![]() |
Uszkodzona/utleniona/rozwarstwiona felga w środku - co robić?
Chciałem sobie dziś wymienić kapcie w XR400. I znalazłem taki kwiatek na tylnej feldze w miejscu trzymaka, masakra jakaś.
Aluminium w jakiś sposób się rozwarstwiło i napuchło. Kilka luźnych płatów oderwałem śrubokrętem potem całość wyszczotkowałem. Oczywiście za miesiąc wyjazd na jakieś 4k km, jeszcze sporo roboty przy motocyklach a tu takie kwiatki. Wyrównać to dremelem, felge od środka popsikać podkładem i palakierować? Czy to już tylko do kosza się nadaje? Materiału wydaje się być tam jeszcze trochę a w terenie jakoś nie dziduję... Niby XR z 02, a felgi w XRV(93) i DR(93) były ze 100x lepsze. https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...3c11bdb207.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...9fdd7ff4c3.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...c5f232d1da.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...7a3c8a8022.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...581a1ea51a.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...28eccd0a01.jpg Sent from my SM-J600FN using Tapatalk |
brak szczelności na trzymaku i wentylu,do środka dostawała sie woda która zjadła obręcz.. wyczyść i wyszlifuj by nie było ostrych kantów,kup trzymak z uszczelnieniem i uszczelnienie do wentyla jeszcze z sezon lub dwa wytrzyma załóż nową opaske i montuj koło..
Jeżeli chcesz jednak mieć igłę to wymień obręcz na nową i od razu kup komplet nowych szprych bo ze starych połowa będzie do potraktowania szlifierką.. Obręcz DID 2.15 32 otwory szprychy sa w dwóch wymiarach,polecam szprychy Taksago Excel,szprycha nierdzewka-nypel kuty aluminiowy. Mam takie 10lat i zjadły już 2 komplety obręczy są wieczne cena koło 450zł komplet na koło |
Dzięki za pocieszenie. Na allegro ktoś sprzedaje felgi, cena całkiem ok bo 295zł za 18x2.15 na 32 szprychy (ma tego sporo). Myślałem już kupić taką felgę i odesłać razem ze starą do polecanego na forum Króla aby on dobrał szprychy (około 280zł) i odesłał gotowca.
Ale jakby dało się ten sezon dokończyć na tym kole to bym przez zimę odesłał juz oba i zrobił na cacy... tylko żeby przeżyć do tego czasu :D Ostatnio same wydatki, a jeszcze przed wakacjami sidi adventure chciałem sobie sprawić... masakra jakaś :D Sent from my SM-J600FN using Tapatalk |
Czy ktoś wie czy te obręcze did na allegro są oryginalne? U pana hądy 1800 zl kosztuje przednia.
|
Tego to ci nikt nie powie. Teraz już podrabiają wszystko. Rozmawiałem ostatnio z Haanem bo myślałem o wstawieniu na tył 18 do Drezyny. Temat dotyczył obręczy Excel.
Cytat:
|
jezdzić możesz,co do szprych uwierz nie ma lepszych,król daje stalowe lub nierdzewne z stalowymi nyplami które po czasie korodują..
Pamiętaj jeszcze o et 19mm na tyle i 20,25mm na przodzie zmieniając te wymiary robi się dwuślad,każdy kto bedzie ci robił koła musi centrujac zachować te wymiary inaczej będzie dziwnie sie prowadzić :) Co do felg od Mototim lub Lechu tak są to oryginalne DIDowskie felgi,importują je z włoch od kolesia który wykupuje nadwyżki magazynowe od producentów. Nie są to żadne podróbki,sam kilkanaście kupiłem. Aczkolwiek oryginalne od XR dawno się im skończyły,te które są wystawiane to pochodne z CRF z troszkę inaczej zrobione,lżejsze i mają inne wymiary zewnętrzne co trzeba uwzględnić przy ustalaniu et,trzeba różnicę w wymiarze podzielić na 2 i dodać połowę wymiaru na jedną strone felgi. tu link do tego włocha https://www.pirinimoto.it/# |
2 Załącznik(ów)
Też musiałem zrobić nowe koło do xr400.
Nowa obręcz szprychy nyple plus robota i przesyłki około 700pln |
Rosyjski kolega sprzedał mi patent jaki mają na zrobienie bezdętkówek. Wszystkie te Outtexy i inne wynalazki taśmowe to przy tym pikuś. Uszczelniają oni całą felgę od wewnątrz klejem do okien (takim jak sie wkleja szyby samochodowe). Wstawiają zawór i voila. Działa i sprawdzone w wielu pojazdach bez problemów. Kumpel po prostu nie jest w stanie wymienić w trasie dętki w Drag Starze i podobnie jak wielu mu podobnych z powodzeniem stosują takie rozwiązanie. W związku z tym, że u Ciebie ta felga jest uszkodzona wewnętrznie możesz spróbowac naprawić rafkę tą metodą (zalać to miejsce i nyple klejem) niekoniecznie robiąc z tego bezdętkowe.
|
Sam pomysł nie jest głupi, ale w przypadku gdy oponę przebijemy i zejdzie z rantu nie napompuje się pompką
ręczną czy małym kompresorkiem motocyklowym. Potrzebne jest większe uderzenie luftu sprezarka stacjonarną. Chyba zeby potraktować metodą wybuchową jak to robią w dużych oponach (wd-40 ,gaz do zapalniczek). Tylko co na to opona motocyklowa ?:) |
wszystko fajnie póki czysta felga i opona jak nalezie błota zaczyna się robić kłopot...
kiedyś gdzieś widziałem jak kolesie pianką do okien koło naprawiali:vis: |
Ok, dzwoniłem do Króla i przekazał garść informacji. Felga w XR jest przewidziana pod stalowe nyple i ma małe otwory w feldze (prawie 7mm). Natomiast z CRF mają w okolicy 9mm i są przewidziane pod aluminiowe nyple. Jak mamy aluminiowe nyple to zaś szprycha jest grubsza (nie pamiętam dokładnie), a w XR rotor ma mało mięsa i nie powinno się go rozwiercać pod grubsze szprychy. Generalnie polecał OEMowe szprychy + nyple (boję się sprawdzać ile to ksoztuje :D)
Motomaks: te szprychy o których piszesz to są pod te koła od CRF? I jak to jest z tą grubością szprych? Możesz podać jakiegoś linka gdzie takie szprychy można kupić? Albo jak masz z XR tyle wspólnego to byłbys w stanie ogarnąć temat (jakoś przez zimę?) i powiedzieć ile $ mam odłożyć do sakiewki? :D Lucky Luke: możesz powiedzieć coś więcej gdzie to robiłeś? |
Obręcz nowy DID od sprzedawcy z Mińska Mazowieckiego znajdzisz na allegro ,
szprychy i nyple z nierdzewki ściagane przez Enduro 7 (polecam tego sprzedawcę) z Niemiec (251pln zprzesyłką ) madie in USA moose chyba się nazywają Zpalatał P Król, niestey P. Krol nie ma odpowiednich szprych u siebie wbrew temu co wczesniej zapewniał, dlatego szprychy musiałem załtwić sam. Strobus robotę Krola bardzo pochwailił, a Strobus sie na tym zna. Naklejki BB Honda racing to moja sprawka , ale już widze że po tygodniu w RO są naruszone więc nie polecam, choć wyglądają kozacko ;) |
Szprychy o których pisze są dedykowane do XR , pasują też do CRF 1000L(przód)
Wszystkie koła w Hondach maja stalowe nyple i pod nie są dostosowane otwory w obręczy. Niemal wszyscy producenci motocykli stosują stalowe nyple i szprychy ze względów ekonomicznych oczywiście po za wyjątkami. Generalnie w XR trzeba rozwiercać otwory pod aluminiowe nyple do wymiaru 8,50mm,ale zamawiając nowe felgi Excela też to trzeba robić bo otwory są wiercone pod stalowe nyple. Wymiar nypla oem przy główce to średnio 7,15mm Wymiar kutego alu nypla Taksago Excel przy główce to srednio 8.25mm Co do szprych nie wiem skąd informacje o szprychach grubszych pod alu nyple. Szprycha oem Honda XR 400 cieniowana centymetr od gwintu grubość gwintu 3,83mm grubość szprychy przed cieniowaniem 3,50mm grubość szprychy po cieniowaniu średnio 3,15mm Szprycha Taksago Excel nierdzewna niecieniowana dedykowana do XR 400 grubość gwintu 3,70mm grubość szprychy 3,42mm Czyli Taksago Excel ma mniejszą średnicę o 0,13mm więc skąd info o jakimś rozwiercaniu gniazd w piastach? Szprychy Excela mam i użytkuję od 10 lat,wiele kół do XR na nich zrobiłem i każdy sobie chwali,nie ma problemów z centrowaniem po kilku latach jak to jest w przypadku OEM gdzie nypel spawa sie z szprychą,zresztą lat nie trzeba wystarczy namietne mycie chemią i ocynk szybko zejdzie. Pan Król jest niewątpliwym specjalistą od kół,ale czasem zdarza sie mu potknąć,nypel alu nie jest gówniany bo wytrzymał 10 lat i 2 komplety obreczy i nadal ma sie dobrze,zdarzają sie felgi nierówno środkowane XR dla przykładu i trzeba tego pilnować... Szprychy możesz dostać u mnie dedykowane do XR w cenie około 440zł na koło Taksago Excel Szprycha nierdzewna nypel alu kuty anodowany. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:34. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.