Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (https://africatwin.com.pl/index.php)
-   Układ elektryczny i zapłonowy (https://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=10)
-   -   brak ladowania (https://africatwin.com.pl/showthread.php?t=379)

TOFAKT 14.04.2008 21:47

brak ladowania
 
..padlo mi ladowanie panowie..ktos zna jakiegos dobrego elektryka? :mur:

R2D2 14.04.2008 22:04

Cytat:

Napisał TOFAKT (Post 3847)
..padlo mi ladowanie panowie..ktos zna jakiegos dobrego elektryka? :mur:


Ale co padlo w tym ladowaniu ? poprostu nie laduje , jakie napiecie jest na aku podczas pracy silnika
sprawdz kostki polaczeniowe miedzy alternatorem a regulatorem , jezeli jest ok ( nic nie jest stopione , zasniedziale ,zgnite ) to sprawdz napiecia miedzy fazami ( miedzy kazdym z 3 przewodow z silnika z odlaczonym regulatorem ) powinno byc 12~20V napiecia zmiennego na wolnych obrotach , jezeli jest i ladowania nie ma czeka cie wymiana regulatora napiecia.
Sprawdz jeszcze akumulator.

TOFAKT 14.04.2008 22:15

nie znam sie kompletnie (jeszcze) ..podjechalem do elektryka (samochodowego) zeby sprawdzil czy aku. czy cos wiecej no i pan po podlaczeniu zajebistej aparatury stwierdzil ze nia ma ladowania..ale on tego nie zrobi bo nie umi...

No ale postaram sie pouczyc i sprawdzic co szanowny kolega sugerowal....lansowalem sie przed biurowcem w ktorym pracuje latajac po parkingu odpalajac na pych :haha2:zostawilem tam pluca i kawalek dumy hehe

SOLO 21.05.2009 12:46

ładowanie
 
hej, wyjaśniło sie z tym ładowaniem? u mnie za mało ładuje a jak włącze swiatła mijania to rozładuje akumulator, bez swiateł ładowanie jest w granicach 12,5-13V, może ktoś cos doradzić. Moze jest jakiś elektryk w okolicy Oleśnicy?
Łukasz

zbuju 14.10.2009 23:53

u mnie podobnie:
brak ładowania: akumulator nowy bo tamten się wysypał podczas jazdy przerywała afryka i zdechła. na nowym i naładowanym akku to samo po 100km jazdy.

sprawdzone i nie ma ładowania: na jałowych obrotach jest 12V jak włączam światła to spada do 11V. przy dodaniu gazu podnosi się ale tylko na 12.6V i dupa....

co padło? regler czy alternator?

poradzcie plis...

Zbuju

TOFAKT 15.10.2009 16:42

wtedy akurat u mnie byl regulator ..wymiana i smiga bez problemu.

zbuju 15.10.2009 18:01

dziś sprawdzone te 3 żółte kable - dają po 8V rożnicy międzyfazowego a do masy to mniej i to różnie...

a co podobno najistotniejsze, jest przebicie między obudową regulatora a masą...

Gradient 03.12.2009 16:35

No i dupa. Wcześniej tylko czytałem ten wątek, a teraz temat dotyczy też mojej afryczki.Wczoraj padło mi ładowanie w trakcie jazdy na środku skrzyżowania i nie powiem żebym nie miał problemu z powrotem do domu. Z auta odpalałem i na 3 razy próbowałem przejechać 8km.Ostatnie 200m już tylko pchałem.Ostatecznie 10min. podróż zamieniła się w 2h agonię.Królowa chciała już chyba odpocząć. Narazie wyjąłem aku i wstawiłem w ciepłe miejsce do doładowania, choć nie wiem czy jeszcze będzie zdatne. Z drugiej strony moto odpaliło, nagrzało się i po przejechaniu ok.4km dopiero się wyłączyło, więc nie powinna to być wina aku, prawda? Regulator zapasowy mam, więc mogę wymienić, lecz czy to jest po prostu standardem, że to regler pada czy komuś się zdażyło,żeby alternator jebł ?? Zimno w sumie i spore różnice temperatur, więc fucktycznie elektryka może siadać. Czy ktoś mial w ogóle jakieś problemy w Africe z alternatorem??

Vooytas 03.12.2009 17:10

Jak śpiewała Rodowicz "ale to już było...."

Już od dawna wiadomo jest ze 90% uszkodzeń reglera jest z winy zaniedbania łączek/wtyczek (mnie też to dotkneło jeszcze w transalpie).
Zwałaszcza tej z trzema żółtymi przewodami (fazy z alternatora).
Sprawdz stan elektrolitu w aku, podładuj zainstaluj.
Możesz sprawdzić czy na wszystkich 3 przewodach biegnących z alternatora (po rozłączeniu od reglera) masz napięcie takie jak tu już na forum było podawane, nie chce wprowadzić w błąd ale przy wyższych obrotach między żółtym kablem a masą ma być w okolicach 80V. Pomierz każdy żółty z masą.

Na forum również był poruszany temat śmigania z włączonymi światłami poto aby regler odciążyć (regler nadmiar prądu gubi poprzez puszczanie na "masę" (dlatego się grzeje).

Nie jestem elektrykiem więc proponuje poczytać, było naprawde wiele postów o tej tematyce.
Powodzenia życze!

Gradient 05.12.2009 19:58

1 Załącznik(ów)
Długo nie trzeba było sprawdzać.Tak wyglądała wtyka od reglera. Cud,że nic się nie popaliło innego. Ciężko było w ogóle wtyczkę rozłączyć. Końcówka odchodząca od Africi jest w jeszcze gorszym stanie.Wie ktoś, czy końcówkę bez problemu dostanę w Larssonie, co by zamienić (chodzi oczywiście o tę wychodzącą z motocykla) ? Regler mam. Boję się tylko,że za niedługo może to samo się stać. Czy taki stan rzeczy może powodować akumulator?? Styki sprawdzałem i o nie dbałem.

P.S. RAFWRO dzięki za priva i chęć pomocy. Dzwoniłem, ale komórę miałeś wyłączoną. Zadzwonię w poniedziałek i chętnie posłucham o rozwiązaniach technicznych dotyczących regulatora napięcia.

Gradient 06.12.2009 11:47

"Czy to są wtyki odchodzące od reglera z 07A??"

Tak.

wieczny 06.12.2009 12:32

Gdybyś poczytał te fafnaście tematów o reglerach to byś wiedział co robić.

Ja zrobiłem co kazali i jeżdżę nadal na tym samym, starym, w pełni sprawnym reglerze. Ale oczywiście nowy mam na zapas.

Vooytas 06.12.2009 14:31

Nie kupuj takiej samej wtyczki, po co powtarzać błędy. Albo to solidnie polutuj albo zrób łączenie konektorkami męski>żeński każdy z osobna żebyś mógł skontrolować ciasne połączenia. Konektorki koniecznie lutuj z kablami a nie tylko zaciskaj.
Ja mam właśnie tak zrobione, połącznenia 3 niezależne w termokurczliwych koszulkach i już zapomniałem o problemach z reglerem.

Sprawdz koniecznie elektrolit w aku, mogło Ci wygotować wode.

powodzenia.

Ropuch 06.12.2009 14:37

Jakby co wal mi na priva chyba mam te wtyczki - ta od regla i afryki - odcialem je jak Voytasss i zlutowalem - Tobie zreszta radze tak samo !!!
Powodzenia Hej

Gradient 07.12.2009 14:41

Spoko, dzięki za rady.Dzięki Ropuch za oferowaną wtyczkę, ale też w takim układzie polutuję przewody i mam nadzieję,że będę miał spokój z regulatorem. Generalnie przejechalem 10.000km i nic się nie działo.Podejrzewam też,że regler pracował odkąd wyjechał z fabryki, czyli prawie 40.000km(choć pewności nie mam). Ostatnio odpalałem bez włączonych świateł. Czy brak obciążenia prądowego i niska temperatura na dworze mogły spowodować taki stan rzeczy?? Jak już pisałem o styki dbałem i mam wrażenie,że wtyki spalily się nagle i szybko. Czy spalone wtyki regulatora powodują jego trwałe uszkodzenie, czy może być tak,że regulator będzie działał??
Co do aku to mam bezobsługowy, więc chyba elektrolitu nie doleję. Co najwyżej mogę naładować.

Vooytas 07.12.2009 16:03

Z tymi światłami to nie chodzi o odpalanie tylko jazde.
Co do nagłego skopcenia kostki to moje podejrzenie jest takie że w takiej wtyczce z wieloma pinami nie można sprawdzić ciasnonty połączenia, cała wtyczka wchodzi ciasno ale to nie oznacza że konektorki w środku się dobrze zamkneły, dlatego lapiej mieć osobno podpięte. Chodzi tylko o to połączenie bo to jest wyjątkowo obciążone. Niestety brak kontaktu albo zły kontakt w tej wtyczce robi spore zamieszanie w reglerze, a uszkodzony regler może naniszczyć Ci wiele w motorku, uwierz mi. Włąśnie kończymy z kolegą zbierać elementy do jego AT w której uszkodzony regler (przez podanie bardzo dużego napięcia na instalacje) zniszczył:
- obrotomierz
- tripa (już naprawiony)
- pompke paliwa (już naprawiona)
- moduł (zdjecia w innym wątku) - rozwalone kondensatory
- oczywiście wygotowany akumulator
- wiekszość żarówek
________________
suma= nie będę straszył bardziej się opłaca pilnować wtyczek ;)

Oczywiście większość usterek reglera objawia się mniej destrukcyjnie, poprostu po jakimś czasie brakuje prądu w aku.

Lepi 07.12.2009 17:04

Pompę też? Co jej było?

Vooytas 07.12.2009 17:47

2 Załącznik(ów)
Cytat:

Napisał Lepi (Post 87636)
Pompę też? Co jej było?

Jak podmieniliśmy regler, podpieliśmy nowy aku próbowaliśmy at odpalić, niestety pompa nie pompowała, robiła sie strasznie gorąca. Jak otworzyłem pokrywke okazało się że górnego styku wogóle niema, razem z kawałkiem tej blaszki na której się trzymał (do tej pory).
W 100% nie jestem pewny że to padło przez regler, ale normalnie tak sie styki nie zużywają. Ten jest jakby upalony.

Vooytas 07.12.2009 19:26

Z tego co pisałeś to miałeś raczej niedobór prądu niż nadmiar;)
Więc raczej bez zniszczeń.
Może nawet regler będzie nadal sprawny.

Gradient 07.12.2009 20:07

Wielkie dzięki Vooytas.Tak czy inaczej, starego reglera chyba i tak raczej nie podłączę. Przewody na długości 5-10cm od wtyczki są twarde jak kamień więc co najmniej 10cm musiałbym uciąć. Przy Africe też będę musiał ciąć może z 5cm. Obawiam się,że wtedy mogą być przy krótkie.Generalnie biedna ta moja królowa.:cold:

klanol 07.12.2009 22:14

he he, to nie zbyt wysokie napięcie na 100%. tak załatwia się pompę jak pracuje na sucho. z resztą obiecałem sobie, ze w tym temacie nie będę już pisał łeeeee

RAFWRO 07.12.2009 22:51

Cytat:

Napisał Gradient (Post 87664)
Wielkie dzięki Vooytas.Tak czy inaczej, starego reglera chyba i tak raczej nie podłączę. Przewody na długości 5-10cm od wtyczki są twarde jak kamień więc co najmniej 10cm musiałbym uciąć. Przy Africe też będę musiał ciąć może z 5cm. Obawiam się,że wtedy mogą być przy krótkie.Generalnie biedna ta moja królowa.:cold:

Jeśli zdecydujesz się na wymianę przewodów,poniżej masz manual.
http://www.africatwin.com.pl/showthread.php?t=4510
Mała uwaga:
nie kupuj przewodów w pierwszym lepszym sklepie elektrycznym. Pytaj o solidne przewody z dobrego materiału.
nie włożysz większych niż 1,5mm2. Oryginał to 1,00mm2. dlatego nowy powinien mieć dobre właściwości przewodzące.

Vooytas 08.12.2009 06:44

Cytat:

Napisał klanol (Post 87691)
he he, to nie zbyt wysokie napięcie na 100%. tak załatwia się pompę jak pracuje na sucho. z resztą obiecałem sobie, ze w tym temacie nie będę już pisał łeeeee

Tak jak pisałem w 100% nie jestem pewny czy to przyczyna napięcia.
Możliwe że jest tak jak piszesz, napewno w momencie w którym próbowałem odpalić AT była zatankowana. Głowy sobie uciąć nie dam co było wcześniej, może kiedyś ktoś próbował odpalić np. z zakręconymi kranikami wtedy pompka pracuje jak buczek i na pewno piękny łuk się na stykach robi.

W każdym bądź razie pompa złośliwie padła równolegle z wszystkimi innymi elementami czy to przypadek ? - nie wiem. może styki już miały dość i to podwyższone napięcie je dobiły.
No ale są już styki w Lar..... (kryptoreklamie mówimy nie ;) )
więc pompka będzie żyć.

RAFWRO 12.12.2009 00:35

Cytat:

Napisał Vooytas (Post 87714)
Tak jak pisałem w 100% nie jestem pewny czy to przyczyna napięcia.
Możliwe że jest tak jak piszesz, napewno w momencie w którym próbowałem odpalić AT była zatankowana. Głowy sobie uciąć nie dam co było wcześniej, może kiedyś ktoś próbował odpalić np. z zakręconymi kranikami wtedy pompka pracuje jak buczek i na pewno piękny łuk się na stykach robi.

W każdym bądź razie pompa złośliwie padła równolegle z wszystkimi innymi elementami czy to przypadek ? - nie wiem. może styki już miały dość i to podwyższone napięcie je dobiły.
No ale są już styki w Lar..... (kryptoreklamie mówimy nie ;) )
więc pompka będzie żyć.

Styki z Lar...też kupiłem i ożywiłem pompę.Przewody fazowe połącz na stałe, przyodziej łącze w termokurczkę i będzie git.

Gradient 13.12.2009 18:05

Spoko styki do pompy też zakupiłem.:) Regulator będę jutro reanimował na stałe bez wtyczek w koszulkach termokurczliwych.:)

RAFWRO 25.12.2009 15:28

Gdyby nie pomogło przetestowałem już regultor który wytrzymuje 500W prądnicę, działa na innej zasadzie niż oddawanie prądu do masy. Nie grzeje przewodów, ma duży radiator i nie grzeje się tak jak oryginały, kosztuje podobnie

Gradient 30.12.2009 22:22

Wszystko działa poprawnie.Afryczkę odpaliłem przy -15st.C. Przewody połączyłem złączkami i zalutowałem tak naprawdę na stałe żeby jak największą przewodność uzyskać. Wszystko jest w koszulkach termokurczliwych. Mam nadzieję,że będę miał z regulatorem spokój.

Lepi 30.12.2009 22:28

Cytat:

Napisał RAFWRO (Post 90231)
Gdyby nie pomogło przetestowałem już regultor który wytrzymuje 500W prądnicę, działa na innej zasadzie niż oddawanie prądu do masy. Nie grzeje przewodów, ma duży radiator i nie grzeje się tak jak oryginały, kosztuje podobnie

To podziel się trochę jak działa wspominany przez Ciebie regulator. Ciekawym.

RAFWRO 08.01.2010 12:47

10 Załącznik(ów)
Chciałem zaczekać do chwili gdy na początku lutego Sławek (producent) wznowi produkcję po przerwie zimowej ale..
W zeszłym roku skontaktowałem się z producentem polskich regulatorów napięcia.
http://reg_mot.republika.pl/
Sławek od kilku lat robi regulatory oparte na "kombinowanej" elektronice jak to określił.
Jedyne co mógł powiedzieć to to, że konstrukcja znacznie sprawniej radzi sobie z 3 fazowym prądem niż typowe regulatory oddające nadwyżkę prącu do masy. Innymi słowy regler działa bez potrzeby styku z ramą, ponadto:
im większe obciążenie (dodatkowe halogeny, manetki itp) tym regulator jest bardziej obciążony ale przy podłączeniu 150 W radził sobie bardzo dobrze i nie grzał mocniej niż 45-50 stopni - przewody zimne.
(typowe regulatory działają odwrotnie - im mniejsze obciążenie tym częściej zwierają do masy i bardziej grzeją)
Zrozumcie Sławka, że nie chce podzieliś się szczegółami...

Zaintrygoało mnie, że duże quady i niektóre motocykle których prądnice mająwydajność 400-500W świetnie działają na regulatorze Sławka.
Tutaj opinie:
http://republika.onet.pl/webadmin_ks...tml?id=1434706,
ale warto spojrzeć na fora zrzeszające quadowców i inne motocyklowe. (poszukam to wkleję linki)
Pogłębiłem temat dotyczący afryki i wspólnie ze Sławkiem zrobiliśmy kombinację która pasuje idealnie do naszych moto (prądnica 350W) ilość przewodów (7) 3 fazowe + 4 zasilanie - nawet kolory dopasowaliśmy. Ja dorobiłem płytkę mocującą która pozwala na zamontowanie reglera w miejscu starego i co ważne mieści się pod deklem/boczkiem.

Aby nie gdybać sprawdziłem regulator - zamontowałem u siebie i u Miszy (pisał o nim tu:http://www.africatwin.com.pl/showthr...t=4288&page=12
Na początek lutego mam zamówione 3 regulatory dla tych co też mają dosyć rozpierduchy z kablami, postoju i gotujących się akumulatorów.
Pomiary ładowania (z obciążeniem i bez obciążenia) są bardzo pozytywne.
temperatura przewodów i samego regulatora również ok.
Poniżej fotki (przepaszam za syf, ale sprawdzałem czy nowy regler radzi sobie pod wodą)
Dla zainteresowanych - dopasowany regulator RN07 ( 7 przewodów oraz duży anodowany radiator + aluminiowa płytka mocująca i specjalne śruby) W tej chwili 265 zł -
bez płytki 245. - cena jednostkowa, Przekazuję info od Sławka
Jeśli w lutym będzie zamównie na poziomie 20 sztuk to Sławk zapowiedział rabacik. (pewnie admin.do dostawców wyślą, ale tymczasem to bardziej dyskusja o zainteresowaniu):umowa:

Załącznik 9578

Załącznik 9579

Załącznik 9580

Załącznik 9581

Załącznik 9582

Załącznik 9583

Załącznik 9584

Załącznik 9585

Załącznik 9586

Załącznik 9587

majki 02.04.2010 02:17

To co mi się udało ocalić z historii:

Cytat:

Napisał wieczny

Altek winien dawać 20V na jałowych i 80V przy 5000rpm. Elektrykiem nie jestem ale szału chyba nie ma. Miałem przygody z ładowaniem ale altek dawał książkowe wartości. Winna była nadtopiona kostka. Po zalutowaniu stary regler żyje nadal.


Wczoraj, 23:07 #42
Cytat:

Napisał majki

Z tego co doczytałem to na jałowych 12-20v i 80 przy 5krpm. U mnie na jałowych wyrabia w granicach normy, ale przy 5krpm daję za mało BTW. w Haynesie nie znalazłem info o mierzeniu prądów na fazach. Jest tylko o oporności.

Chciałem nawet Cię męczyć o przekładkę reglera, ale się połapałem, że masz polutowany. Dziś też od Mata chciałem przełożyć, ale on ma też jakąś zmotę. Chcę potwierdzić lub wykluczyć regler.

Dzisiaj, 00:02 #43
Cytat:

Napisał Kazmir

Wiesz......na święta generalnie są duże wydatki coś mi się wydaje, że coś za mało na tych fazach jest ?

Dzisiaj, 09:10 #44
Cytat:

Napisał R2D2

Pożycz i podstaw regler i będziesz miał wtedy pewność .
Różnice w pomiarach mogą brać się z niedokładności przyrządów pomiarowych.

Dzisiaj, 16:47 #45
Cytat:

Napisał Kazmir

Na to wygląda raz podaje 10,8-12,2v potem już prawidłowe faktycznie podmienić regler i sprawdzić.


Tak więc Panowie, pomierzyłem dziś drugą RD04. Wyniki są następujące: na fazach na jałowych jest 10,8-12V, a przy 5rpm było ok. 46V, więc identycznie jak u mnie. Miernik ten sam. Widocznie 04 tak mają. Ładowanie bez świateł: 14,5V, a na światłach 13,8-14,2V. Najlepsze jest to, że kostkę od kabli fazowych miał zwęgloną, a żółte kable i konektorki nadpalone, a pomimo to ładowanie książkowe. :eek:

Zamówiłem już regler Tourmax'a w Larssonie, dziś może będzie, więc się powinno poprawić.:bow:

Edit: Latam z nowym reglerem już chwilę i jest cacy. :) Na jałowych, na światłach 13,8-14,2V, podczas jazdy 13,9, z manetkami 13,7. Wyniki na voltomierzu wpiętym w obwód wiatraka.

barthez 27.04.2010 23:20

RD03 - brak ładowania
 
Pany pomocy trzeba!

nie będę zaczynał nowego tematu bo jest tego sporo, jednak odpowiedzi na pytania nie widzę:
Ale do rzeczy:

- RD03
- brak ładowania
- kontrolki nie świecą
- afryka zdechła nagle podczas jazdy
- odpala na pych na innej baterii
- bateria oryginalna mierzona bez klem - 12,8V
- kontrolki jednak czasami świecą:mur:, ale ledwo
- nawet jak odpali to świeci kontrolka ładowania
- masa wydaje się OK
- wtyki/złączki na regulatorze bez śladów korozji i nadtopienia - OK
- napięcie na baterii podczas pracy silnika to 12,7V - też chyba OK
- ładowanie ok. 4V

Cytat:

Napisał R2D2 (Post 3856)
[...] to sprawdz napiecia miedzy fazami ( miedzy kazdym z 3 przewodow z silnika z odlaczonym regulatorem ) powinno byc 12~20V napiecia zmiennego na wolnych obrotach , jezeli jest i ladowania nie ma czeka cie wymiana regulatora napiecia.
Sprawdz jeszcze akumulator.

Elektrykiem nie jestem, ale jakieś podstawy potrafię sam zrobić.
1. Próbowałem zmierzyć napięcie na poszczególnych fazach NA ODŁĄCZONYM REGULATORZE, ale jak tylko odłączę którąkolwiek wtyczkę reglera to silnik gaśnie... No i jak mam dokonać pomiaru na niskich/wolnych obrotach????:confused:
2. Przebicia do masy nie stwierdzono
3. Zauważyłem na bezpiecznikach (wszystkie OK), pod zegarami, że zamiast tego prawego (piątego) jest coś wlutowane. Wygląda jak dioda prostownicza, ale jak pisałem wyżej - wiedzy zbyt dużej nie mam. Jest na tym oznaczenie: RM4 7D. Czy to oryginalne rozwiązanie w rd03?
4. Czy regulatory rd03 i rd04 są takie same?

Macie jakieś pomysły?
Sezon w pełni, a tu zamiast jeżdżącej afryki, tylko wieeelka czarna kupa na dwóch kołach

klanol 28.04.2010 06:56

sprawdź jeszcze kostkę przy styczniku i bezpiecznik 30A tam siedzący. to połączenie też uwielbia się spalić. w razie czego grube czerwone kable doń wchodzące mozesz zmostkować a do kostki doczepić dodatkowy kabelek. może być 1,5 mm bo służy on jedynie do ładowania akumulatora. to rozwiązanie fabryczne jest do dupy i powoduje właśnie ww awarie.

podos 28.04.2010 08:52

Jak odłączasz regler i gasnie moto to znaczy ze aku brak. Mimo wskazań 12 cos tam Volt - moze kompletnie nie trzymac prądu pod obciązeniem. Z innym aku też zgaśnie?

A 12,7 V z pracującym silnikiem to kaplica jest - powinno być koło 14V - wiec albo regler padł albo jego styki albo aku.

klanol 28.04.2010 09:45

12 z kawałkiem miałem jak mi padła jedna cela w aku.

RAFWRO 28.04.2010 09:47

sprawdź aku, i połączenie klem, kostkę z głównym bezpiecznikem.
Jeśli ok naładuj aku, odłącz regler, odpal moto i sprawdź na źółtych przewodach co daje prądnica.

barthez 28.04.2010 09:50

Cytat:

Napisał klanol (Post 112353)
sprawdź jeszcze kostkę przy styczniku i bezpiecznik 30A tam siedzący. to połączenie też uwielbia się spalić. w razie czego grube czerwone kable doń wchodzące mozesz zmostkować a do kostki doczepić dodatkowy kabelek. może być 1,5 mm bo służy on jedynie do ładowania akumulatora. to rozwiązanie fabryczne jest do dupy i powoduje właśnie ww awarie.

która kostka, przy którym styczniku?
Czy bezpiecznik 30A to ten pod zegarami, czy jest jeszcze jakiś?
Jak już znajdę powyższą kostkę, to 1,5mm kabelek dokąd dociągnąć? Do drugiej części kostki?

12,7V jest na aku, nieważne czy podłączone do moto czy nie.
Takie same objawy na dwóch różnych aku (jedno z mojej AT która chodzi bez problemu)

Przypomnę, że chodzi o rd03

Cytat:

Napisał klanol (Post 112353)
sprawdź jeszcze kostkę przy styczniku i bezpiecznik 30A tam siedzący. to połączenie też uwielbia się spalić. w razie czego grube czerwone kable doń wchodzące mozesz zmostkować a do kostki doczepić dodatkowy kabelek. może być 1,5 mm bo służy on jedynie do ładowania akumulatora. to rozwiązanie fabryczne jest do dupy i powoduje właśnie ww awarie.

która kostka, przy którym styczniku?
Czy bezpiecznik 30A to ten pod zegarami, czy jest jeszcze jakiś?
Jak już znajdę powyższą kostkę, to 1,5mm kabelek dokąd dociągnąć? Do drugiej części kostki?

Cytat:

Napisał podos (Post 112363)
Jak odłączasz regler i gasnie moto to znaczy ze aku brak. Mimo wskazań 12 cos tam Volt - moze kompletnie nie trzymac prądu pod obciązeniem. Z innym aku też zgaśnie?

A 12,7 V z pracującym silnikiem to kaplica jest - powinno być koło 14V - wiec albo regler padł albo jego styki albo aku.

12,7V jest na aku, nieważne czy podłączone do moto czy nie.
Takie same objawy na dwóch różnych aku (jedno z mojej AT która chodzi bez problemu)

Cytat:

Napisał RAFWRO (Post 112380)
sprawdź aku, i połączenie klem, kostkę z głównym bezpiecznikem.
Jeśli ok naładuj aku, odłącz regler, odpal moto i sprawdź na źółtych przewodach co daje prądnica.

j.w.
aku OK, klemy OK, jak odłączę regler do moto zdycha...


Przypomnę, że chodzi o rd03

RAFWRO 28.04.2010 10:33

1) zostawiasz podłączone aku
2) odłączasz regler.
---czy po przekręceniu stacyjki masz zapłon?

klanol 28.04.2010 12:33

to ta kostka, która jest na grubym kablu + idącym z aku do rozrusznika. jest to przekaźnik włączający rozrusznik. jednocześnie w tej kostce od góry, obok przewodów jest bezpiecznik 30A łączący instalację z aku. nie wiem jak to jest w rd 03 ale musi być niedaleko aku. poszukaj na forum było. w rd07 jest pod lewym poczkiem z przodu.

Kazmir 28.04.2010 21:38

Cytat:

Napisał barthez (Post 112330)
Pany pomocy trzeba!

nie będę zaczynał nowego tematu bo jest tego sporo, jednak odpowiedzi na pytania nie widzę:
Ale do rzeczy:

- RD03
- brak ładowania
- kontrolki nie świecą
- afryka zdechła nagle podczas jazdy
- odpala na pych na innej baterii
- bateria oryginalna mierzona bez klem - 12,8V
- kontrolki jednak czasami świecą:mur:, ale ledwo
- nawet jak odpali to świeci kontrolka ładowania
- masa wydaje się OK
- wtyki/złączki na regulatorze bez śladów korozji i nadtopienia - OK
- napięcie na baterii podczas pracy silnika to 12,7V - też chyba OK
- ładowanie ok. 4V



Elektrykiem nie jestem, ale jakieś podstawy potrafię sam zrobić.
1. Próbowałem zmierzyć napięcie na poszczególnych fazach NA ODŁĄCZONYM REGULATORZE, ale jak tylko odłączę którąkolwiek wtyczkę reglera to silnik gaśnie... No i jak mam dokonać pomiaru na niskich/wolnych obrotach????:confused:
2. Przebicia do masy nie stwierdzono
3. Zauważyłem na bezpiecznikach (wszystkie OK), pod zegarami, że zamiast tego prawego (piątego) jest coś wlutowane. Wygląda jak dioda prostownicza, ale jak pisałem wyżej - wiedzy zbyt dużej nie mam. Jest na tym oznaczenie: RM4 7D. Czy to oryginalne rozwiązanie w rd03?
4. Czy regulatory rd03 i rd04 są takie same?

Macie jakieś pomysły?
Sezon w pełni, a tu zamiast jeżdżącej afryki, tylko wieeelka czarna kupa na dwóch kołach

Od kiedy to jest kontrolka ładowania w AT?:dizzy:
Trochę chaosu jest w tym diagnozowaniu. AT powinna palić na samym aku nawet bez ładowania również z wypiętym regulatorem. Coś pomieszane masz w instalacji elektr. Bezpiecznik 30A jest przy styczniku rozrusznika.
Sprawdzić masy ciągłość przewodów.

barthez 28.04.2010 23:13

2 Załącznik(ów)
No to chyba zaczynamy powoli dochodzić do powodu usterki:
Przekaźnik rozrusznika koło akumulatora był niedawno wymieniany. Faktycznie jest przy nim bezpiecznik 30A. Sam bezpiecznik nie był spalony, ale jego gniazdo nadtopione (zdjęcie 1 poniżej):

Po wymianie bezpiecznika na 25A - od razu się spalił
Po wymianie tego, na 30A jest lepiej, ale rozrusznik nie gada (padnięty stycznik???). Przynajmniej stabilnie świecą się wszystkie kontrolki i moto bez problemu pali na pych.
Ładowanie sprawdzę jutro bo dzisiaj nie było miernika.
Generalnie jest tam coś namieszane, bo są wstawione przewody, ale wyglądają jak prowizorka...

A wracając do tematu bezpieczników pod zegarami. Możecie mi powiedzieć co to jest za gadżet w miejscu prawego bezpiecznika? (zdjęcie 2)

ps
No masz rację Kazmir - kontrolki ładowania nie ma, za to świeciła czerwona od oleju w takim razie. Tylko jaki to ma związek z ładowaniem???

R2D2 28.04.2010 23:34

Kolego , jak ci pali 25A to masz tam jakieś porządne zwarcie.
25A to 300W mocy a bezpiecznik pali sie po przekroczeniu tego prądu.
Z tego co widzę to stycznik rozrusznika do wymiany i pewnie wtyka co do niego wchodzi też.
Ten element koło bezpiecznika to dioda.

barthez 29.04.2010 22:03

no udało się!
Regulator OK, alternator OK, kostki reglera OK i sam stycznik tez OK!
Brak ładowania spowodowany był przez nieprawidłowy styk na przewodach przekaźnika rozrusznika. Były włożone z luzem, do tego miały możliwość zetknięcia się i dlatego prawdopodobnie wywalało bezpiecznik 25A.
Po porządnym zaciśnięciu styków i skręceniu całości problem zniknął. Ładowanie na klemach to teraz ok 13,8V na wolnych obrotach, na wysokich ok 14,3V.
Moto pali z rozrusznika od strzału

dziękuję Wam wszystkim za porady i naprowadzenie na powód problemów.
pozdrawiam
barthez

everybike 02.09.2010 17:46

Hej ,
zdarzyło mi się w sobotę ,że po ok.3 godzinach postoju nie chciała mi zapalić, odpaliła z popychu przy pierwszym zaskoczeniu . Po ok. 15 minutach jazdy i postoju ok. 10minut znów musiałem z popychu odpalić .
Po powrocie do domu naładowałem aku i po 3 dniach postoju w garażu odpaliła bez problemu .
Dziś przejechałem 30km na długich światłach i z manetkami grzanymi na max i aku trzyma tzn. doładowane i po postoju ok. 15minut zapaliła .

Wiele postów przestudiowałem ale dokładnie w końcu nie wiem jak powinno być .... u mnie jest tak:

Z włączonymi światłami na wolnych obrotach - 13,6V i przy ok.4,5tys.- tyle samo
Bez świateł na wolnych obrotach - 14,6V i przy ok. 4,5tys. - 14,2V .

Regulator mam ciepły ale nie gorący .
Wszystkie styki jak nowe , trzy żółte kable od zlutowane w termokurczkach na stałe . ładnie wyglądają - przez poprzedniego właściciela.

Możliwe ,że przy padającym alternatorze ( albo regulatorze ) ładowanie raz jest a za kilka dni znowu nie ma ?

krystek 02.09.2010 19:54

woltomierz jest świetnym rozwiązaniem bo na na bieżąco możesz monitorować stan ładowania,
Mi ostatnio padł akumulator w Rumuni, po wymianie na nowy ten nowy również padł, przez regler.
Sprawdź stan elektrolitu w celach, a takie ładowanie powinno być
niezależnie od obrotów.
Tak myślę, więc jak ci rozładowuje aku to pewnie regler.

R2D2 02.09.2010 20:43

Cytat:

Napisał everybike (Post 130275)
zdarzyło mi się w sobotę ,że po ok.3 godzinach postoju nie chciała mi zapalić, odpaliła z popychu przy pierwszym zaskoczeniu

Co oznacza nie chciała zapalić ? rozrusznik kręcił i nie paliła czy rozrusznik nie miał siły kręcić ? Jeżeli to 2 i na pych zapaliła i na światłach jechałeś to oznacza że prąd był pobierany z obwodu ładowania czyli ładowanie działa. Możliwe że masz uszkodzony akumulator w którym pękło połączenie miedzy celami.
Sprawdź jeszcze kostkę i bezpiecznik przy styczniku rozrusznika czy tam nie ma zgnilizny jakiejś.

podos 03.09.2010 08:15

Cytat:

Napisał krystek (Post 130350)
R2D2 chyba stałem się elektrykiem po tym co przeszedłem w Rumuni :P

a co, nagle zacząłeś rozumieć co czytasz? :D
Ale fakt szkołę dobrą dostaleś.

everybike 03.09.2010 10:59

Kostka i bezpiecznik od rozrusznika wygląda cacy .
Akumulator jest bezobsługowy , żelowy . JMT .

Jak nie chciała zapalić to rozrusznik bardzo wolno przy pierwszej próbie kręcił , przy drugiej już nie ruszył wcale . Po ok. 15 minutach jazdy przez miasto nie kręcił wcale.

Może aku się kończy i raz cela w nim 'łączy' i jest dobrze a innym razem kicha?

ps. Mam regler zapasowy , nówka w pudełku się przewiózł przez Rosję i Ukrainę .... może czas go przetestować ?

szparag 03.09.2010 11:03

Moim zdaniem to wina akumulatora, ostatnio miałem to samo i to z nową sztuką.
Wymiana aku załatwiła sprawę.

podos 03.09.2010 13:45

Cytat:

Napisał everybike (Post 130423)
Kostka i bezpiecznik od rozrusznika wygląda cacy .
Akumulator jest bezobsługowy , żelowy . JMT .

Jak nie chciała zapalić to rozrusznik bardzo wolno przy pierwszej próbie kręcił , przy drugiej już nie ruszył wcale . Po ok. 15 minutach jazdy przez miasto nie kręcił wcale.

Może aku się kończy i raz cela w nim 'łączy' i jest dobrze a innym razem kicha?

ps. Mam regler zapasowy , nówka w pudełku się przewiózł przez Rosję i Ukrainę .... może czas go przetestować ?

Taaa, żelowy... Koło żelowego to moze stał w sklepie na półce. To zwykly kwasiak, tyle ze bezobslugowy.

Moze być cela peknieta i raz zwiera a pod obciazeniem już nie. Czyli po aku. Czesto padaja w ten sposób. Pojedz to akumulatorowni - tam pan ma "duzy" miernik to ci sprawdzi

everybike 03.09.2010 17:50

Na akumulatorze napisane jest " gel line "


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:37.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.