![]() |
Varadero 125 problemy elektryczne
1 Załącznik(ów)
Cześć, mam trzy drobne problemy elektryczne z Varadero 125:
- Padł wskaźnik temperatury (widać na foto pozycję wskazówki). Po przekręceniu stacyjki wychyla się na chwilkę jeszcze bardziej w prawo i wraca do widocznej pozycji. Załącznik 144874 - Kierunkowskazy włączają się z dużym opóźnieniem. Mogę oczywiście wszystko rozbierać i czyścić, ale może to jakaś standardowa przypadłość? - Świeci się dioda błędu (czerwona). Dwa razy długo i cztery razy krótko. Motocykl super pracuje i nie ma żadnych niepokojących objawów. Może macie sugestie jak to ogarnąć? |
2 Załącznik(ów)
rok, albo poczatek VIN napisz, bo musze sprawdzic czy w/w przechodza przez komp czy klasycznie
no i kod bledu wyjasnic. zapewne masz wtryskowca po 2007 roku, wiec schemat wyglada tak jak w 99% tego typu motocykli. czujnik ECT ( Engine Coolant Temperature) podaje informacje o temperaturze plynu do ECU i do zestawu wskaznikow. ECU przez przekaznik zalacza wentylator i pewno sobie optymalizuje mieszanke w oparciu o te dane. szukam manuala z kodami ale latwo nie jest. wymiguje Ci blad nr 24. cdn. kierunki masz zrobione klasycznie, czyli nie miga ECU ani zestaw wskaznikow tylko normalny przerywacz 3pin. powodem poznego zalaczania sie moze byc zbyt duzy opor na zasniedzialych stykach badz padniety przerywacz. |
Można szukać długo i głęboko ale ja zacząłbym od MAS.
|
Błąd 24 - awaria grzałki sondy lambda tylnego cylindra.
Kierunkowskazy to standardowa przypadłość przełącznika - rozebrać wyczycić ze starego smaru, złożyć. Czujnik temperatury jest w przednim cylindrze - szara wtyczka poniżej króćca ssącego. |
2 Załącznik(ów)
ten blad 24 podaje google, ale ja bym to chcial zobaczyc w literaturze hondy a z tym bieda :(
zawsze rowniez mozna ulepic/kupic taki kabel + BT OBDII + na przykład aplikacja Torque i pokaze kod bledu z opisem. dodatkowo w podgladzie parametrow bedzie mozna sledzic temperature na ECT. |
Dzięki za wszystkie rady!
Jestem teraz na wyjeździe, ale w poniedziałek biore sie do roboty. Doprecyzuje tylko, że pozycja wskazowki temperatury jest jak na zdjęciu, nawet po wyjeciu kluczyka. Dlatego myślę, że to wskaźnik padł... |
pewnie tak. z tego co widze na schemacie to wskaznik nie dostaje sygnalu z ECU tylko prosto z czujnika kablem niebiesko/zielonym tj. g/bu. do ECU wedruja dwa pozostale przewody, bo czujnik ECT ma ich w sumie trzy. na schemacie zespol licznikow przedstawiony jest jako calosc i pytanie czy da sie to-to rozbierac i naprawiac.
|
Cytat:
|
A macie pomysł jak na szybko ominąć wskażnik?
Może da się wpiąć bezposrednio w czujnik i dołożyć zewnetrzny wskaźnik. Po sezonie będe to dokładniej rozkminiał. |
2 Załącznik(ów)
na poczatek wpial bym sie do kompa i sprawdzil czy ECU otrzymuje prawidlowe wartosci i czy w odpowiednim momencie zalacza wentylator. nie moge namierzyc serwisowki - mam obiecana od kolegi z ASO Hondy - tam byla by procedura sprawdzenia czujnika + temperatura zalaczenia wentylatora. to jest sprawa najistotniejsza, sam wskaznik to tylko informacja dla kierowcy
mam tylko polowe serwisowki Haynesa ( do strony 151) - taka mi sie udalo znalezc. screen z niej pokazujacy parametry ukladu chlodzenia + temperatury przy ktorych włącza sie i wyłącza wentylator. bardzo malo jest tego plynu jak na tak obciazony silnik wiec warto tego pilnowac, zeby nie wybuchlo jak juz sobie sprawdzisz czy ECU prawidlowo wlacza wentylator to na dokonczenie sezonu zamontuj na przykład takiego dziwaka - przykreć go do góry chłodnicy i pamietaj co pokazuje gdy wlacza sie wiatrak: https://tinyurl.com/yc2rd9es w oryginalnej wiazce bym nie grzebal i nie wpinal sie w nia - szkoda kaleczyc - do wiosny sobie ogarniesz co potrzeba a czujnik masz zapewne tak rozwiazany: dwa oddzielne termistory, jeden w obwodzie zamknietym do ECU i drugi w układzie wejscie z zegarów ( niebiesko/zielony) - masa na obudowie. oba obwody beda mialy jakas zalezna od temperatury opornosc ale z pewnoscia bedzie ona rozna, stad czujnik 3pin a nie 2pin. |
Cytat:
W czujniku poliftowym (na przednim cylindrze) pomiar między terminalami przewodów zielony/pomarańczowy i rózowy/biały, ma dać: 2.3-2.6kΩ przy 20st C 0.3-0.4kΩ przy 80st C 0.1-0.2kΩ przy 110st C. Poza tym, przy awarii tego czujnika kontrolka FI powinna mrugać błąd 7. Cytat:
|
2 Załącznik(ów)
w wersji gaznikowej jest klasyczny zwierny wlacznik wkrecony w chlodnice ( nie w glowice tylna) i to on uruchamia wiatrak. oem 37760MT2003 i nabite 100-ON. odzielny czujnik od wskaznika temperatury jest podlaczony jednym przewodem do wskaznika i nie ma wplywu na prace wentylatora. czujnik w wersji wtryskowej mierzymy pomiedzy dwoma kablami idacymi do ECU i pomiedzy kablem idacym do zegarow a masa. +12V dociera do niego z zegarow i masuje sie poprzez obudowe. obwod informujacy ECU o temperaturze plynu nie jest powiazany z zegarami. parametry pochodza z ksiazki Haynes dla wtryskowych XL125V i VT125C. reasumujac: gaznikowiec ma wlacznik w chlodnicy i pomiar w glowicy, a wtrysk tylko jeden wspolny wkrecony w glowice i nazywany ECT sensor sterujacy wiatrakiem i wskaznikiem za pomoca dwóch niezaleznych obwodow termooporowych. dlatego gazior nie potrzebuje przekaznika i wentylator zasilany jest z bezpiecznika FAN a wtryskowy juz przekaznik ma - steruje nim ECU.
p.s. w CRF1000 jest jeden czujnik 2pin wiec i jeden obwod idacy do ECU, ktory steruje i wiatrakiem i wskazaniami. tak sobie zolci wymyslili, zeby nie bylo nudno. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:05. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.