![]() |
Nie pali na rezerwie
Nie znalazłem nigdzie podobnego wątku więc tutaj kilka słów. Przedwczoraj po przejechaniu kilkuset metrów (silnik był już rozgrzany) Afryczka zakrztusiła się i zgasła. Zmieniłem ustawienie kranika na rezerwę i tu zaczęły się schody. Najpierw nie chciała zapalić. Po kilku próbach zaskoczył jeden cylinder, zakręcił kilka razy i gasł, przy odkręconym ssaniu chodził chwilę dłużej. Ponieważ moto ma dopiero 32 tkm i niedawno było na przeglądzie założyłem że nic poważnego się nie mogło stać. Zresztą i tak nie wiedziałbym co, a jakbym wiedział to nic bym nie zrobił. Postanowiłem dopchać do najbliższej stacji (na szczęście nieopodal), zalać i wtedy spróbować odpalić. Pchając pod lekką górkę doświadczyłem ile to bydlę waży. Po zatankowaniu odpaliła normalnie. I teraz pytanie dla wtajemniczonych. Czy ktoś miał podobne doświadczenie? Czy odpływ rezerwy może być zasyfiony? Odkręcić bak i wyczyścić? Może inne pomysły? Będę wdzięczny za rady.
|
Jakby był tam syf który przytkał filtr albo się przedostał to chyba problemu nie rozwiązałoby zatankowanie. Chyba, że woda ci się zebrala po prawej stronie baku :D
|
Możliwe że rezerw jest przytkana. Spuść paliwo wykręć kranik i przedmuchaj
Pozdro |
Moja rada taka " Trzeba tankować ";)
|
Cytat:
A tak w ogóle to jeśli problemem byłby zatkany wężyk to rozwiązaniem ad hoc by było położenie motocykla na lewym boku żeby wacha się przelała nad drugi kranik, nie? |
Cytat:
A co do nie palenia może masz pokrętło kranika odwrotnie założone i jak masz napis ON to rzeczywistości masz RES Sam tak kiedyś zrobiłem i jak wielkie było moje zdziwienie że po przekręceniu na rezerwe moto nie chciało palić a po otworzeniu korka była wielka susza:dizzy::D:mur: Pozdro |
Dubel, jeżeli jest tak jak mówisz, to teraz powinna palić na ON i na RES. Sprawdzę jeszcze dzisiaj.
|
Cytat:
|
ojtam ojtam... twardym cza być nie mietkim:)
|
Wczoraj przejechałem się kawałek na rezerwie, a to znaczy że kranik nie jest zasyfiony. Wygląda na to że dubel masz rację i piwko ode mnie. Pojeżdżę na RES do końca i wtedy zobaczymy czy pociągnie na ON. Poza tym zgadzam się z kolegami że "twardym cza być nie mietkim" i "trzeba tankować". Pozdrawiam i chyba w tym momencie zakończymy wątek?
Pozdrawiam |
Cytat:
Pozdro |
Cytat:
|
Cytat:
I w ten oto prosty sposób przykreciłem sam sobie odwrotnie :mur: Pozdro |
A co jesli Off jest na gorze, a komarek nadal na rezerwie sie dusi?
|
Off jest na górze, czyli kranik dobrze siedzi. Na rezerwie też pali, czyli rezerwa nie jest zatkana. Problem nierozwiązany, wyjeżdżę do końca paliwo i zobaczymy czy się sytuacja powtórzy. Jeśli tak to dalej będę pisał. W międzyczasie może komuś coś mądrego do głowy przyjdzie i podzieli się tym na forum. Pozdrawiam.
|
Cytat:
Dla profilaktyki powinieneś i tak wymienić styki , bo masz przeszło 30 tys |
Franz rozumiem że mam wziąć skrzynkę piwa i Cię odwiedzić;) Ostatnio pół dnia zajęło mi zakładanie gmoli a Ty mi tu o stykach;) Ale poważnie, przeczytam raz jeszcze wszystko co o stykach było i trzeba się będzie zabrać do rzeczy.
|
1 Załącznik(ów)
:)
Cytat:
Gmole mają wszystkie, nawet te które nie miały :) Przy okazji mała reklama: Afra 1996 32Tkm ; zakładanie gmoli, kontrola wałka zdawczego-wymiana zębatek, wymiana oleju itd |
Cytat:
Oskar_z tak dla pewności dotknij pompy i sprawdź czy prawidłowo rytmicznie puka.To samo w czasie jazdy, będziesz miał pewność czy nie ma arytmi membrany czyli migotania przedsionków co oznacza np klejenie styków. |
Takie są pompy w Rd07
Ta z foty powyżej , pompę miała wymienianą przy 30 tys. Padła gościowi w Austrii. Jako ,że nie był Czarnuchem a tylko użytkownikiem nic nie wiedział o awaryjności. Do domu wrócił pociągiem a póżniej z przyczepą po Afrę i nazad . Była to jedyna awaria motocykla podczas całej eksploatacji. Gość był dość gadatliwy...:) |
Trzeba było, trzeba było... tę biała którą chciałem już zarezerwowałeś, a człowiek niecierpliwy więc poszukał za granicą. Po założeniu gmoli taki ignorant motocyklowy jak ja zaczyna wierzyć w swoje możliwości warsztatowe;) Dzieju, będę sprawdzał.
|
Cytat:
I właśnie dlatego wolę 03 :). |
Cytat:
W serwisie się styków nie wymienia ,tylko pompę :vis: |
Dziejowy pompa podcisnieniowa jest lekarstwem na ta chorobę.
|
Oskar jak masz problem z moto to jestem niedaleko coś poradzimy.
|
Padły styki (jeden był zupełnie wypalony). Po wymianie przetestowane, wszystko chodzi jak trzeba. Rafałowi dziękuję za pomoc a moderator niech zamknie wątek.
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:42. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.