![]() |
Wady, zalety jazdy motocyklem z jednym kufrem/sakwą.
Na wyjeździe nie chce mi się oprócz centralnego kufra brać torby na siedzenie, za to jedna torba boczna mocowana do stelaża by mi pasowała i teraz gupie pytanie obciążenie tylko jednej strony, przykładowo lewej ( tak do 15 kg) wpływa jakoś na stabilność i manewrowość?
We włoszech robią to nagminnie, a taki jden tylko kufer boczny to o wiele ciaśniejsze filtrowanie korków i łatwiejsze parkowanie. Raczej liczę na praktyczne(używających) odpowiedzi, niż wywody teoretyczne |
można się przyzwyczaić po chwili ale zawsze w tą stronę moto będzie skręcało chętniej. ćwiczyłem jedną sakwę na XT600 i becie ALP - myślę, że było to 5-8kg. podczas jazdy na wprost po prostu zakładasz poprawkę i po chwili tego nie czuć.
15kg to niemal worek cementu - trochę tej wagi to będzie jeśli faktycznie chcesz tyle uwiesić. swoją drogą zawsze mnie dziwiły limity wagi podane wewnątrz kufrów typu MAX5kg :/ ale podane 15kg to jednak jest trochę w asymetrii. |
Mam znajomego który jeździł czasem z jednym kufrem. Nie narzekał ale jak doładowany to mówił że nieco czuć było. Więc dać się da...
Ja osobiście zawsze preferuje rolkę Crosso na miejscu pasażera. |
Cytat:
Zależy jaki worek, bo mnie worek cementu kojarzy się z 50 kg, fakt 15 kg to dużo, przesadziłem |
Cytat:
Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka |
50 kg to było dawno temu :) wtedy to ludzie chodzili do radiologow jak nie wiem :)
Teraz o ile mi wiadomo worek zniewiesciał i ma 20kg :) |
Też jeżdżę od wielu lat tylko z jednym kufrem, tym od strony przeciwnej do wydechu. W jeździe nie czuć, zwłaszcza z pasażerem, którego nogi osłaniają kufer od naporu wiatru. Ciężar czuć przy manewrach po dziurach jadąc wolno i podnosząc motor z bocznej podstawki, bo u mnie to akurat ta sama strona. Powody takiej jazdy są dwa: większa mobilność np. między samochodami a i po latach nie ma już co pakować w duży kufer.
|
Przejeździłem kilkadziesiąt tysiaków viadrem z prawym kufrem, kwestia przyzwyczajenia moim zdaniem. Jak jedziesz dwie paki po autostradzie to wówczas czuć, szczególnie jak pizga wichrem, przy niższych prędkościach bez czynników ubocznych.
|
Jeździłem z 1 jednym po stronie wydechu (prawa). Było mi tak lepiej nie mieć kufra od strony włażenia na motór czyli od lewej. Nie odczuwałem jakiś większych problemów podczas jazdy.
https://i.ibb.co/N3BFLYD/222.pnghttps://i.ibb.co/M6bh7rj/22222.png |
Dziękuję adminowi za zmianę tytułu tematu, ale naprawdę wydawało mi się ,że to gupie pytanie było :)
Na wiosnę zaczynam testy :) |
Hehe zacząłem niedawno myśleć o tym samym :D
Na co dzień jeżdżę afrą z centralką alu48l, na długie wyjazdy mam alu boczne (givi/kappa). Podobnie nie lubię toreb na siedzeniu pasażera, zawsze jakoś w nie kopię przerzucając kulasa. Na wyjazd na 1-2 noce, przy sprzyjających warunkach pogodowych ta centralka mi wystarcza (nocując w pensjonatach - nie pod namiotem). Ale jadąc już na 3-4 noce przydałaby się jakaś boczna torba na lewą stronę, żeby nie ciągnąć alu, a mieć miejsce na drugą kurtkę itp.. Ponieważ jestem coraz bliżej kupienia rebelki zaczynam szukać jakiejś niedużej torby/sakwy, 10-15l, materiałowej w ciemnym kolorze za kilka stówek (coś jak givi crm106, sw-motech sysbag 10l). Mocowanie na paski bo już mam stelaże cam w afrze a w rebelce nie będę żadnego żelastwa montował. Nie musi być wodoszczelna bo mam jakieś wewnętrzne torby które to załatwią. |
Co tu testować.. jeździć i tyle.
U mnie jest doświadczenie takie, że po przejechaniu kilku tys km z jednym kufrem... kufer wyplowiał i się podniszczyl. |
Cytat:
Po testach proszę o własną opinię. Może być w formie kliszy przedstawiającej ew. skoliozę:haha2: |
Wady, zalety jazdy motocyklem z jednym kufrem/sakwą.
Dzisiaj właśnie był pierwszy dzień testów, załadowałem na maxa butami i garderobą i wyszło coś 9 kg.
Załadowałem i ruszam. Myślałem , że będzie ciężej podnieść z bocznej stopki, nie było. No to jedziemy, motocykl reaguje jak bez torby, zarówno Jak jedzie szybko, jak i powoli. Miałem wrażenie ze nawet równoważy tłumik. Manewry parkingowe też bez walenia się na stronę torby. Początkowo myślałem że ściąga w jedną stronę, ale to był efekt wiatru i marnej drogi wiejskiej. Do 130 km/h nie ma żadnej shimie, jeszcze tylko zostaje test autostradowy, ale raczej do 170 nie spodziewam się żadnych efektów Nie ma strachu wjeżdżać między auta. Spokojnie zestaw obsłuży wyjazd majowy. https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...4e9abe1077.jpg https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...b90c5c7ccd.jpg |
Super. Co to za torba boczna?
|
|
Dzieki
|
ja też testowałem takie zestawienie i różnicy nie widziałem , tylko głupio wygląda ;)
|
Po co jeździć z jedną torbą z boku? Nie lepiej zamocować ją na bagażnik centralny i yolo?
Zamiast dziwnego połączenia kufer + jedna torba, po prostu dwie torby? |
Cytat:
Cytat:
|
Cytat:
|
Cytat:
Z dwiema torbami ciężko filtrować korki w dużych miastach, np przejazd przez Wiedeń porażka , we Włoszech tez trzeba się gotować , a ja tego nie znoszę i lubię wszędzie na żylety, z jedna torbą jest wygodniej to robić , bo lewa torba sprawia, ze moto jesteś szersze tylko o 6 cm w porównaniu ze stroną gdzie jest tłumik . Torba na siedzeniu to problem kiedy dupa ścierpnie |
Ja np dziś jeździłem z jedną sakwą ... bo wiozłem kask córki.
Po akcji zdemontowałem sakwę. |
W tym tygodniu odbierałem towar z hurtowni instalacyjnej - kufer centralny + lewa sakwa RM. Nie zauważyłem różnicy w prowadzeniu, ani innych niedogodności.
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:01. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.