedy zobaczymy czy pociągnie na ON. Poza tym zgadzam się z kolegami że "twardym cza być nie mietkim" i "trzeba tankować". Pozdrawiam i chyba w tym momencie zakończymy wątek?
Pozdrawiam

Dubel 17.05.2010 11:15

Cytat:

Napisał oskar_z (Post 115343)
Wczoraj przejechałem się kawałek na rezerwie, a to znaczy że kranik nie jest zasyfiony. Wygląda na to że dubel masz rację i piwko ode mnie. Pojeżdżę na RES do końca i wtedy zobaczymy czy pociągnie na ON. Poza tym zgadzam się z kolegami że "twardym cza być nie mietkim" i "trzeba tankować". Pozdrawiam i chyba w tym momencie zakończymy wątek?
Pozdrawiam

Nie musisz jezdzić do końca wystarczy że przełączysz kranik na srodkowa pozycje i spojrzysz gdzie jest napis OFF. OFF powinno byc u góry a nie na dole:D
Pozdro

oskar_z 17.05.2010 12:06

Cytat:

Napisał dubel (Post 115345)
Nie musisz jezdzić do końca wystarczy że przełączysz kranik na srodkowa pozycje i spojrzysz gdzie jest napis OFF. OFF powinno byc u góry a nie na dole
Pozdro

Sprawdzę wieczorem. Powiedz jeszcze skąd u Ciebie ta zamiana kranika?

Dubel 17.05.2010 12:11

Cytat:

Napisał oskar_z (Post 115351)
Sprawdzę wieczorem. Powiedz jeszcze skąd u Ciebie ta zamiana kranika?

A przy zdejmowaniu baku zawsze trzeba odkręcić te pokrętło a jak wiadomo gdzie się człowiek śpieszy ....
I w ten oto prosty sposób przykreciłem sam sobie odwrotnie :mur:
Pozdro

banditos 19.05.2010 09:26

A co jesli Off jest na gorze, a komarek nadal na rezerwie sie dusi?

oskar_z 20.05.2010 11:15

Off jest na górze, czyli kranik dobrze siedzi. Na rezerwie też pali, czyli rezerwa nie jest zatkana. Problem nierozwiązany, wyjeżdżę do końca paliwo i zobaczymy czy się sytuacja powtórzy. Jeśli tak to dalej będę pisał. W międzyczasie może komuś coś mądrego do głowy przyjdzie i podzieli się tym na forum. Pozdrawiam.

Franz 20.05.2010 13:35

Cytat:

Napisał oskar_z (Post 116011)
Off jest na górze, czyli kranik dobrze siedzi. Na rezerwie też pali, czyli rezerwa nie jest zatkana. Problem nierozwiązany, wyjeżdżę do końca paliwo i zobaczymy czy się sytuacja powtórzy. Jeśli tak to dalej będę pisał. W międzyczasie może komuś coś mądrego do głowy przyjdzie i podzieli się tym na forum. Pozdrawiam.

Może być to początek pompy.
Dla profilaktyki powinieneś i tak wymienić styki , bo masz przeszło 30 tys

oskar_z 20.05.2010 13:46

Franz rozumiem że mam wziąć skrzynkę piwa i Cię odwiedzić;) Ostatnio pół dnia zajęło mi zakładanie gmoli a Ty mi tu o stykach;) Ale poważnie, przeczytam raz jeszcze wszystko co o stykach było i trzeba się będzie zabrać do rzeczy.

Franz 20.05.2010 14:38

1 Załącznik(ów)
:)
Cytat:

Napisał oskar_z (Post 116047)
Franz rozumiem że mam wziąć skrzynkę piwa i Cię odwiedzić;) Ostatnio pół dnia zajęło mi zakładanie gmoli a Ty mi tu o stykach;) Ale poważnie, przeczytam raz jeszcze wszystko co o stykach było i trzeba się będzie zabrać do rzeczy.

Było brać Afrę u mnie :p
Gmole mają wszystkie, nawet te które nie miały :)

Przy okazji mała reklama:
Afra 1996 32Tkm ; zakładanie gmoli, kontrola wałka zdawczego-wymiana zębatek, wymiana oleju itd

Dzieju 20.05.2010 15:14

Cytat:

Napisał Franz (Post 116044)
Może być to początek pompy.
Dla profilaktyki powinieneś i tak wymienić styki , bo masz przeszło 30 tys

Haha, zaledwie 30tys no ale to tylko 07a ;)
Oskar_z tak dla pewności dotknij pompy i sprawdź czy prawidłowo rytmicznie puka.To samo w czasie jazdy, będziesz miał pewność czy nie ma arytmi membrany czyli migotania przedsionków co oznacza np klejenie styków.

Franz 20.05.2010 15:37

Takie są pompy w Rd07
Ta z foty powyżej , pompę miała wymienianą przy 30 tys.
Padła gościowi w Austrii. Jako ,że nie był Czarnuchem a tylko użytkownikiem
nic nie wiedział o awaryjności.
Do domu wrócił pociągiem a póżniej z przyczepą po Afrę i nazad .
Była to jedyna awaria motocykla podczas całej eksploatacji.
Gość był dość gadatliwy...:)

oskar_z 20.05.2010 16:30

Trzeba było, trzeba było... tę biała którą chciałem już zarezerwowałeś, a człowiek niecierpliwy więc poszukał za granicą. Po założeniu gmoli taki ignorant motocyklowy jak ja zaczyna wierzyć w swoje możliwości warsztatowe;) Dzieju, będę sprawdzał.

Dzieju 21.05.2010 09:21

Cytat:

Napisał Franz (Post 116075)
Takie są pompy w Rd07
Ta z foty powyżej , pompę miała wymienianą przy 30 tys.

Tylko padły mu styki czy cała pompa?
I właśnie dlatego wolę 03 :).

Franz 21.05.2010 12:38

Cytat:

Napisał Dzieju (Post 116198)
Tylko padły mu styki czy cała pompa?
I właśnie dlatego wolę 03 :).

Mówił gość o pompie , a padły zapewne styki.
W serwisie się styków nie wymienia ,tylko pompę :vis:

majo 22.05.2010 16:13

Dziejowy pompa podcisnieniowa jest lekarstwem na ta chorobę.

rafcio 04.06.2010 23:01

Oskar jak masz problem z moto to jestem niedaleko coś poradzimy.

oskar_z 19.06.2010 23:07

Padły styki (jeden był zupełnie wypalony). Po wymianie przetestowane, wszystko chodzi jak trzeba. Rafałowi dziękuję za pomoc a moderator niech zamknie wątek.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:42.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.