Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (https://africatwin.com.pl/index.php)
-   Wszystko dla Afryki (https://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=11)
-   -   upieprzona felga (https://africatwin.com.pl/showthread.php?t=47506)

radiolog 12.07.2025 15:14

upieprzona felga
 
Wkurzyło mnie ciągłe czyszczenie feelgi i nie tylko od scottoilera.
Przypadkowo wpadłem na takie rozwiązanie i zobaczymy.

https://www.snoto.de/wp-content/uplo...31-300x300.png

muszel72 12.07.2025 15:53

Mnie się podobuje. Prawie jak kiedyś w emzetce. Testuj.

consigliero 12.07.2025 16:25

Było trzymać się wału lub zmienić na pasek

ural2 13.07.2025 12:10

Gdzie takie cudo można dorwać?

chomik 13.07.2025 13:18

https://www.snoto.de/en/produkt/clea...ica-twin-1100/

tadzik 13.07.2025 14:21

Dobry pomysł, jeśli działa. Też bym brał. Ostatnio całego rogala miałem smarem uwalonego! Weźmiesz go na ramię i już smar na kurtce, weźmiesz do domu, żona się cieszy :)

WojtasA 13.07.2025 14:58

Dobrze to wygląda. Daj znać jak działa.

Mają też do innych motków i jeszcze takie fajne cuś: https://www.snoto.de/en/produkt/spray-funnel/

tadzik 13.07.2025 17:43

Coś podobnego do smarowania łańcucha widziałem na Ali

zegarmistrz 18.07.2025 11:37

Widziałem na facebooku na grupie chyba Afryki - jest ktoś z PL kto to produkuje/drukuje.

muszel72 18.07.2025 13:22

No tanio nie jest.

Jarczoq 18.07.2025 20:43

No chyba Polak-potrafi. Też bym chętnie nabył.

R2D2 18.07.2025 23:36

Cytat:

Napisał radiolog (Post 883589)
Wkurzyło mnie ciągłe czyszczenie feelgi i nie tylko od scottoilera.
Przypadkowo wpadłem na takie rozwiązanie i zobaczymy.

https://www.snoto.de/wp-content/uplo...31-300x300.png

Dzięki za info, też kupiłem i dziś przyszło, jutro montuję i będę
testował.
Mycie syfu po sprayach to koszmar.

Dzieju 19.07.2025 06:01

Dajcie znać jak funkcjonalność.
Jest to blisko łańcucha, znaczy wyłapie chlapanie ale kurz czy błoto się przylepi i będzie tam niezła pasta ścierna.
Wymycie czy wyskrobywanie będzie zabawą.
Pytanie dodatkowe o użyty rodzaj plastiku, prawdziwy elastyczny czy typowy twardy z przetworzonych butelek.
Rozwiązanie ciekawe, czekam na dane z eksploatacji.

Jarczoq 19.07.2025 21:01

Nie ma co gdybać. W dobie drukarek 3D trza ino zaprogramować i robić. Na pewno jest to praktyczne. Sam bym założył to ustrojstwo (tylko nie za takie ojro).

R2D2 19.07.2025 22:04

3 Załącznik(ów)
Zamontowane :D

Tworzywo jest lekko elastyczne.
Elementy są wykonane porządnie i jakość jest bardzo dobra.
Pojeżdżę potestuję i zobaczymy co to warte.


Załącznik 144361
Załącznik 144362
Załącznik 144363

Leszek7 22.07.2025 09:27

Wodzu produkuje podobne w przyzwoitej cenie https://www.facebook.com/groups/afri...4FX5mHTjkB%2F#

R2D2 22.07.2025 11:51

Nie mam Facebooka :D

Jarczoq 22.07.2025 18:53

Ja także.

consigliero 22.07.2025 19:28

1 Załącznik(ów)
Ja mam ale to grupa prywatna

jumper1 22.07.2025 20:11

Mam taki produkcji "Wodzu" z powyższej grupy na fb. Przejechane 5,5 kkm i super działa.
Jakieś małe kropelki na feldze są, ale na moje subiektywne oko zbiera 90%.

zimny 22.07.2025 22:14

Jak miałem VStromy i f800 to myślałem o tym SNoto- podobnie syf z łańcucha doprowadzał mnie do smutku. Wiem że ze dwie osoby z forum DL kupiły i były bardzo zadowolone z efektu. Wada pewna to cena, wiadomo.

Patent zacny - zdaje się bardziej na szosową jazdę niż na jakieś błoto party.

No i z tyłu efekt wizualny jakby był harlejowym pasem pędzony motur :D

muszel72 22.07.2025 23:13

Zatem fejsbukowcy pomóżcie kupić u tego Wodza

JaTomek 23.07.2025 07:09

Na PW napisałem Ci numer do niego. Płacisz blikiem na telefon i wysyłasz namiary na paczkomat.

muszel72 23.07.2025 07:59

Dziękuję

ural2 23.07.2025 11:31

Proszę o numer.

stilo 23.07.2025 16:04

Też poproszę o numer telefonu.

Wysłane z mojego Pixel 8a przy użyciu Tapatalka

husa521 23.07.2025 18:37

Za zgodą Wiktor Wodzu 792 910 159
proszę pisać na WhatsApp

Osłony do CRF 300L jeszcze nie ma ale będzie

LordCYCU 24.07.2025 07:52

Znalazłem taką ciekawą wersję tego rozwiązania ...

1000:
https://www.cartermoto.com/africa-tw...032726496.html

1100:
https://www.cartermoto.com/africa-tw...032726519.html

radiolog 24.07.2025 13:29

2 Załącznik(ów)
Zamontowane w 1 minute, clean dysk ma tez opcje metalową i wtedy montowany jest między wahacz a śrube. Wersja plastikowa jest prostsza do zamontowania, wykorzystuje korek rozporowy wpychany w otwór śruby ośki.
Wyglada tak:

MrWaski 26.07.2025 18:34

Bałbym się wieszać w tym miejscu takich wynalazków... Przy prędkościach autostradowych nie jest to zbyt rozsądne.

Nawiasem mówiąc, jestem przeciwnikiem olejarek. Olej w nich używany jest na tyle gęsty, że nie wnika tam gdzie powinien. Ot, pacia na zewnątrz - vide drugi film. Jak upacia łańcuch, to będzie się do niego przyczepiał kurz, a kurz to m.in. drobinki kwarcu. Macie zatem niezły papier ścierny... ;)

Od zawsze smaruję łańcuch co 500-1000 km i po każdym deszczu. Po nasmarowaniu i odczekaniu aż rozpuszczalniki odparują, wycieram bardzo starannie cały łańcuch do sucha. Cała czynność wymaga naprawdę niewiele czasu.
Felgi mam czyściutkie, a napęd wytrzymuje mi 20-40 tys. km, w zależności od tego jak ostro jeżdżę. Najczęściej podróżuję bardzo spokojnie, nie jeżdżę na kole i bardzo rzadko w piachu i błocie.

Zresztą, obejrzyjcie te dwa filmy ze zrozumieniem, wyciągnijcie wnioski, a potem róbcie jak chcecie.
https://youtu.be/bYnB7MliNmE
https://youtu.be/9PfyEVc0baI
:oldman:

Dzieju 27.07.2025 06:03

No widzisz, każdy ma swoje sposoby, ja tylko hipolem ( choć w sumie z 1500-2000 km na psikadłach testowych) felga się czasem ciutek przybrudzi jak przesadzę z ilością.
Na łańcuchu dobijam do 70tys km.
No i ciekawostka, ostatnie cztery smarowania zrobiłem imitując działanie olejarki czyli puszczałem strużkę kręcąc kołem i mam wrażenie że łańcuch jest mniej dokładnie nasmarowany niż gdy robię to pędzelkiem po ogniwkach z obu stron.
W trasie na szybko by się nie brudzić można i posprejować, trochę praktyczniejsze.
Ale w garażu hipol wygrywa.
No i litr wystarcza nawet na 200 smarowań co daje przebieg ok 60-80tyskm.
Ile wyjdzie koszt sprejów?

W temacie mocowania osłony, na ile ten kołek rozporowy jest pewny?
Szybki montaż ale czy faktycznie nie odfrunie i nie wybije komuś szyby w samochodzie lub w kasku?
Gdyby już to wolał bym mocowanie na ośkę.

fassi 27.07.2025 08:28

Jak jeszcze jeździłem na Afryce, to w ogóle nie sparowałem łańcucha. Jest głośniejszy, ale jeździk normalnie.

MrWaski 27.07.2025 17:26

Cytat:

Napisał Dzieju (Post 884484)
Ale w garażu hipol wygrywa

Hipol jest gęsty i nie wniknie pod rolkę tak łatwo. Spreje mają tę zaletę, że są rozcieńczone szybko parującymi rozpuszczalnikami, co ułatwia wnikanie tam gdzie trzeba, a po odparowaniu, smar gęstnieje i dłużej tam pozostanie.
Tak samo gęste są oleje w olejarkach... co nakapie na łańcuch, to zanim wniknie siła odśrodkowa wywali na felgę...

Ciekawe dlaczego nigdy nie instalowano olejarek fabrycznie?

Nie mówcie o ekologii, bo tzw. zieloni mają to gdzieś. Jakby nie, to już dawno zabroniliby olejarek. Ale po co, skoro cały ten zielony ład to biznes, a ten zakaz nie przysporzyłby im kasy.
Co innego CO2 - wszyscy płacimy zielonym w rachunkach za prąd! Żeby Ziemia nie spłonęła, a nam żyło się "lepiej"... :lol8:
:popcorn:

magneto 27.07.2025 17:37

Tak mi się pomyślało... Jak ktoś narzeka na kropelki na feldze, to niech zajrzy pod osłonę zębatki zdawczej...
Co do dostawania się smarowidła do sworzni i tulejek - to chyba tylko w łańcuchach bez O/X/Z-ringów, albo z roz*ebanymi (np. od nieodpowiednich smarowideł). Do przemyślenia...

MrWaski 27.07.2025 17:56

1 Załącznik(ów)
Cytat:

Napisał magneto (Post 884509)
Co do dostawania się smarowidła do sworzni i tulejek - to chyba tylko w łańcuchach bez O/X/Z-ringów, albo z roz*ebanymi (np. od nieodpowiednich smarowideł). Do przemyślenia...

Oringi zabezpieczają smar w sworzniach. Między tulejką a rolką już nie! Chyba nieuważnie oglądnąłeś filmiki które wrzuciłem.
Zobacz ten fragment: https://youtu.be/9PfyEVc0baI?t=33

Dzieju 28.07.2025 06:24

Wszystko pięknie jak jest nowe , oringi/xringi trzymają smar , ale nowe stosunkowo szybko zmienia się na używane a potem na stare.
Wtedy nie ma już tam za wiele ani smaru ani szczelności.
Smarowanie wtedy ma bardziej na celu zwilżenie oringów by się nie przegrzewały ocierając na sucho i cała tajemna wiedza.
Sprej jest rzadki i wnika , to fakt ale też mało co go tam zostaje po odparowaniu.
Hipolem nasączam w garażu wcieram w rolki oringi i tak sobie "wsiąka" do następnej jazdy , spokojnie sobie wniknie.Potem wycieram po bokach nadmiar i zostaje tylko to co ma zostać.
Felga i boczek od dołu generalnie czyste czasem jakieś parę kropek.
Inna sprawa paćkanie na szybko w trasie bez czekania bo trzeba jechać , wtedy i spreje nie zdążą.
Także moja filozofia to praktyka i testy drogowe plus 70tyskm i od ok 30 tyskm się dalej nie rozciąga ( poprzedni łańcuch tylko psikałem , fakt słabszej jakości był ale wytrzymał tylko 20tyskm) , filmiki mnie mało ruszają bo zawsze będą w jakimś zamyśle kręcącego. Czyli można pokazać że hipol jest be a sprej cudowny a można tak nakręcić że będzie odwrotnie.
Ja nakręciłem swoje kilometry i mój "filmik" na moim łańcuchu mi działa :)
Każdy robi jak uważa.
Taki przykład , kolega wiadrem leciał w Kotlinę Kłodzką , no cisnęli trochę, odległość taka że bez smarowania powinien właściwie dać radę.
Był zwolennikiem psikania no i okazało się że po powrocie łańcuch do śmieci bo oringi się stopiły od tarcia i temperatury. Przypadek , zależność czy prawidłowość? Nie wiem.
Ot taka ciekawostka, wnioski każdy swoje wyciąga.

MrWaski 28.07.2025 23:02

1 Załącznik(ów)
Koledze w nowiutkim DL1000 po pół roku wyleciało 90% oringów. Co się okazało - czyścił łańcuch naftą i "specjalną" szczotką do łańcuchów. Nafta wiadomo, nie wolno, vide instrukcja - bardzo penetruje i rozpuszcza zamknięty oringami smar, szczotka nawet nie druciana jest zbyt sztywna i ostra (mam taką ale nie używam do oringów).
Raz na jakiś czas sprawdzam moje oringi czy siedzą na miejscu. Po 20 kkm nadal są wszystkie.
Poza tym, nie chcę nic sugerować, ale do jazdy terenowej w błocie i piachu, oringi się nie nadają. W normalnej eksploatacji mają wytrzymać do końca żywota łańcucha.
:popcorn:
Cytat:

Napisał Dzieju (Post 884529)
Hipolem nasączam w garażu wcieram w rolki oringi i tak sobie "wsiąka" do następnej jazdy , spokojnie sobie wniknie.Potem wycieram po bokach nadmiar i zostaje tylko to co ma zostać.

Całkiem nieźle. Ma to szansę powodzenia. Jednak wolę się szrpnąć na jakiś S100.
Cytat:

Napisał Dzieju (Post 884529)
Inna sprawa paćkanie na szybko w trasie bez czekania bo trzeba jechać , wtedy i spreje nie zdążą.

W trasie paćkam sprayem po jeździe, wieczorem. Do rana rozpuszczalnik odparuje. Ba, już po godzinie widać, że popsikana powierzchnia jest sucha (nie tłusta - tam dodają jakiś teflon czy cuś takiego).

.
.

Dzieju 29.07.2025 11:49

Szczotka druciana mnie rozbawiła w tej instrukcji, dla kogo to piszą, mocno zastanawiające :D
Ja tam miękkim pędzelkiem nakładam z uczuciem jak dziewczyny cienie do powiek :)
Zakazują nafty bo niby wnika i rozpuszcza a rzadki psikacz co ma wniknąć to w końcu wnika czy nie;)
No dobra to jeszcze jedno, powiedzmy że po jakimś przebiegu rolki są już luźnawe tak jak i oringi już średnio szczelne liczysz że tam jest choć kropla smaru?
Raczej tylko wspomnienie i tak naprawdę smaruje tylko to co się na łańcuch nałoży.
Dlatego w pewnym momencie czy ropa czy naftą nic nie wypłucze a umyje i wypłucze brud spod rolek który zastąpił pierwotny smar.
Można by tak długo argumentować sposoby.
Ale wiesz co ty nadal psikaj a ja będę naftował i hipolował i każdy będzie zadowolony :)

Emek 29.07.2025 11:55

Komuś jeszcze udało się na łańcuchu zrobić 70 kkm? Tak pytam z ciekawości.

Dzieju 29.07.2025 12:04

Tak, ale nicka zapomniałem.

Dlugi_TA 29.07.2025 14:31

Poprzedni napęd wymieniłem przy 65 500km, wyglądał na ori ale pewności nie mam.
Teraźniejszy ma 59 525km...

Melon 29.07.2025 15:16

Ja tam się nie znam ale hipolem myłem łańcuch jak i smarowałem. Można zrobić test , spróbuj usmarowane ręce umyć hipolem .

Artek 29.07.2025 18:58

Olej transformatorowy (nawet zużyty)też bardzo dobrze "myje" ręce.
Oczywiście nie polecam tego robić, ale stwierdzam fakt.

magneto 29.07.2025 20:14

Cytat:

Napisał Artek (Post 884610)
Olej transformatorowy (nawet zużyty)też bardzo dobrze "myje" ręce.
Oczywiście nie polecam tego robić, ale stwierdzam fakt.

Zdecydowanie NIE POLECAM - sporo z nich zawiera PCB (nie mylić z płytką drukowaną :) ) - bardzo szkodliwą substancję ( bodaj to są polichlorowane bifenyle ) - już sama nazwa powinna odstraszać :eek:
Wikipedia PCB...

radiolog 29.07.2025 21:14

Cytat:

Napisał radiolog (Post 884293)
Zamontowane w 1 minute, clean dysk ma tez opcje metalową i wtedy montowany jest między wahacz a śrube. Wersja plastikowa jest prostsza do zamontowania, wykorzystuje korek rozporowy wpychany w otwór śruby ośki.
Wyglada tak:

Jednak mocowanie ma podstawową wadę, ten kołek rozporowy bardzo szybko się luzuje i cały ring zaczyna latać

Dredd 29.07.2025 21:19

Do dyskusji nad środkami do smarowania łańcucha dodam następujący argument: producenci łańcuchów (D.I.D. i Regina) zalecają do smarowania olej przekładniowy, bodajże 80W90.

I teraz kolejna ciekawostka (tym razem z instrukcji obsługi Tenere 700):
1. Oczyścić łańcuch napędowy naftą przy pomocy małej miękkiej szczotki.

:D:D:D

Jarczoq 29.07.2025 21:22

Tomożeja,choćniewiem,tosięwypowiem - z dzienniczka ucznia : olej (przekładniowy i czym cięższy, tym lepszy) nie dość, że dyfunduje tam, gdzie trza, to utrzymuje łańcuch w czystości. Fela zawsze przy tym "oberwie", ale to nie rower na deptaku. Mało tego - komora trybu zdawczego też czysta w porównaniu do zabłoconej od smaru, a miałem już takie co trza było się namęczyć, żeby nie wymyć, tylko wyskrobać to gówno. Co do mycia : nafta nadaje się jak najbardziej(w przeciwieństwie do beny czy ropy), tyle, że ja kończę sprężonym powietrzem. W przypadku olejenia - czyszczenie niepotrzebne. W FJ (w AT jeszcze nie zrobiłem takiego przebiegu) napęd zmieniałem po ponad 50 kkm po zapierdalaniu i jazdach w deszczu - tylko na oleju - żadnych smarów.

MrWaski 31.07.2025 06:57

:
Cytat:

Napisał Dzieju (Post 884600)
Zakazują nafty bo niby wnika i rozpuszcza a rzadki psikacz co ma wniknąć to w końcu wnika czy nie;)

Gęstość, lepkość i penetracja to trzy różne właściwości cieczy.
Spray do łańcuchów oringowych (sic) ma odpowiednie parametry każdej z nich. Do mycia łańcuchów oringowych też są odpowiednie preparaty.
Pozostanę przy swoim wyborze.
:Thumbs_Up:
Nie zamierzam się doktoryzować w kolejnej dziedzinie, bo z pomocą forum dojdę do wniosku, że łańcuch można smarować smalcem, a do silnika lać olej rzepakowy... na pohybel płaskoziemcom... :D

radiolog 31.07.2025 14:36

2 Załącznik(ów)
Niemiec, ma za dużą tolerancję na matrycy, bo taki efekt. Pomogly takie gumowe odbojniki.

Dzieju 01.08.2025 05:06

Cytat:

Napisał MrWaski (Post 884672)
:
Gęstość, lepkość i penetracja to trzy różne właściwości cieczy.
Spray do łańcuchów oringowych (sic) ma odpowiednie parametry każdej z nich. Do mycia łańcuchów oringowych też są odpowiednie preparaty.
Pozostanę przy swoim wyborze.
:Thumbs_Up:
Nie zamierzam się doktoryzować w kolejnej dziedzinie, bo z pomocą forum dojdę do wniosku, że łańcuch można smarować smalcem, a do silnika lać olej rzepakowy... na pohybel płaskoziemcom... :D

Widzę że marketing ma silny wpływ :)
Smaruj czym chcesz i o to chodzi że każdy dba po swojemu.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:57.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.