Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (https://africatwin.com.pl/index.php)
-   Silnik, sprzęgło, skrzynia (https://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=4)
-   -   Stuk-puk w RD03 (https://africatwin.com.pl/showthread.php?t=611)

Pawel_z_Jasla 12.05.2008 08:42

Stuk-puk w RD03
 
Pytanie do użytkowników RD03 /Motormaniak, Endriu, Bąbel, Łysy i kto tam jeszcze ma .../: Czy w Waszych maszynkach na zupełnie zimnym silniku pojawiają sie jakiekolwiek "stuki"?? dokładnie to chodzi mi o odgłos dobiegający z wałka na którym chyba osadzona jest miedzy innymi pompa wody i oleju. Będąc nad węgierskim stawem takie cóś zwróciło w mojej babci już po raz kolejny moją uwagę, dźwiek nie jest uciążliwy i zanika zupełnie po złapaniu przez moto temperatury - no powiedzmy po minucie pracy na biegu jałowym /wrażenie mam jakby sie jakiś luz kasował a sam odgłos podobny jest w natężeniu do tego słynnego sprzęgła, którego akurat w mojej zupełnie nie słychać/. Zlokalizowałem "źródło" stuku-puku i jest ono rozmieszcone osiowo, dokładnie w miejscu gdzie biegnie chyba wałek na którym wspomniane pompki pracują. Motormaniak ty to chyba słyszałeś na agro-disco i mówiłeś coś o "normie" ale jam człek niezmiernie upierdliwy i chciałem sie upewnić czy aby nie mam się czym martwić :confused: A może jest na takie coś jakaś recepta albo inna przyczyna-źródło przychodzi wam do głowy - zaznaczam, że dźwięk po przyłożeniu stetoskopu słyszalny jest po obu stronach silnika w miarę równomiernie /dół silnika, w okolicach o których wyżej wspomniałem/
Z góry dzięki!!

Babel 12.05.2008 09:42

U mnie to tak sprzegło daje że nic innego nie słychac i nawet nie wiem co ci odpowiedziec.??
Chetnie tez bym do kogos podjechał aby fachowym afrykańskim okiem i uchem obadał mój silnik - albo sie nie stresowac i jezdzić...
Narazie jezdze i sie nie przejmuje ale nie ukrywam że mnie to sprzegło wkurza.:mur:
Tym bardziej że silnik nie taki zły jest i oleum nie bierze po 1000 km od wymiany nie stwierdziłem ubytku:Thumbs_Up: - jeszcze zeby cichutko chodził...
W razie jakby co zainwestuje w inny silnik - ponoć od Trampka 650 pasuje??

Pawel_z_Jasla 12.05.2008 10:34

No tak tylko, że moja na dziś ma nahulane całe 35 tysiaków i stała spoooro latek. Jak odpaliłem ją w momencie kupna na "gnojówce", którą miała w silniku było chyba cicho choć mocno nierówno, potem zmieniłem olej na "płukanke" czyli Mobila 10W40 /bo był pod ręka i tani/ i wtedy pojawił się ten cichy ale wk... dźwięk /generalnie to np. sprzągła nie szło ugnieść bo chyba przekładki pordzewiały i zwalałem to na karb tej przypadłości/. Po 3.000 km. które nakręciłem w miesiąc dźwięk był identyczny tzn. ani sie nie nasilał ani nie cichł i dalej pojawiał się tylko na zimnym silniku. Tera moto już hula pięknie, sprzegło jak masło, pali na pół dyga, zapierd... że klękajcie narody a jedyne co to synchro sie rozjechało bo chyba gaźniory w końcu przeczyściło. W sobotę olej zmieniłem na Motula 15W50 Ester, zrobiłem synchro, podkręciłem sprężyne na tylnym omorze i wsio w pariadkie ale wspomniane "klepanie" na zimnym dalej delikatnie słychać /choć mam wrażenie, że jakby mniej jak na Mobilu i szybciej zanika - pewnie przez gęstsze oleum/. Własnie dlatego to moje pytanie, czy aby w RD-03 praca "wałka" i osadzonych na nim pomp tudzież innych mechanizmów - zwłaszcza na zupełnie zimnym silniku - nie jest delikatnie głośniejsza jak w RD-07, którą wcześniej posiadałem i która po znacznie większym przebiegu jedynie klepaniem sprzegła dawała znać o sobie /jak na złość w mojej babci sprzegło jak makiem zasiał i pewnie dlatego każdy szmerek serducha wyraźnie słychać/.
??

motormaniak 12.05.2008 10:58

moja rd03 chodziła tak jak Twoja - dlatego stwierdziłem "norma". Ja ten dzwięk u siebie diagnozowałem jako łańcuszek pompy oleju- bo po dodaniu gazu u mnie zanikał- był tylko na niskich obrotach. Poza tym łańcuszek pompy oleju w mojej byłej rd03 był bardzo luźny- przypuszczam że fabrycznie tak mają bo na zdjęciach z jakiegoś forum było tak samo..
W moto jak sie ma za niskie obroty to też "trzepie" łańcuchem napędowym więc myślę że podobne reakcje zachodzą w napędzie pompy oleju.

Pawel_z_Jasla 12.05.2008 11:38

Czy u ciebie Darku było to też li tylko i wyłącznie na zimnym silniku czy miało cykl "constans" bez wzgledu na temperatute /u mnie po tych 60-90 s. nagrzewania jest sielsko i błogo a jedyne co słychać to dziurawy tłumnik/ - może w skutek nagrzania oleju faktycznie jakiś nieznaczny luz łańcucha pompy olejowej albo jakiegoś "zabieraka" się kasuje ??
Izi /chyba żartem/ wspomniał coś o rozrządzie ale to jest ewidentnie "na dole" a poza tym przebieg raczej wyklucza zużycie tego elementu - jak nie znajde innej przyczyny to w zimie i tak wyciągam silnik więc sprawdzę co tam jeszcze słychać.

Zazigi 12.05.2008 11:42

tez to mam w 007 i przechodzi z nagrzaniem. mnie się zdawało, że to gdzieś od łańcucha albo od zębatki małej ale jeszcze nie ustaliłem

motormaniak 13.05.2008 09:42

U mnie przechodziło po paru minutach pracy...

Pawel_z_Jasla 13.05.2008 10:11

Dzięki WIELKIE - "spokój jest bezcenny za wszystko inne zapłacisz kartą ..."

Dzieju 13.05.2008 17:49

Pawle , w mojej babci czasami się też da ułyszeć coś ala postukiwanie gdzieś pod prawym deklem, jak wspomniałeś tylko na zimno zaraz po odpaleniu.
Chyba bardziej na bocznej niż centralce. Jak kiedyś dawno temu zmieniałem sobie tarcze sprzęgła zerknąłem na łańcuszek, owszem nie był napięty jak struna ale jego luz zupełnie mnie nie zaniepokoił.
Jest też możliwe że póki pompa nie napełni całej magistrali olejowej i nie złapie pełnego ciśnienia roboczego( mimo zgaszonej kontrolki) wydaje z siebie dźwięki :confused:
Dodam że przez ostatnie 33 tyskm nic pod tym deklem się nie wydarzyło więc nie zwracam na to uwagi, widać tak już ma być....po prostu działa i tyle.
A że czasem sobie wyda dźwięk znaczy że żyje i się kręci , gorzej jak ucichnie ....wtedy może oznaczać że sie coś urwało :)

Adagiio 13.05.2008 19:13

Różnica w odgłosie ( ciszej/głośniej) na bocznej czy centralnej stopce, jest spowodowana pracą silnika w pochylonej lub prostej pozycji , kiedy łańcuszek pompy jest wyciągnięty wydala różnego rodzaju klekot . Nie ma co się zastanawiać nad wymianą , koszt łańcuszka 78 zł DiD i 15 zł uszczelka dekla do tego 3 godz. roboty i po klekotaniu .

płock1964 13.05.2008 20:29

Gdzie????
 
Cytat:

Napisał Adagiio (Post 7266)
Różnica w odgłosie ( ciszej/głośniej) na bocznej czy centralnej stopce, jest spowodowana pracą silnika w pochylonej lub prostej pozycji , kiedy łańcuszek pompy jest wyciągnięty wydala różnego rodzaju klekot . Nie ma co się zastanawiać nad wymianą , koszt łańcuszka 78 zł DiD i 15 zł uszczelka dekla do tego 3 godz. roboty i po klekotaniu .

Właśnie robię wymianę pierścieni i u mnie ten łańcuch też jest dosyć luźny, ale w Hondaplaza życzą za niego prawie 350 ( borg-warner), więc gdzie można dostać did za 78? Będę wdzięczny za odpowiedź. Bardzo.:zdrufko::beer::beer::beer:

Pawel_z_Jasla 14.05.2008 07:56

Ja wymieniałem go kiedyś w swoim starym Trampku przy okazji polerowania gniazd zaworowych i szlifowania głowic. Tak jak napisał Adam czyli Adagio poszukaj DiD-a, z tego co pamiętam to był on nieco dłuższy i przeznaczony chyba pod rozrząd ale wystarczyło "przekuć" i wszystko idealnie pasowało /parametry wytrzymałości i wszystkie inne były nawet "na plus" w stosunku do oryginalnego/. W razie problemów z dobraniem DiD-a daj info a ustalimy z jakiego to "ustrojstwa" ten napęd pochodzł.

Zazigi 27.05.2008 22:48

majster powiedział, że to łańcuch, często smarować i jechać, psiukać po każdym terenie, i bez terenu często, może być ogniwo kiepskie i sie na zębatkach nie wyrabia. u mnie na razie psiukaniem stukanie przechodzi. myślę, że warto spróbować przed rozpołowieniem silnika

wuja 30.05.2008 11:23

Cytat:

Napisał Pawel_z_Jasla (Post 7323)
Ja wymieniałem go kiedyś w swoim starym Trampku przy okazji polerowania gniazd zaworowych i szlifowania głowic. Tak jak napisał Adam czyli Adagio poszukaj DiD-a, z tego co pamiętam to był on nieco dłuższy i przeznaczony chyba pod rozrząd ale wystarczyło "przekuć" i wszystko idealnie pasowało /parametry wytrzymałości i wszystkie inne były nawet "na plus" w stosunku do oryginalnego/. W razie problemów z dobraniem DiD-a daj info a ustalimy z jakiego to "ustrojstwa" ten napęd pochodzł.

Pawel,

Udalo sie Wam moze ustalic jaki to lancuch napedza pompe (wystarczy mi podzialka i ilosc ogniw) bo cos u mnie zaczyna napierdzielac i mam podejrzenia ze to wlasnie lancuch pompy.

Pozdr
wuja

Gregor 01.06.2008 13:53

Ja też proszę o jakieś ustalenia odnośnie tego łańcuszka .:)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:45.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.