Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (https://africatwin.com.pl/index.php)
-   Układ elektryczny i zapłonowy (https://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=10)
-   -   ATAS wadliwe kierunkowskazy (https://africatwin.com.pl/showthread.php?t=35141)

Kraku 05.06.2019 11:05

ATAS wadliwe kierunkowskazy
 
Mam dziwny problem z kierunkowskazami w ATAS z 2018. Sprawa wygląda tak, że załączony kierunek zazwyczaj wyłącza się samodzielnie. Dla przykładu, zmieniając pas ruchu na lewy wrzucam kierunek i czekam aż będzie wolny. Po kilku sekundach zaczynam skręcać i zauważam, że kierunek jest już wyłączony. Generalnie nie ma reguły, czasem wyłączy się w połowie zakrętu a czasem stojąc na światłach.

Na początku myślałem, że motocykl ma jakiś czujnik przechylenia czy też skrętu kierownicy i wyłącza migacze na tej podstawie. Mechanik Hondy twierdzi jednak, że czegoś takiego w tym motocyklu nie ma. Podczas serwisu rocznego manipulator kierunków został sprawdzony i przesmarowany. Nie pomogło i sprawa nadal jest otwarta.

Widział kto coś podobnego w nowych afrykach?

matjas 05.06.2019 11:15

Tylko przypuszczam bo nie mam NAT, ale w mojej trzydziestoletniej cegle kierunki wyłączały się same po przejechaniu 300m. Może tu też jest to uzależnione od dystansu????

W obecnym motocyklu bardzo żałuję, że nie mam tego patentu bo czasami zapominam o kierunku :(

Cezar3 05.06.2019 12:03

W nat 2018 też tak mam, nie rozgryzłem od czego zależy, kiedy się wyłączą....

muszel72 05.06.2019 12:14

9 albo 10 kliknięć w ATAS i się wyłączają. Tak ma być.

Novy 05.06.2019 12:18

Właśnie miałem powiedzieć, że jak dobrze pamietam to w ATAS Twoja „przypadłość” jest standardem.

Jeśli chodzi o rozwiązanie to zastosowali z Crosstourera (albo Crossrunnera) - w każdym razie gorsze.

Poniżej mój post, gdzie opisywałem różnice w tych motocyklach - chodzi o kierunkowskaz.
http://africatwin.com.pl/showpost.ph...&postcount=129

muszel72 05.06.2019 12:20

Nie jestem przekonany ale chyba mam tak, że jak stoję to będą mrugały do usranej...

matjas 05.06.2019 12:31

gdyby zrobili to tylko na ilość 'kliknięć' to byłoby zaprawdę śmieszne.
m

mdxmd 05.06.2019 21:44

Cytat:

Napisał matjas (Post 639546)
gdyby zrobili to tylko na ilość 'kliknięć' to byłoby zaprawdę śmieszne.
m

nigdy nie wpadłbym na taki pomysł :D:D no mogli by jeszcze dodać możliwość konfiguracji tak od 5 do 15 kliknięć ..

PokemonTC 05.06.2019 22:27

Najważniejsze aby działały z częstotliwością 90 (+/-) 30 cykli na minutę ;-)

Romeo 06.06.2019 14:16

Wyłączanie kierunkowskazów jest zależne od pokonanego dystansu i/lub od czasu przez jaki migają, w zależności co nastąpi szybciej. Jeśli dobrze pamiętam jest w instrukcji do motocykla napisane dokładnie jakie to parametry.

GregoryS 07.06.2019 09:44

a dokladnie - z manuala ATAS:
"..kierunkowskaz automatycznie wylaczy sie po 7 sekundach, lub po przejechaniu 120 m. W niektorych przypadkach czas wylaczenia kierunkowskazu moze byc krotszy lub dluzszy."

Lis 07.06.2019 10:35

W FJ1100 "system" działa od dwóch warunków:
1) przy dużej prędkości, czas pracy kieunkowskazów zależy od dystansu,
2) przy małej prędkości, czas pracy kierunkowskazów zależy od czasu.
Rozwiązanie Yamahy sprzed 35 lat.
Może w NAT również występuje taka kombinacja? - czytając post powyżej występuje ;) Więc istotne jest ustalenie limitu prędkości, przy której to jeszcze zależy od czasu, a kiedy od dystansu. Trzeba to poznać, zrozumieć, nauczyć się...

Ps.:
Przy czym w FJ przy zastrzymaniu np. na skrzyżowaniu kierunkowskazy się nie wyłączają - NIGDY, dopiero po pewnym czasie za skrzyżowaniem. W praktyce to dość długi czas, albo ja wolno nie jeżdżę... i zwykle wyłączam, bo musiałbym pół osiedla przejechać na kierunkowskazie. Natomiast przy zjeździe z autostrady kilkaset metrów kierunki działają. Jest to bardzo wygodne. Z tego co wiem, FJ1200 już tego nie miała... podobnie jak antynurków.

mdxmd 11.06.2019 14:50

Cytat:

Napisał Lis (Post 639767)
W FJ1100 "system" działa od dwóch warunków:
1) przy dużej prędkości, czas pracy kieunkowskazów zależy od dystansu,
2) przy małej prędkości, czas pracy kierunkowskazów zależy od czasu.
Rozwiązanie Yamahy sprzed 35 lat.
Może w NAT również występuje taka kombinacja? - czytając post powyżej występuje ;) Więc istotne jest ustalenie limitu prędkości, przy której to jeszcze zależy od czasu, a kiedy od dystansu. Trzeba to poznać, zrozumieć, nauczyć się...

Ps.:
Przy czym w FJ przy zastrzymaniu np. na skrzyżowaniu kierunkowskazy się nie wyłączają - NIGDY, dopiero po pewnym czasie za skrzyżowaniem. W praktyce to dość długi czas, albo ja wolno nie jeżdżę... i zwykle wyłączam, bo musiałbym pół osiedla przejechać na kierunkowskazie. Natomiast przy zjeździe z autostrady kilkaset metrów kierunki działają. Jest to bardzo wygodne. Z tego co wiem, FJ1200 już tego nie miała... podobnie jak antynurków.

automatyczne wyłączanie kierunkowskazów miałem w XJ650 1981r. ! wyłączały się po przejechaniu pewnego dystansu

matjas 11.06.2019 18:36

W FJ1200 tego nie było Lisu.
Bardzo przydatna rzecz dla takich zapominalskich jak ja a mam boja bo jazda z włączonym prawym może być przyczynkiem do bum bardzo prosto... trochę mi lark zasłania kontrolki i byłoby super mieć cokolwiek. Myśle nad jakimś pipczykiem.

Lis 11.06.2019 21:56

Cytat:

Napisał matjas (Post 640192)
W FJ1200 tego nie było Lisu.

Tak też napisałem ;)
FJ1100 produkowana w latach 84-85r ma.

matjas 11.06.2019 22:38

Ja potwierdzam a nie poprawiam :)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:02.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.