![]() |
Huberth szuka Moto w Szwecji.
Hej. Interesuje mnie pewna tenera i chciałem dopytać o kilka rzeczy na xtzclub, ale niestety mają zamkniętą rejestrację. Sprawa jest pilna bo te modele szybko u mnie znikają z ogłoszeń. Czy ktoś z Was zna się na tenerach bądź też zna kogoś z xtzclub, kto mógłby mi pomóc zerkając na kilka fotek?
|
Odezwij się do MarcinBB. On zna człowieka który na tych motocyklach zjadł zęby i chyba jest na xtzclub - może podrzuci Ci namiar.
|
Dzięki, tak zrobię!
|
Pytaj tutaj, jest spora szansa, że na xtzclub dowiesz się: kup ktm'a... ;)
|
Czemu nie, wrzucam więc kilka zdjęć.
https://photos.app.goo.gl/3PC83ELEGNketgLh6 Chodzi mi głównie o to czy nic na zdjęciach nie wskazuje na nadmierne zużycie bądź odstępstwo od oryginału. Sprzedający mówi, że tenera jest po serwisie silnika, regulacje, oleje. Wymieniony regulator napiecia. Nowe opony haidenau k60 scout. |
Pierwsze prócz tego co na oko widać - pęknięcia ramy przy podciągach w okolicy obrotu wahacza - wiele teres to ma. Miała i moja.
Można naprawić ale po co się trapić. Ta tutaj to takie maksymalnie 8/10 ale gowno na tych zdjęciach widać. Prócz tego ze dwie różne przednie opony. Silnikowo - pierwsza proba odpalenia na zimno BEZ ssania. Jeśli zapali to gaźniki do roboty generalnej - zestaw naprawczy uszczelek, dysz, iglic. Potem synchro. Zawory na płytkach. Jeśli nie zrobisz gaźników sam to obecnie mysle ze lekko 1500 licz z częściami. Do tego tenera jest maloodporna na kowali. Trafić na niezameczona sztukę to będzie trudna sztuka :) No i pamiętaj ze Penera to taki jednoosobowy motocykl tak naprawdę. Miejsca na pasażera nie ma. Poza tym jak dla mnie moto o wiele fajniejsze od Afryki. Z charakterem, lepszym brzmieniem i koniami których Afryce Honda nie dała. Po latach ładne XTZ750 zaczęły w końcu iść w cenę choć dalej są wyraźnie tańsze od XRV. |
Rozumiem dzięki za rady.
Możesz doprecyzować odnośnie tych pęknięć? Widzisz je na zdjęciach czy na to powinienem zwrócić uwagę? Odnośnie odpalania na zimnym BEZ ssania - rozumiem, że bez ssania nie powinna odpalić na zimnym tak? |
Na tych zdjęciach NIC nie widać. Na pewno nie widać takich szczegółów.
Zwrócić uwagę. Ma nie odpalić. Zapomniałem dodać - wypadająca dwójka. Na to również trzeba zwrócić uwagę. |
Dwie różne opony, bo też zdjęcia robione o innych porach roku. Jutro zapytam gościa jak jest z odpalaniem.
Jeżeli miałby zrobić dokładniejsze zdjęcia to jakich dokładnie elementów? Rozumiem, że tylnego wahacza, ale nie do końca wiem gdzie jest miejsce obrotu wahacza. |
Stary - z tego co pytasz: weź ze sobą na oględziny kogoś kto ma jakieś pojęcie.
Poki nie stoisz mocniej na ziemi nie jedz sam. |
Luz matjas, niepotrzebna frustracja. Wybacz, że ośmieliłem się pytać. Mimo wszystko dziękuję za pomoc.
|
Jakie miasto? Bo może da radę zaprowadzić ją do kogoś obcykanego i byłoby prościej?
|
Cytat:
|
Cytat:
Cytat:
|
Nie mam nic do dodania w tym temacie ale wątek uważam za rozwojowy :)
|
Hej Huberth, pewnie, że jedź i sobie ją zobacz, zabierz też do serwisu jak masz możliwość. Jak Ci w sercu zagra, to ją bierz, a resztę olej... "Stary grat", będzie miał swoje wady i rzeczy do zrobienia. Gdybym motocykle kupował rozumem, to połowy z tych, które miałem, nigdy nie miał bym w garażu.
Jak nie teraz, to kiedy? Za 10 lat kupisz w lepszym stanie o 10 lat starszą Terese? :dizzy: Powodzenia :Thumbs_Up: |
Nie mieszaj chłopakowi z silnikiem od TDM.
Oryginalny silnik ma mnóstwo zalet i to on stanowi w dużej mierze o charakterze ST. Z TDM łączy go na pewno skomplikowanie serwisowe plus nie za fajne zasilanie w paliwo i paliwozernosc. Nie chce tu prowadzić dyskusji który silnik lepszy. Dla Ciebie pewnie TDM. Ostatecznie jak moto tanie i w teren to brać i robić. Każdy taki motocykl będzie wymagał zachodu i pieniędzy |
huberth - nie bierz do siebie czasem "szorstkiego" odzewu :o chłopaki starają się pomóc i podpowiedzieć - na mało którym forum jest taki odzew. I tak merytoryczny.
Ja na ST nie znam się kompletnie, poza tym że darzę ją respektem jako konkurentkę niegdysiejszą Afryczki. |
Cytat:
|
Ze zdjęć wygląda OK. Na plus fabryczne malowanie. Do sprawdzenia rama bo lubiły niestety często peknąć w okolicach mocowania silnika przy podnóżkach.
|
Cytat:
Cytat:
Cytat:
|
Ze zdjęć nie ma w tym motocyklu nic co by mnie skłoniło do jechania na oględziny więcej niż 50km ;) no może poza wydechem :D
|
to sporo ale o lokalnych cenach w SE nie wiem nic - pytanie ile kosztuje w miarę trzymające się kupy RD04 :D
jak pisałem z tych podesłanych zdjęć nie można nic wyczytać /już pisałem że na oko max 8/10 więc jak dla mnie bez rewelacji/ ale masz już bazę do dalszego zastanawiania się. 1. rama; 2. odpalanie; 3. wypadająca dwójka; 4. dopiero teraz ogólny stan. tu masz trochę info do poczytania wraz z obrazkami: https://www.advrider.com/f/threads/t...e.1488/page-66 https://www.advrider.com/f/threads/y...tenere.119985/ nad tym poniżej zarejestruj się, przysiądź sobie i poczytaj ze dwa wieczory i będziesz mądrzejszy niż ja czy ktokolwiek tutaj - na pewno tam znajdziesz więcej niż tutaj napisano w dobrej wierze. http://www.xtz750.com/ Powtórzę to co już napisałem wcześniej - na pewno ST jest jednym z niewielu motocykli które miałem i chciałbym mieć ponownie /a mówię o około 30szt sprzętów/. Fakt trochę paliła za dużo jak na dzisiejsze czasy i jeżdżenie gdzieś dalej ale była najlepiej jeżdżącym po piasku motocyklem jaki kiedykolwiek miałem, wygodna, wystarczająco szybka i z motadem pięknie brzmiała. Zupełnie nie rozumiem jak można włożyć do ST tą nibyfałkę :D z TDM. Powodzenia w zakupie ale nad tą się zastanów dobrze :D |
Tak zrobię, dzięki za wszystkie uwagi! Ja nadal nie odrzucam możliwości kupna RD04 czy RD07, po prostu pojawiła się taka tenera i chciałem o nią dopytać. Cieszę się, że dostałem tyle cennych odpowiedzi i rad. Musze trochę bardziej z dystansem podchodzić do kupna, bo ewidentnie zbyt szybko się napalam jak moto podoba mi się wizualnie.
Jeszcze raz dzięki za wszystkie rady! :) |
TO JA CIPORADZĘ :D
Jeśli nie jesteś napalony koniecznie na ST to poszukaj jednak w miarę rześkiej RD04 w tych pieniądzach. Pompa, wałek, regulator czy jakoś tak to szło i jeździsz. Po prostu ciężej skrzywdzić Afrykę przez tyle lat braku dobrego serwisowania. Daj znać jak poszło! No i mam nadzieję, że mimo 'szorstkiego przyjęcia' :D i nawet gdybyś kupił jakiś niekoszerny motocykl, zostaniesz z nami na dłużej! Potrzebujemy północnej dywersyfikacji! :D |
Rozumiem. Tak też zrobię!
Nie chcę za bardzo spamować na forum, ale czy mogę np. zmienić temat tego posta na 'kupno moto huberth' i wrzucić co jakiś czas co tam się pojawia na szwedzkim A la olx? Nie znam po prostu nikogo w Szwecji, kto może mi doradzić przy zakupie Afryki/Tenery. Znajomi jeżdżą samymi plastikami, nie znają się zbytnio na starszych adv. Pewnie, że zostanę. Może nawet dodam avatar! :D |
nie chodziło o avatar - tylko skąd jesteś. uzupełnienie profilu pomaga się zorientować.
moze Admin zmieni Ci tytuł o ile sam nie możesz tego zrobić. |
Czy mówimy o motocyklu, który ma napęd z wału korbowego na SB łańcuchem?
Do wyjęcia aku potrzeba pół dnia? Czy coś pomyliłem?;) Nie podoba mi się przepalona końcówka tłumika i niekompletny niefabryczny ogon? motocykla. Może pastwił się nad nim "katownik" lubiący jazdę na jednym kole i wielbiciel światełek do nieba nocną porą? Ja powtarzam ja za tą cenę obejrzał bym każdy cm. kwadratowy tego motocykla pod lupą:D |
Huberth szuka Moto w Szwecji.
Mnie stara Teresa się zawsze podobała. Szukam na luźno dalej ale tylko oryginału, najlepiej w takim właśnie malowaniu. Stąd też wiem, że będę szukał w nieskończoność.
Jak dla mnie to moto to level, jak nie dwa, wyżej niż XRV i dlatego też 14k to nie jest jakiś wielki koszt (jeśli stan jest zajebisty). Subiektywnie stara Afryka za więcej niż 12-13k waluty to dla mnie nieporozumienie, a patrząc na ogłoszenia to i po 20k potrafią sobie ludzie życzyć. Fantazja ponieść potrafi każdego. Także kupującego. I niech tak będzie - kupujmy te stare żelazka sercem póki jeszcze są, póki nie trzeba do gniazdka podpinać. Powodzenia Hubert. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Ja tak z ciekawości.
Co to za gmol jest? Gdzie on jest zamocowany na wysokości zbiornika paliwa i w sumie silnika? Mnie on wygląda ze lewituje se. Mam ja dobre oczy? |
Ile ma kosztować ta tenera ze zdjęć??
Bo na nasze warunki to nie jest warta więcej jak 10 tyś. zł, i to pod warunkiem, że mechanicznie jest ok. Jarek Rzepka w Rzeszowie na pewno może coś polecić, tylko trzeba by to zawieźć do Szwecji. Albo zrobić sobie wycieczkę na kołach. Chyba, że w grę wchodzą jakieś tematy cła opłat, jak się moto z Polski chce zarejestrować w Szwecji?? Jak to jest Hubert? |
Miałem dwie ST w życiu. Super motocykl. Wspomniana rama wymaga kontroli (u mnie w żadnej nie była uszkodzona). Gaźniki to zło. Można podobno zastąpić od Ducati. Gumy do airboxa też potrafią być sparciałe.
Ja bym 14 za to nie dał, ale nie wiem, jak się to ma do cen w Szwecji. Włożę kij w mrowisko, ale za RD04 czy 07 też bym tyle nie dał. Rozumiem, jeśli ktoś jest miłośnikiem modelu i musi, bo zdechnie ;) Jakbym miał szukać budżetowo to np nowszego Suzuki v-strom. Naprawdę nie ma się co łudzić, że stare ST lub RD04 będzie nadawało się do bezpieczniej jazdy bez naprawdę dużego pakietu startowego. -- pozdrawiam Radek BigBoy |
|
Cytat:
Z drugiej strony może nie ma co przesadzać, ale albo: - jesteś majsterkowiczem, masz narzędzia i czas (względnie kasę, kaprys i znasz dobry warsztat) albo - szukaj młodszego moto. Stara AT to super motocykl..porównywanie ST do niego to wg mnie nieporozumienie na tylu polach, że;) ..jednak jedno i drugie to są już zabytki. Najmłodsze "stare " afry mają > 20 lat, a takie rzeczy też mają wpływ na radość z jazdy i używania, szczególnie na dystansach dłuższych. |
Cytat:
|
zimno ciągle. jak się ściąga plastiki jak jest zimno to potrafią pęcnąć :D :D :D
|
A może po prostu napierdzielają miast cackać w garażu?
|
Ja bym nie chciał takiego połamańca (chyba że tania). Niestety dostać owiewki do czwórki coraz trudniej, a w kolorze to już w ogóle :(
35 000kr to około 15000pln, hmmm to chyba już da się b. ładną czwórkę kupić w PL |
Wskaż mi proszę ładną czwórkę, jutro jadę po nią. Obejrzałem w ostatnich dwóch latach ze dwadzieścia czwórek i nie kupiłem żadnej. Szukałem w oryginale, nie zgnitą i nie kombinowaną, czy zalaną doktorem. Byłem oglądać też takie co miały piątkę i nawet szóstkę euri na przodzie ceny i były kombinowane. Zgadnij ile trzeba położyć żeby zabrać oryginalną ładną trójkę z 88 ?
|
Cytat:
Cytat:
Filtry na blockecie mam ustawione, teraz czekam aż śniegi stopnieją i może wtedy ludzie z północy powystawiają co tam im zalega w garażach. Liczę na to :D |
Cytat:
W sumie to swoją kupiłem 10lat temu to nie wiem jak jest teraz , ale wydaje mi się , że jak się dobrze poszuka to się znajdzie... Aczkolwiek na pewno nie taką z przebiegiem 30kkm :D Na olx jest kilka sztuk, na pewno chociaż jedna jest warta kupna https://www.olx.pl/motoryzacja/motoc...ear:to%5D=1993 |
Hubert jaki masz budżet na ten motocykl? Policz koszty transportu do Szwecji i rejestracji tam i podaj mi kwotę, jaką możesz przeznaczyć na zakup moto w PL. Zapytam Jarka czy na naszym rynku może polecić- on zna większość ST w tym kraju:)
|
Która to warta uwagi ?
|
Cytat:
|
Pojawila sie super tenera. Bardzo blisko mam do niej, jade w piatek obejrzec. Z tego co widze to brakuje plastikow na ogonie. Ale cena niska ok 8 tys zl.
https://www.blocket.se/annons/vaster..._750/108298963 Cytat:
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:13. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.